معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۲/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۲

اخبار اقتصادی مولداوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی مولداوی در اردیبهشت‌ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

دولت مولداوی برنامه ملی "ایجاد سریع روستای اروپایی" را راه اندازی کرد.

دولت مولداوی و وزارت زیرساخت‌ها و توسعه منطقه‌ای کشور برنامه "ایجاد سریع روستای اروپایی" را راه اندازی می‌کند و قرار است در چارچوب این برنامه مسابقه پروژه‌های رفاهی در زمینه تامین صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان‌های اداری، مدارس، بیمارستان‌ها، کودکستان‌ها، یتیم خانه‌ها و ... انجام گردد. تا بحال صد پروژه در چارچوب برنامه ملی "روستای اروپایی" اجرا شده است و تقریبا 100 هزار نفر از نتایج این پروژه‌ها بهره برداری می‌کنند و بیش از 20 هزار نفر به آب آشامیدنی دسترسی دارند و تقریباً 34 هزار نفر از روشنایی معابر جاده‌ها برخوردار می‌باشند. همچنین 14 مهدکودک تعمیر و یا نوسازی شده، 9 سالن ورزشی، 3 مدرسه و 18 فرهنگسرا نیز نوسازی شدند.

مولداوی ممکن است محدودیت های موقتی را برای واردات غلات از اوکراین اعمال کند.

مولداوی قصد دارد محدودیت های موقتی را برای واردات غلات و دانه‌های روغنی از اوکراین اعمال کند. این خبر در تاریخ 5 ماه مه توسط ولادیمیر بولیا وزیر کشاورزی مولداوی در جریان دیدار با یانیس ماژیکس سفیر اتحادیه اروپا در مولداوی اعلام شد. همانطور که وزارت کشاورزی مولداوی اشاره کرد، بولیا به سفیر اتحادیه اروپا در مورد «قصد این وزارتخانه مبنی بر اتخاذ اقداماتی موقت که برخی کشورهای اتحادیه اروپا نیز در مورد واردات غلات و دانه‌های روغنی از اوکراین اتخاذ کرده اند» توضیح داد.

وی همچنین گفت که دولت قصد دارد به کشاورزان مالیات غیر مستقیم بر گازوئیل مصرفی آنها را جبران کند و هزینه بهداشت گیاهان و کودهای شیمیایی را نیز یارانه دهد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما