معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۱

اخبار اقتصادی مولداوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی مولداوی در نیمه اول دی‌ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بودجه ای که برای ساخت و ساز و نگهداری جاده‌ها در نظر گرفته شده تقریبا به میزان 80 درصد مورد استفاده قرار گرفت است.

شورای بنیاد جاده‌های مولداوی در جلسه خود ضمن اشاره به مشکلاتی که منجر به تاخیر در پایان دادن به برنامه جاده سازی تا اواخر سال جاری میلادی شده، استفاده 76.1 درصد وجوه تخصیص داده شده توسط بنیاد جاده‌ها از مجموع 1810899.9هزار لئو به منظور احداث، نوسازی و تعمیر جاده‌ها را اعلام نمود. مقامات و مسئولین وزارت زیرساخت های و توسعه منطقه ای مولداوی اعلام نمودند که امسال 300 کیلومتر از جاده‌ها نوسازی و تعمیر شده و جاده‌های جدید به طول 43 کیلومتر نیز احداث شده است.

سایت خبری "مولدپرس"

 https://www.moldpres.md/ru/news/2022/12/27/22009974

بانک سرمایه گذاری اروپا وام به مبلغ 100 میلیون یورو را به مولداوی برای نوسازی جاده‌ها واگذار خواهد کرد.

پارلمان مولداوی 8 دی توافق نامه مربوط به گشایش وام به مولداوی توسط بانک سرمایه گذاری اروپا برای احداث و نوسازی جاده‌ها را به تصویب رساند. بر اساس این توافق نامه، مبلغ وام برای احداث و نوسازی جاده‌های بین پایتخت مولداوی و شهرهای دیگر و همچنین جاده ای که به بندر جورجولشتی و مرز رومانی می رسد تخصیص داده خواهد شد. در سال 2013 ،بانک سرمایه گذاری اروپا وام به مبلغ 150 میلیون یورو را برای اجرای پروژه ساخت جاده‌های مولداوی تخصیص داده است.

سایت خبری "نیوزمیکر"

در مولداوی، از اول ژانویه 2023 ، برق ارزان تر می‌شود.

هیئت مدیره آژانس ملی تنظیم مقررات انرژی مولداوی در جریان جلسه خود، کاهش قیمت برق از 1 ژانویه 2023 را اعلام نمود. آژانس ملی تنظیم مقررات انرژی دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم را امضای توافق نامه ای بین تامین کننده برق (شرکت انرگوکوم) عنوان کرد که تعهد خرید برق لازم از نیروگاه مولداوی (نیروگاه کوچورگان واقع در ترانس نیستریا) و افزایش سهم این تولید کننده در ساختار کلی خرید برق را به عهده دارند.

سایت خبری "مولدپرس"

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما