معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۰۸- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۸۲۱

اخبار اقتصادی فرانکفورت آلمان (مهر ماه 1399)

اهم اخبار اقتصادی حوزه فرانکفورت آلمان که در شهریور ماه 1399 در رسانه‌های محل منتشر شده است به شرح زیر می‌باشد:

افزایش حجم کاری آموزگاران ایالت هسن در شرایط پاندمی‌کرونا

بررسی نتایج حاصل از مصاحبه اخیر صورت پذیرفته توسط مرکز همکاری‌های دانشگاهی و اتحادیه‌های کارگری دانشگاه گوتینگن از حدود یک چهارم از 4500 کارمند شاغل در بخش آموزش شهر فرانکفورت؛ حاکی از افزایش قابل توجه ساعات کاری، استرس و خستگی معلمین در شرایط بحران کرونا می‌باشد. در حال حاضر تقریبا از هر پنج معلم شاغل در مدارس فرانکفورت( حداقل 21 درصد )، یک نفر بیش از 48 ساعت در هفته کار می‌کند و از هر سه معلم؛ دو نفر از افزایش فشار کاری خود ناراضی است.

به گفته رئیس مرکز همکاری‌های دانشگاهی و اتحادیه‌های کارگری دانشگاه گوتینگن؛ استرس یعنی شدت کار و همچنین نیازهای عاطفی و جسمانی در مدارس به طور قابل توجهی بیش از سایر مشاغل وجود دارد. مسئولیت های فوق برنامه تعریف شده برای معلمین؛ نقش اصلی را در افزایش نارضایتی ایشان ایفا می‌کند و در نتیجه بسیاری از مربیان آموزشی احساس استرس، خستگی و فرسودگی می‌کنند. علاوه بر افزایش ساعات کاری موظف؛ تعداد روزهای غیبت مجاز و مرخصی‌های استعلاجی نیز در مدارس شهر فرانکفورت از حد متوسط کمتر است.

 سباستین گوتمن، عضو هیئت مدیره مرکز مذکور؛ ضمن "نگران کننده" خواندن نتایج بررسی‌های انجام شده، افزوده است که تبدیل مدت زمان کاری از هفتگی به سالیانه، نشان می دهد که ساعات کاری معلمین شاغل در ایالت هسن به وضوح بیشتر از همکاران آن‌ها در سایر کشورهای اروپایی و OECD و به طور متوسط؛  47.5 ساعت بیشتر از معلمین سایر ایالت های آلمان فدرال بوده که پاندمی‌کرونا نقش مهمی در آن داشته است.

منبع:

https://www.faz.net/aktuell/rhein-main/studie-lehrer-arbeiten-viel-mehr-als-der-durchschnitt-16966283.html

نارضایتی شهروندان فرانکفورتی از بازار مسکن و وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی

بر اساس بیست و هفتمین نظرسنجی عمومی انجام شده توسط اداره آمار و انتخابات شهر فرانکفورت از 1395 شهروند 18 تا 75 ساله این شهر؛ مساله مسکن، بزرگترین نگرانی بسیاری از مردم فرانکفورت است.  58 درصد از مصاحبه شوندگان؛ مسکن را بزرگترین مشکل موجود دانسته و 34 درصد از آن‌ها؛ بیش از هر چیز از مبالغ گزاف اجاره بها شکایت داشته و 22 درصد از شهروندان فرانکفورتی، تامین آپارتمان را مشکل ارزیابی کرده اند. یان اشنایدر، مشاور شهرداری فرانکفورت (CDU) ضمن ارائه ارقام مذکور؛ نتایج حاصله را "بسیار تعجب آور" خوانده که نیازمند رسیدگی بیشتر مسئولین امر است. شایان ذکر است که در سال های گذشته نیز بازار مسکن، همیشه مشکل شماره یک شهر فرانکفورت بوده است.

مراسم افتتاحیه کارخانه تولید بطری‌های مخصوص واکسن کرونا در فرانکفورت با حضور وزیر بهداشت فدرال

ینتس اشپان، وزیر بهداشت فدرال آلمان به همراه  برخی مقامات ایالتی هسن، چرخ تولید بطری‌های مخصوص واکسن کرونا را در یک کارخانه از گروه Sanofi در شهر فرانکفورت افتتاح کرد. Jochen Maas ، مدیر توسعه شرکت Sanofi در این مراسم اظهار داشت که این کارخانه در آینده نزدیک امکان تولید بطری مخصوص پرکردن 200 میلیون دوز واکسن  را در سال خواهد داشت. از دیدگاه وی، قرار گرفتن کارخانه تولید قوطی واکسن در فرانکفورت به لحاظ لجستیک و دسترسی بسیار بهتر از به طور مثال؛ شهر پاریس است.

پروژه مذکور حدود 80 شغل تمام وقت در شرکت مذکور - که قبلا و به واسطه شرایط همه گیری کرونا قصد کاهش 800 شغل تا سال 2022 را داشته است - به وجود خواهد آورد. شرکت Sanofi قبلاً در زمینه تولید انسولین فعال بوده که از زمان انقضای حق ثبت اختراع، با کاهش درآمد روبرو شده است. این شرکت در نظر دارد که من بعد فعالیت خود را بر پروژه‌های انکولوژی و ایمیونولوژی متمرکز کند. طبق گفته توماس تریومف، مدیر مسئول تولید بطری واکسن در شرکت Sanofi ، این شرکت به همراه گروه GlaxoSmithKline ، با دو شرکت فعال در زمینه تولید واکسن کار می‌کند که که احتمالا تا تابستان 2021 نهایی خواهد شد.

ینتس اشپان، وزیر بهداشت فدرال آلمان در مراسم مذکور، ضمن ابراز خرسندی از اینکه واکسن کرونا در آلمان تولید خواهد شد؛ از عدم تعجیل بی مورد در تولید واکسن در آلمان خبر داد و اینکه در حال حاضر مسئله تأمین ظرفیت های تولید حایز اهمیت می‌باشد.

تصمیم بانک آمریکایی جی. پی. مورگان جهت انتقال 200 میلیارد یورو از سرمایه خود به شهر فرانکفورت

\

به گفته منابع آگاه؛ بانک بزرگ آمریکایی جی. پی. مورگان با توجه به موضوع Brexit، قصد دارد حدود 200 میلیارد یورو از دارایی خود را از انگلیس به آلمان ( شهر فرانکفورت ) منتقل کرده و به یکی از بزرگترین بانک های این کشور تبدیل شود.

انتظار می رود روند انتقال سرمایه بانک مذکور از لندن به شرکت تابعه خود در شهر فرانکفورت؛ تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شود. با توجه به گزارش خبرگزاری بلومبرگ؛ بانک وال استریت جی. پی. مورگان می‌تواند با توجه به حجم ترازنامه اعلامی خود در سال 2019، جایگاه ششمین موسسه اعتباری بزرگ در کشور آلمان را از آن خود کند.

همان گونه که هندلزبلات بر اساس نقطه نظرات محافل مالی، گزارش کرده است؛ انتقال دارایی‌ها، بخشی از اقدامات عمومی و منطقی بانک ها در وضعیت Brexit است که معمولا به دیگر کشورهای قاره اروپا صورت می‌پذیرد. گفتگوهای سیاسی متوقف و منتج نشده بین لندن و بروکسل نیز در تسریع کار انتقال دارایی بانک جی. پی. مورگان نقش داشته است.

شایان ذکر است که بانک های بزرگ EU در شرایط  Brexit در حال توسعه تجارت خود بوده و در آن سو و در مرکز مالی لندن، وضعیت به گونه دیگری است؛ امسال برای اولین بار در 170 سال گذشته، نمایشگاه LordMayer  شهر لندن که همه ساله در فصل پائیز برگزار می‌شده، لغو گردیده و از رژه سنتی – تشریفاتی با حضور شهردار و دیگر شخصیت های برجسته و صدها سرباز خبری نیست.  ترس تشدید بحران کرونا نقش مهمی در این امر داشته است. 

ذهنیت موجود پیرامون  فرجام سخت برگزیت بدون توافق بر سر تجارت آزاد؛ بخش های  مالی و بانکی  لندن را به سختی متاثر ساخته است.  

منابع:

https://www.handelsblatt.com/finanzen/banken-versicherungen/brexit-jp-morgan-verlagert-200-milliarden-euro-nach-frankfurt/26210962.html?ticket=ST-679843-jjNOjZOIkeA3DecaiygY-ap2

https://www.faz.net/aktuell/finanzen/brexit-jp-morgan-verlagert-200-milliarden-euro-nach-frankfurt-16967622.html

تعطیلی یکی از مشهورترین هتل های شهر فرانکفورت به واسطه بحران کرونا

بر اساس اعلام روزنامه فرانکفورتر روند شاو؛ مدیریت هتل Grandhotel Hessischer Hof قصد تعطیلی این هتل به دلیل مشکلات مالی برآمده از پاندمی‌کرونا را دارد. در این روزنامه در این رابطه آمده است:  این خبر مانند بمبی در فرانکفورت منفجر شده است؛ یکی از مشهورترین هتل های این شهر؛ هسیشر هوف در منطقه Frankfurter Messe در حال بسته شدن است. روز چهارشنبه 23.09.2020 این خبر رسما تایید شده و Grandhotel Hessischer Hof باید در سه ماهه چهارم سال 2020 تعطیل شود. علت تعطیلی این هتل چنانچه از سوی گروه Prinz von Hessen عنوان شده؛ کاهش مشتریان و سقوط درآمد به دلیل بحران کرونا می‌باشد.

به گفته سخنگوی گروه شرکت های Prinz von Hessen ، این گروه درحال حاضر بر روی عملیات گردشگری، جنگلداری و کشاورزی و همچنین انگورکاری، برگزاری نشست ها و رویدادهای فرهنگی متمرکز است و مراکزی همچون Schlosshotel Kronberg و Gut Panker را در Schleswig-Holstein اداره می‌کند.

63 کارمند Hessischer Hof  که حدود 20 درصد از نیروی کار گروه Prinz von Hessen را تشکیل          می دهند، در نتیجه تعطیلی این هتل، شغل خود را از دست خواهند داد. طبق اعلام سخنگوی مذکور؛ این تصمیم دردناکی بوده ولیکن در راستای   کمک به حفاظت از کل شرکت های گروه انجام می‌شود و همه پیش بینی‌ها به وضوح حاکی از این است که خسارت های ناشی از کرونا کماکان تا دو سال آینده وجود خواهد داشت. "

منبع:

https://www.fr.de/frankfurt/frankfurt-grandhotel-hessischer-hof-schliesst-hotel-corona-krise-messe-zr-90051379.html

اعتراض کشاورزان ایالت زارلند نسبت به به سیاست های کشاورزی دولت فدرال آلمان و اتحادیه اروپا

روز پنج شنبه 24 سپتامبر حدود 250 کشاورز زارلندی به همراه 150 دستگاه تراکتور با تجمع در منطقه وایسکیرشن این ایالت؛ نسبت به سیاست های مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا در سال 2020 اعتراض کردند. این تجمع اعتراض آمیز، همزمان با برگزاری نشست دو روزه وزرای کشاورزی ایالت های فدرال آلمان در وایسکیرشن، صورت پذیرفته است. کشاورزان زارلندی ضمن حمل و نصب بنرهایی با محتوای " نه چیزی به رایگان می دهیم و همه چیز هم نمی دهیم" ، نسبت به فشار قیمت ها و واردات محصولات رقیب کشاورزی از سراسر جهان، معترض بوده و خواستار تداوم پرداخت های مستقیم و کامل از سوی اتحادیه اروپا و ارائه راه حل های منعطف به هنگام اجرای مقررات زیست محیطی شدند. پیتر هافمن، رئیس انجمن کشاورزان زارلندی در این رابطه گفته است که مثلا مقررات مرتبط با تعیین مناطق نیترات یا دامداری؛ باید از منظر منطقه ای  و نه از بالا به پایین ( تصمیم بروکسل یا برلین) تنظیم شود.

دستور کار کنفرانس وزرای کشاورزی ایالت های فدرال، علاوه بر سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا پس از سال 2020؛ بررسی اقدامات پیشگیرانه برای مهار بیماری تب خوکی آفریقا می‌باشد. 

منبع:

  https://www.sr.de/sr/home/nachrichten/panorama/bauernprotest_weiskirchen_argrarministerkonferenz_100.html

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما