معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۳۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۹۵

رونمایی از پلتفرم بازرگانی الکترونیک محصولات کشاورزی اندونزی توسط وزارت کشاورزی این کشور

وزارت کشاورزی اندونزی در مراسمی‌با عنوان “Showcasing Indonesia ‘s Agriculture E-Commerce” از پلتفرم بازرگانی الکترونیک کشاورزی اندونزی رونمایی کرد.این مراسم به میزبانی اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت کشاورزی اندونزی و به طور نیمه مجازی برگزاری شده است.

در این مراسم آقای آده چاندرا دیجایا (Ade Candradijaya) مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت کشاورزی اندونزی بر اهمیت یافتن بازرگانی الکترونیک در شرایط شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و اظهار داشت در این دوران همه گیری و شیوع جهانی ویروس کرونا، وزارت کشاورزی اندونزی سه راهبرد را در پیش گرفته است:

1- تضمین دسترسی همه مردم اندونزی به غذا و مواد غذایی

2- توسعه مناطق کشت محصولات کشاورزی

3- تقویت ذخایر راهبردی کشور (در حال حاضر 5000 منبع ذخیره راهبردی مواد غذایی ایجاد شده است).

وی در ادامه با تاکید مجدد بر استفاده از روش های نوین از جمله بهره مندی از زیرساخت های دیجیتال و الکترونیک برای تامین مواد غذایی، بیان داشت پلتفرمی‌ با نام بازرگانی الکترونیک محصولات کشاورزی تاسیس شده است که هدف آن دسترسی سریع تر و آسان تر مصرف کنندگان و خریداران تولیدات کشاروزی به این محصولات و برقراری رابطه مستقیم میان تولیدکننده و مصرف کننده می‌باشد. این پلتفرم با آدرس اینترنتی Agrindotrade.com در دسترس قرار گرفته است. وی اضافه کرد در آینده نزدیک این پلتفرم توسط وزیر کشاورزی اندونزی رسما معرفی خواهد شد.

وی همچنین افزود امکان تعامل و مکاتبه میان خریداران و تامین کنندگان محصولات کشاورزی از کشورهای دیگر با فروشندگان محصول در اندونزی فراهم شده است. 

مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت کشاورزی اندونزی در جای دیگری از این مراسم اظهار داشت در مرحله اول این پلتفرم برای فروش محصولات کشاورزی اندونزی ایجاد شده است اما می‌توان آن را توسعه داده و به بستری برای تجارت دو جانبه تولیدات کشاورزی تبدیل کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما