معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۱/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۱۱

اخبار اقتصادی عربستان( بهمن ماه 1399)

مهمترین اخبار اقتصادی عربستان در بهمن ماه 1399 که توسط رسانه‌ها و نشریات این کشور منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد:

سفر معاون آفریقای وزارت خارجه عربستان به مالی، بورکینافاسو و موریتانی

احمد القحطان، معاون آفریقایی وزیر خارجه عربستان در هفته گذشته به مالی، بورکینافاسو و موریتانی سفر کرد و در خصوص تأمین مالی پروژه‌های عمرانی برای توسعه این کشورها مذاکره کرد.

برنامه عربستان جهت تعویق برنامه اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت

مشاور ارشد بخش نفتی عربستان اعلام کرد که عربستان سعودی جهت مقابله با تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا، به دنبال به تعویق انداختن تصمیم اوپک برای افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده میلادی است. شایان‌ ذکر است در ماه آوریل سال جاری اعضای اوپک پلاس توافق کردند تا میزان تولید نفت خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و هر 6 ماه بر تولید خود بیافزایند تا به حالت عادی بازگردد اما با ادامه کاهش تقاضای جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا عربستان در پی ادامه روند فعلی و تعویق افزایش تولید نفت که قرار است در ماه ژانویه 2021 انجام شود به پایان سه‌ماهه اول همین سال است.

هزینه دو میلیارد دلاری عربستان برای امنیت سایبری

بنا به گزارش شرق الاوسط، عربستان سعودی تاکنون 2 میلیارد دلار برای امنیت سایبری و مقابله با تهدیدهای سایبری هزینه کرده است. بر اساس شاخص امنیت سایبری جهانی، عربستان سعودی در این زمینه رتبه اول در جهان عرب و رتبه 16 در جهان را دارا است.

برگزاری اجلاس رهبران اقتصاد فضایی گروه 20

فعالیت‌های اولین اجلاس "رهبران اقتصاد فضایی 20" امروز به ریاست سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، رئیس هیئت‌مدیره سازمان فضای عربستان سعودی و حضور رهبران سازمان‌های فضایی کشورهای گروه 20 آغاز شد.  این اجلاس در چارچوب همایش‌های بین‌المللی گروه 20 تحت ریاست عربستان سعودی با هدف هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی صلح‌آمیز برای استفاده از فضا و افزایش سطح علمی و اقتصادی فعالیت‌های فضایی برگزار می‌شود. شاهزاده سلطان در سخنان خود در افتتاح این اجلاس به شرکت‌کنندگان خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: آرزو داشتم این اجلاس با حضور همه شما در ریاض برگزار شود. منتظر برگزاری همایشی تخصصی در زمینه اقتصاد فضایی و نقش شرکت‌های نوپا و کوچک در این زمینه هستیم. شاهزاده سلطان توضیح داد که اجلاس باهدف بررسی ابعاد اقتصادی سازمان‌های فضایی و نقش آن در تحقق ثبات در اقتصاد جهانی برگزار شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما