معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته سوم آبان ماه مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی در نیمه اول خرداد ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور در هفته سوم اسفند ماه 1400 به شرح ذیل می‌باشد:

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری برازاویل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری برازاویل در هفته اول اسفند ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

افزایش گرسنگی در جهان

بر اساس گزارش سازمان‌های غیردولتی Welthungerhilfe و Concern Worldwide، در دو سال گذشته، پیامدهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، تغییرات آب‌وهوا و درگیری‌های مسلحانه باعث افزایش شدید شمار گرسنگان در سراسر جهان شده است.

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری کنگو برازاویل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری کنگو برازاویل در هفته چهارم تیر 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو در هفته سوم تیر 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تأثیر مثبت بازارهای جهانی بر اقتصاد آذربایجان

مرکز تحلیل و ارتباطات اقتصادی با انتشار گزارشی اثرات مثبت بازارهای جهانی بر اقتصاد آذربایجان را مورد ارزیابی قرار داده که بخش هایی از آن به شرح ذیل ارائه می گردد.

اخبار اقتصادی ازبکستان (اردیبهشت ماه 1400)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در اردیبهشت ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح زیر ارائه می گردد:

ارائه لایحه مدیریت مصرف آفت کش ها در پارلمان هند

لایحه مدیریت مصرف آفت کشها که فوریه2020 در هیات دولت هند تصویب شده بود، همزمان با آغاز بررسی لایحه بودجه از ابتدای فوریه 2021 در دستور کار نمایندگان مجلس هند قرار گرفت و در صورت تصویب، جایگزین قانون قبلی (مصوب 1968) خواهد شد. موافقان لایحه عقیده دارند که قانون جدید نواقص قانون قبلی را برطرف کرده، و علاوه بر تامین منافع بخش کشاورزی کشور، امکان بازطراحی نظام کنونی تولید آفت کش ها را همراستا با پیشرفت های جهانی فراهم می آورد. همچنین سازوکار استفاده از سموم کشاورزی در هند را با هنجارهای جهانی -که هند نیز عضو برخی از این تعهدات و توافقات است- منطبق می سازد. از مهمترین نکات پیش نویس قانون جدید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: