معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۵

میزان تملک شرکت های راهبردی فرانسه توسط خارجی‌ها

گزارش پیش‌رو، برگردان مطلب « فرانسه: شرکت های راهبردی کمتر از آنچه که پیش بینی می‌شد در معرض تملک خارجی‌ها قرار دارند» می‌باشد که در تاریخ 22 اردیبهشت 1400در نشریه لوفیگارو چاپ فرانسه منتشر شده است.

اولیویه دوسوپت وزیر حساب های عمومی تاکید کرد خطر اینکه شرکت های راهبردی فرانسه در دستان مالکان خارجی قرار بگیرد کمتر از آن چیزی است که سال گذشته پیش بینی می‌شد.

وی در کمیسیون دارایی‌های مجلس ملی توضیح داد که چرا 7.2 میلیارد یورو مبلغ اضافی بودجه ای که دولت برای صندوق همبستگی و فعالیت ناقص (بیکاری فنی) نیاز دارد احتمال دارد از بسته اختصاص داده شده به تقویت استثنایی مشارکت های مالی دولت در سرمایه شرکت های راهبردی برداشت شود. دولت فرانسه سال گذشته اعلام کرده بود آماده است برای اینگونه مشارکت ها 20 میلیارد یورو بسیج کند.

دوسوپت گفت: "اینکه 3.9 میلیارد یورو داشته باشیم و در حالی که قبلا دست به عملیات های بزرگی زده ایم، منظور من بویژه افزایش سرمایه شرکت ملی راه آهن فرانسه است، به نظر من کافی است." دولت فرانسه در دسامبر گذشته سرمایه شرکت ملی راه آهن فرانسه را 4.05 میلیارد یورو افزایش داد. دوسوپت افزود: "ما نگران این هستیم که بسیاری از شرکت های راهبردی ما برای تملک شدن آمادگی داشته باشند. اما حفظ فعالیت در بهترین سطح و پایداری بهتر آنها باعث می‌شود که آنها کمتر در معرض این مساله باشند. این امر توجیه کننده این است که ما تا این تاریخ به اعتباری بیشتر از این نیاز نداریم."

دوسوپت تاکید کرد که از ابتدای سال، 13.3 میلیارد یورو در صندوق همبستگی هزینه شده است و کل اعتبارات آن 20.2 میلیارد یورو است.

به گفته دوسوپت، صندوق همبستگی که دولت قصد دارد بدون اینکه منتظر قانون مالی اصلاحی پیش بینی شده برای ماه ژوئیه بماند 6.7 میلیاردیورو دیگر به آن اختصاص دهد شاهد آهنگ مصرف فزاینده ای است. در ماه ژانویه، 2.7 میلیارد یورو، در ماه فوریه 2.2 میلیارد یورو، در ماه مارس 4.2 میلیارد یورو و در ماه آوریل 3.7 میلیارد یورو از این صندوق برداشت شده است.

دوسوپت اذعان کرد اشتباه‌ها و تقلبات در برداشت از منابع صندوق همبستگی نیز احتمال دارد صدها میلیون یورو باشد که رقم قابل توجهی است اما گفت: "ما در ارقامی هستیم که بسیار پایین تر از پیش بینی‌های سرویس های ما در خصوص واریزهای نابجاست."

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما