معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۸

گشایش خطوط هوایی جدید در مسیر حراره و شهرهای مهم زیمبابوه

در روزها و ماه‌های آتی چندین خط هوایی در مسیر حراره و چند شهر مهم دیگر این کشور ایجاد خواهد شد. خطوط هوایی اوگاندا از انتهای سپتامبر در مسیر حراره-انتبه آغاز به کار خواهد کرد. همچنین به گفته مقامات زیمبابوه ای انتظار می رود خط هوایی زیمبابوه ( ایر زیمبابوه) به لندن، ویندهوک و ژوهانسبورگ نیز پروازهای خود را راه اندازی کند.

در روزها و ماه‌های آتی چندین خط هوایی جدید در مسیر حراره و شهرهای مهم زیمبابوه برقرار خواهد شد. اولین خط هوایی پرواز هواپیمایی اوگاندا در مسیر حراره- انتبه است که با توجه به افزایش درخواست های تردد بین دو کشور ایجاد شده است. انتظار می رود این خط هوایی به توسعه تجارت بین دو کشور بیانجامد. پیش بینی شده است که این خط هوایی سالانه 9000 نفر را بین دو کشور جابجا کند. البته انتظار می رود که این آمار افزایش پیدا کند. در عین حال خطوط هوایی اوگاندا درصدد است خط هوایی در مسیر انتبه-لوساکا-بولاوایو و انتبه-لوساکا-ویکتوریا فال نیز داشته باشد. این خط هوایی علاوه بر حمل مسافر، حمل محموله نیز انجام خواهد داد.

در حال حاضر بیش از 20 ایرلاین خارجی به زیمبابوه پرواز دارند که با توجه به افزایش روزافزون تعداد مسافران انتظار می رود تعداد این خطوط هوایی افزایش پیدا کند. خطوط هوایی اتیوپی، آفریقای جنوبی، قطر، امارات، کنیا، یورو وینگز، باکام ایر، ایرلینک، روآندا، تانزانیا، مالاوی، فستجت و مارک ایر برخی از این خطوط هوایی هستند.

آقای ماکونا رئیس ایرلاین زیمبابوه نیز در همین راستا بیان داشت رویکرد ما به توسعه خطوط هوایی است. صرف نظر از میزان توسعه در امور داخلی، ما نیاز به ایجاد خطوط هوایی بیشتر داریم. وی به رسانه‌ها گفت همانطور که در جریان هستید خط هوایی حراره- ژوهانسبورگ از 29 ژوئیه مجدداً راه اندازی شده است و چهار بار در هفته پرداز دارد. با توجه به افزایش ترددها حتی احتمال ایجاد پروازهای بیشتر هم هست. خط پروازی به لندن نیز به زودی راه اندازی می‌شود. خط پروازی به ویندهوک، نیز احتمالا همین وضعیت را دارد. خط هوایی بولاوایو-ژوهانسبورگ و ویکتوریا فال- ژوهانسبورگ نیز در شرف راه اندازی است. مدرسه هوایی زیمبابوه نیز مجدداً بازگشایی خواهد شد که بخشی از سیاست توسعه نیروی انسانی ماست. وی اضافه کرد صنعت هوایی بعدی کلیدی در توسعه است و هواپیمایی زیمبابوه به عنوان حامل پرچم کشور نقش مهمی در این موضوع دارد.

  • چندی پیش چین برای توسعه فرودگاه رابرت موگابه 153 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. مشاهدات میدانی توسعه بسیار گسترده در این فرودگاه را نشان می دهد. بر اساس اظهارات مقامات زیمبابوه ای این فرودگاه همچنان در حال توسعه و اضافه کردن چند بال دیگر است.
  • با توجه به سرمایه گذاری‌های گسترده چندین کشور مثل چین، قطر و به ویژه امارات در صنعت توریسم زیمبابوه آمار ترددها به زیمبابوه افزایش یافته است. در کنار این افزایش تجارت با آفریقای جنوبی سفر به این کشور را نیز افزایش داده است. لذا، به نظر می رسد آمار پروازهای زیمبابوه رو به افزایش باشد.
  • با توجه به سرمایه گذاری‌های کشورهای چین و امارات در صنعت هوایی زیمبابوه به نظر نمی رسد مقامات سازمان هوایی این کشور تمایلی به همکاری با سایر کشورها داشته باشند. به ویژه اینکه بیشتر فناوری‌ها و محصولات مورد نیاز در این خصوص از این دو کشور وارد می‌شود.
  • در سال 2023 مذاکراتی در خصوص ایجاد خط هوایی ترکیش به حراره نیز انجام شد که هنوز به ثمر ننشسته است.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما