معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۳

اخبار اقتصادی موریتانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور موریتانی در نیمه دوم شهریورماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

سفر رئیس بانک توسعه آفریقایی به موریتانی

آقای آکینوومی آدسینا، رئیس بانک توسعه آفریقا در 12 ستامبر 2022 به موریتانی سفر کرد.

آدسینا در این سفر سه روزه با محمد ولد شیخ الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی و سایر اعضای دولت این کشور از جمله وزیر امور اقتصادی دیدار کرد. هدف از این سفر تاکید بر تعهدات بانک توسعه آفریقایی درخصوص حفظ و توسعه روابط مستحکم با موریتانی بود. آدسینا همچنین با نمایندگان کسب و کارها و سایر ذینفعان در بخش های توسعه دیدار نمود.

 الجزایر آماده ارائه تجربیات خود در بخش گاز به موریتانی است

ایمن بن عبدالرحمن، نخست وزیر الجزایر در سخنرانی خود در نوزدهمین جلسه کمیته عالی همکاری‌های الجزایر و موریتانی اعلام کرد که الجزایر آماده است تا تجربیات خود را در حوزه گاز در اختیار موریتانی قرار دهد. وی همچنین از انعقاد موافقت نامه‌های مهمی در حوزه انرژی میان دو کشور در آینده نزدیک  خبر داد.

اعطای وام 38 میلیون دلاری به موریتانی برای تامین آب آشامیدنی

بانک توسعه اسلامی قصد دارد وامی‌به ارزش 37.87 میلیون دلار به موریتانی اعطا کند. این وام به منظور اجرای پروژه تامین آب آشامیدنی کیفا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منابع مالی برای تامین آب آشامیدنی کیفا واقع در جنوب موریتانی  افزایش یافته است. پس از تصویب اعطای وام بیش از 100 میلیون دلار از سوی صندوق توسعه عربستان، بانک توسعه اسلامی نیز از اعطای وامی‌به ارزش بیش از 37 میلیون دلار به موریتانی خبر داد. این وام در 10 سپتامبر 2022 برای پروژه آب آشامیدنی کیفا تصویب شد که دولت موریتانی هزینه آن را 317 میلیون دلار تخمین زده است.

لازم به ذکر است که این وام بخشی از بسته مالی به ارزش 1.12 میلیارد دلاری است که از سوی بانک توسعه اسلامی‌برای پروژه‌های مختلف (آب، برق و ...) در آفریقا و دیگر کشورهای جهان محسوب می‌شود.

 حضور وزیر خدمات عمومی موریتانی در چهل و هشتمین کنفرانس کار عرب

آقای محمد عبدالله ولد عثمان، وزیر خدمات عمومی و کار موریتانی همراه با وزرای کار کشورهای عربی در 18 سپتامبر 2022 در چهل و هشتمین کنفرانس کار عرب شرکت کرد. در این کنفرانس سازمان‌های کارفرمایی و فدراسیون‌های کارگری و نیز نمایندگانی از دبیرخانه اتحادیه عرب و سازمان‌های عربی و بین المللی حضور داشتند.

در حاشیه این کنفرانس، آقای ولد عثمان با مقامات سایر کشورها و سازمان‌ها  جمله از وزیر اقتصاد مراکش، وزیر منابع انسانی اردن، وزیر کار امارات، دبیرکل سازمان کار عرب و دبیرکل سازمان بین المللی کار دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات وزیر تجارت موریتانی با سفیر ج.ا.ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران با لمرابط ولد بناهی، وزیر تجارت، صنعت، صنایع دستی و گردشگری موریتانی دیدار کرد. در این ملاقات، موضوعات متعدد از جمله زمینه‌های همکاری و گسترش روابط میان دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما