معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برنامه هند برای خودکفایی در تولید کود اوره تا پایان سال 2025

طبق اعلام وزیر مواد شیمیایی و کودهای هند، این کشور واردات کود اوره را تا پایان سال 2025 متوقف خواهد کرد. کود اوره پرمصرف ترین کود شیمیایی در کشاورزی هند بوده و مصرف سالانه آن حدود 35 میلیون تن برآورد می‌شود. اهم اقدامات و برنامه دولت هند جهت خودکفایی در تولید و توقف واردات اوره به شرح ذیل اعلام شده است:

اخبار اقتصادی اقلیم کردستان عراق – سلیمانیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی حوزه اقلیم کردستان عراق - سلیمانیه در هفته سوم مهرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

وضعیت خودکفایی محصولات غذایی مهم در اتریش

طبق داده‌های ترازنامه‌های خودکفایی ادارۀ فدرال آمار اتریش، خودکفایی (نسبت مصرف به تولید) این کشور در محصولاتی مانند غلات، شیر، گوشت قرمز، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ بالاست، اما در محصولاتی مانند میوه، سبزیجات و گوشت ماهی وابسته به واردات است.

اخبار اقتصادی شرق افغانستان – جلال آباد

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شرق افغانستان در دهه دوم مرداد ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته سوم فروردین 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته اول فروردین ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

تلاش دولت پاکستان برای توسعه بخش کشاورزی

دولت پاکستان برای رونق بخشیدن به کشاورزی این کشور اقدامات و برنامه هایی را پیش بینی کرده است که اولویت دادن به افزایش درآمد کشاورزان خرد یکی از آنها است.

اخبار اقتصادی اسلوونی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسلوونی در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

خبرنامه اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته اول اردیبهشت ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

میزان خودکفایی مواد غذایی اسلوونی و تاثیر بحران اوکراین بر وضعیت آن

گزارش پیش رو براساس داده‌های آماری سال 2021 ، میزان خودکفایی و واردات مواد غذایی اسلوونی و تاثیر بحران اوکراین بر وضعیت اقتصادی اسلوونی را مورد کنکاش و بررسی قرار داده است.