معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۲

مهمترین اخبار اقتصادی ژاپن (هفته چهارم بهمن‌ ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی ژاپن که در هفته چهارم بهمن ماه 1399 در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح زیر است:

کاهش آمار گردشگران ورودی در سال 2020

بر اساس آمار شرکت تحقیقات و مشاوره در امر گردشگری که زیر مجموعه اداره گردشگری ژاپن می‌باشد تعداد گردشگران در ماه دسامبر 58700 نفر و در سال 2020 میلادی 4,115,882 نفر بوده است. آمار ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه در سال 2019 میلادی 97.7 درصد و آمار یک ساله نسبت به سال 2019 میلادی 87.1 درصد کاهش داشته است.

افزایش شدید پیش بینی سود تویوتا در سال مالی ۲۰۲۰

رشد تقاضا برای خودرو چشم انداز فروش شرکت تویوتا موتور در سال مالی ۲۰۲۰ را بسیار بالاتر از حد انتظار افزایش داده است. این خودروساز ژاپنی پیش بینی سود خالص خود را به دلیل افزایش فروش در بازارهای اصلی اش بالا برده است. شرکت تویوتا برای این گروه سود خالصی معادل یک تریلیون و ۹۰۰ میلیارد ین یا حدود ۱۸ میلیارد دلار برای سال منتهی به مارس را پیش بینی می‌کند. این میزان از تخمین قبلی که یک تریلیون و ۴۲۰ میلیارد ین بود بیشتر است. این بازبینی به دنبال آن اعلام می‌شود که این شرکت در ماه نوامبر گذشته نیز پیش بینی سود خالص خود را تقریبا دو برابر کرده بود.

شرکت تویوتا به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا با کسادی موقت فروش مواجه شد. اما مدیران آن عرضه مدلهای جدید در بازارهای اصلی این شرکت از جمله چین، آمریکا و ژاپن با افزایش تقاضا به میزان فروش کمک کرده است.

اعلام حضور متقاضیان شرکت در نمایشگاه اکسپو اوساکا

 اینواوئه، وزیر مسئول نمایشگاه­ها در ژاپن، گفت: تاکنون 7 کشور یونان، یمن، جیبوتی، ترکمنستان، بنگلادش، بوتان و مالی، و 2 سازمان بین­ المللی (سازمان بین ­المللی انرژی تلفیقی ایتر و اتحادیه ­ی بین ­المللی مرتبط با خورشید ایسا) حضور خود را در نمایشگاه اکسپو 2025 اوساکا- کان­سای اعلام نموده ­اند. وی گفت از این کشورها که در شرایط سخت کرونا، در کوتاه­ ترین زمان، حضور خود را اعلام نموده ­اند، تشکر می­کنیم.

کاهش 94 درصدی سفر مسافران خارجی کشتی کروز به ژاپن

به گزارش وزارت حمل ونقل ژاپن، از سال 2017 تا 2019 تعداد 2 میلیون نفر مسافر خارجی با کشتی کروز به ژاپن سفر کرده اند. اما این رقم سال گذشته به دلیل شیوع کرونا 94% کاهش یافت و به 126 هزار نفر رسید. از ماه مارس سال گذشته هیچ کشتی کروزی در ژاپن لنگر نگرفته و با توجه به شرایط موجود به نظر نمی رسد از این پس نیز بهبودی در این زمینه رخ دهد.

درخواست انجام تست PCR از کارکنان خانه ی سالمندان

با توجه به ابتلای خوشه ای 261 نفر در سراسر کشور به مدت 1 هفته (تا روز 1 فوریه) که یک سوم آن یعنی 95 نفر مربوط به سرای سالمندان بوده است، وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن خواستار انجام تست PCR از کارکنان این مجتمع ها شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما