معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۰۷- ۱۰:۱۹

افتتاح نمایشگاه کشاورزی زیمبابوه

نمایشگاه کشاورزی زیمبابوه در حراره برگزار شد. در این نمایشگاه 554 شرکت حضور داشتند که بیشتر شرکت کنندگان تولید کنندگان داخلی بودند. با وجود این بیش از 150 شرکت خارجی از ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، روسیه، ژاپن، اسواتینی، مالاوی، تانزانیا، زامبیا، بلاروس، موزامبیک و برخی کشورهای دیگر در این نمایشگاه حضور داشتند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی زیمبابوه در تاریخ 6 تیر 1403 با حضور آقای مانانگاگوا، رییس جمهور زیمبابوه و آقای نیوسی رییس جمهور موزامبیک برگزار شد. در این مراسم بانوی اول، معاونین رییس جمهور و چند تن از وزرای زیمبابوه و موزامبیک حضور داشتند. در مراسم افتتاحیه آقای نیوسی به سخنرانی پرداخت. وی بیان کرد روابط دوجانبه دو کشور در حال افزایش است و جریان سرمایه گذاری بسیار خوبی در دو کشور وجود دارد. موزامبیک محل مناسبی برای سرمایه گذاری زیمبابوه‌ای‌هاست. زیرا زیرساخت‌ها در زیمبابوه توسعه یافته و بندر بیرا محلی برای حمل و نقل کالاهای زیمبابوه‌ای است. وی ادامه داد البته وضعیت باید بهتر شود و مبادلات تجاری در حال حاضر رضایت بخش نیست. او به رییس جمهور و زیمبابوه برای رشد اقتصادی علی رغم تحریم‌های ظالمانه غربی تبریک گفت و ادامه داد امروز زیمبابوه کشوری است که از دل مشکلات رشد کرده و پیشرفت را بدون محدودیتی محقق کرده است. زیمبابوه چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده به تدریج زیرساخت‌های کشور را با اتکا به خود بهبود داده است.

بعد از این سخنرانی، مقامات به شرکت کنندگان برجسته داخلی در بخش‌های مختلف هدایایی تقدیم کردند و سپس هر یک به بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه پرداختند. نمایشگاه کشاورزی با 554 شرکت کننده در فضایی به وسعت 78 هزار متر مربع برگزار شد. نمایشگاه امسال شرکت کنندگان بیشتری را به خود می‌دید که قسمت عمده آن شرکت کنندگان داخلی بودند و بیش از 150 شرکت کننده بین المللی نیز در نمایشگاه حضور داشت. بخش‌های مربوط به تولید پنبه و تنباکو و همچنین تجهیزات آبیاری و کشاورزی به ویژه تراکتور بیشترین شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده بود. در کنار محصولات کشاورزی، محصولات متفرقه و غیر مرتبط مثل تجهیزات معدنی نیز بعضاً در برخی غرفه‌ها وجود داشت. حضور روسیه، چین، ژاپن، اسواتینی، آفریقای جنوبی، بلاروس، هند، ترکیه، پاکستان، مالاوی، موزامبیک و تانزانیا برجسته بود. معدود شرکت کنندگانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و صربستان نیز در نمایشگاه حضور داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما