معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۹۰

سرمایه گذاری‌های جدید تویوتا

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که 1.5 تریلیون ین (13.7 میلیارد دلار) تا سال 2030 برای توسعه و تامین باتری خودروهای برقی و هیبریدی هزینه خواهد نمود.

مدیران تویوتا انتظار دارند با این سرمایه گذاری و ارائه تکنولوژی‌های برتر میزان انتشار کربن تولیدی خودروهای این شرکت کاهش و رقابتی با سایر شرکت های خودرو ساز برای رسیدن به کربن صفر ایجاد گردد. 

تویوتا همچنین انتظار دارد فروش خودروهای برقی خود را چهار برابر و خودروهای هیبریدی را تا سال 2030 به 8 میلیون دستگاه برساند تا مقررارت مربوط به آلایندگی کربن را در خودروهای تولیدی برای بازارهای جهانی برآورده نماید.

از 1.5 تریلیون ین سرمایه گذاری جدید این خودروساز، حدود 1 تریلیون ین عمدتا برای افزایش تعداد خطوط تولید باتری به 70 و یا بیشتر تا سال 2030 هزینه خواهد شد. این سرمایه گذاری نشان می دهد که حدود 8 درصد از هزینه‌های سرمایه ای و نزدیک به 5 درصد از بودجه تحقیق و توسعه سالانه این شرکت مربوط به باتری خودروهای جدید است. پیش بینی قبلی تویوتا حاکی از اختصاص 1.4 تریلیون ین از بودجه و 1.2 تریلیون ین به صورت سالانه برای سال 2022 منظور گردیده است.

ماساهیکو مائدا، مدیر ارشد فناوری تویوتا اخیرا اعلام نمود که هدف تویوتا رسیدن به نقطه ای است که هزینه هر خودرو 50 درصد کمتر در مقایسه با قیمت سال 2020 باشد. وی اضافه نمود که این شرکت با کاهش تقریبی 30 درصدی هزینه تولید باتری‌ها از طریق توسعه موادی که می‌توانند جایگزین کبالت و نیکل شوند، به کاهش قیمت دست می یابد. همچنین می‌تواند بهره وری خودروها را تا 30 درصد افزایش دهد. این خودروساز همچنین افزایش عملکرد باتری تویوتا bZ4X  که مدل جدیدی از خودروهای برقی این شرکت است و قرار است در اواسط سال 2022 عرضه شود را یکی از اهداف این شرکت در حوزه باتری خودروهای برقی در سطح جهانی اعلام نمود.

در مورد تأمین و عرضه باتری، تویوتا تا سال 2030 مجموعا  200 گیگاوات عرضه باتری خواهد داشت که بیش از 30 برابر 6 گیگاوات کنونی و بیشتر از 180 گیگاوات پیش بینی قبلی خواهد بود. تویوتا اعلام کرد که هدف خود را برای تجاری سازی تمام باتری‌های جامد Solid-state Batteries که مسافت طولانی تری را  در خودروهای برقی در هر بار شارژ تا اوایل دهه 2020، تغییر نداده است.

این شرکت در ماه مه اعلام کرده بود که از 8 میلیون دستگاه خودروی برقی که قصد فروش آن تا سال 2030 را دارد، 2 میلیون دستگاه خودروهای برقی و خودروهای پیل سوختی Fuel Cell  خواهد بود.  تویوتا همچنین در ماه جون اعلام نموده بود که خطوط تولید خود را تا سال 2035 در همه کشورها کربن زدایی خواهد نمود. پیش از این مدیران شرکت سال 2050 را به عنوان کربن زدایی کامل این شرکت هدف گذاری نموده بودند.

منبع:

- روزنامه‌های ژاپن تایمز و وبسایت ماینیچی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما