معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۱۴

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده عناوین و اخبار اقتصادی ونزوئلا در هفته سوم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

گزارش بانک مرکزی ونزوئلا در خصوص افزایش شاخص تورم

بانک مرکزی ونزوئلا در آخرین گزارش منتشره خود، میزان افزایش شاخص رشد تورم در ده ماهه نخست سال جاری میلادی را ۵۷۴.۶ اعلام داشت. بر این اساس میزان تورم ماهانه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال جاری میلادی به ترتیب ۶.۸ و  ۷.۱ درصد رقم خورد . 

درخواست مشارکت ونزوئلا در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

فلیکس پلاسنسیا، وزیر امور خارجه ونزوئلا درخواست مشارکت این کشور در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ارائه نمود. رئیس دستگاه دیپلماسی در جریان سفر به روسیه، طی دیدار با همتای روسی اش مراتب علاقمندی ونزوئلا برای حضور در گروه اقتصادی را اعلام داشت و تصریح ساخت که مشارکت ونزوئلا در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای کلیه کشورهای عضو ثمربخش خواهد بود.

اعلام اثر تحریم ها بر تعهدات آب و هوایی ونزوئلا

ونزوئلا از اثر منفی تحریم های اعمالی آمریکا بر  پایبندی این کشور به تعهدات آب و هوایی مندرج در توافقنامه پاریس خبر داد. خوزه الخاندرو لورکا، وزیر محیط زیست ونزوئلا طی شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در تشریح موضع کشورش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، اقدامات قهری یکجانبه را مغایر مبانی اساسی قوانین بین المللی و زیست محیطی و توسعه پایدار قلمداد نمود و تصریح ساخت که تحریم ها توانمندی ونزوئلا برای مواجهه با بحران آب و هوایی را محدود ساخته اند با این حال ونزوئلا در پایبندی به تعهدات خویش به توافقنامه پاریس، با برخورداری از بیش از ۷ میلیون هکتار پارک های طبیعی و پوشش تحت حفاظت بالغ بر ۴۳ درصد قلمرو سرزمینی، اقداماتی را برای کاهش ۲۰ درصدی گازهای گلخانه ای صورت داده است و جنگل زدایی را به میزان ۴۷ درصد کاهش داده است.

ونزوئلا برای اولین بار از سال آینده سیمان صادر خواهد کرد

رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد؛ من حکم صادرات سیمان به کشورهای حوزه کاراییب از سال آینده را امضا کردم، زیرا نیاز داخلی برای ساخت و ساز تضمین شده است و می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

دیگر به درآمد نفتی وابسته نخواهیم بود

رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد؛ در حال متنوع سازی اقتصاد کشور هستیم. مدل جدید اقتصادی در کشور ایجاد کرده ایم و صد سال وابستگی به درآمد نفتی خاتمه یافته است. اقتصاد کشور را به درآمد یک محصول گره نمی زنیم. دوره جدیدی در متنوع سازی اقتصاد شروع شده است.

بررسی همکاری تجاری بین ونزوئلا و بولیوی

دولت ونزوئلا و نمایندگان بخش بازرگانی بولیوی طی جلسه ای پیشنهادات مرتبط برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور را مورد بحث و برسی قرار دادند. برابر اعلام راندر پنیا، معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور آمریکای لاتین، در این جلسه با حضور نمایندگان اتاق مشترک بازرگانی دو کشور پیشنهاداتی در راستای تقویت مناسبات تجاری ارائه گردید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما