معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته نخست خرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آخرین وضعیت کرونا و برنامه‌های جدید دولت تایلند

شیوع سویه جدید اومیکرون موجب شده است دولت تایلند محدودیت های تازه ای را در نظر بگیرد.

تاثیر همه گیری کرونا بر اقتصاد و کیفیت زندگی اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی با بیشترین میزان خسارت اقتصادی از همه گیری کووید19 بوده است. وابستگی اقتصاد اسپانیا به بخش خدمات به ویژه در حوزه‌های گردشگری و فعالیت های اجتماعی مانند رستوران و هتل، تفریحات و حمل و نقل؛ درصد بالای شرکت های کوچک و متوسط؛ قرنطینه سختگیرانه و نیاز شدید به واردات انرژی، برخی از دلایل تاثیر بیشتر همه گیری بر اسپانیا نسبت به کشورهای دیگر اروپایی بوده اند. بر اساس گزارش مؤسسه ملی آمار اسپانیا، دو سال پس از آغاز همه گیری کووید19، شاخص های اصلی کیفیت زندگی اسپانیایی‌ها کاهش داشته است .

خطر ورشکستگی شرکت های یونانی در دوران پساکرونا

بانک مرکزی اروپا در آخرین گزارش خود پیرامون ثبات اقتصادی حوزه یورو، نسبت به خطر ورشکستگی 20 درصد شرکت های یونانی در دوران پساکرونا هشدار داد.

اخبار اقتصادی کلمبیا و پاناما (هفته اول اسفند ماه 1399)

اخبار تحولات و رویدادهای اقتصادی مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های کلمبیا و پاناما طی هفته اول اسفند ماه 1399 به شرح زیر می‌باشد:

مهمترین اخبار اقتصادی ژاپن (هفته چهارم بهمن‌ ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی ژاپن که در هفته چهارم بهمن ماه 1399 در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح زیر است:

اولین نشانه‌های بهبودی اقتصاد ارمنستان پس از بحران همه گیری

بر اساس اظهارات مقامات رسمی ارمنستان، این کشور نشانه‌های بهبود وضعیت اقتصادی را در سال جدید نشان داده است. این نشانه‌ها شامل افزایش گردش تجاری، رشد صادرات و واردات، افزایش مصرف و انتشار 750 میلیون دلار اوراق قرضه اروپایی است.

اخبار اقتصادی اتیوپی( هفته سوم آذر ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی هفته سوم آذر ماه 1399 کشور اتیوپی که در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح ذیل می‌باشد:

افزایش روند رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم 2020

فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از اداره فدرال آمار مستقر در شهر ویسبادن، پایتخت ایالت هسن گزارش داده است که تولید ناخالص داخلی آلمان پس از افت بسیار شدید برآمده از همه گیری کرونا در ابتدای سال 2020؛ بیش از آن چه پیش بینی و برآورد شده بود، رشد داشته است. طبق اطلاعات اداره فدرال آمار؛ رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم (فصل سوم) سال 2020 نسبت به سه ماهه دوم؛ 8.5% رشد داشته است. این در حالی است که این نهاد آماری پیش از این، رشد 8.2 درصدی را پیش بینی کرده بود.

اخبار اقتصادی اتیوپی ( هفته دوم آبان ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی هفته دوم آبان ماه 1399 کشور اتیوپی که در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح زیر است: