معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۳

بهبود مدت زمان زندگی شغلی در ایتالیا و مقایسه این شاخص در کشورهای اتحادیه اروپا

براساس گزارش‌ یورواستات، مدت زمان زندگی شغلی در ایتالیا به 32.9 سال رسیده است. با وجود این افزایش، ایتالیا همچنان در رتبه ماقبل آخر در میان کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد و تنها از رومانی پیشی گرفته است. این گزارش بر اساس تخمین تعداد سال‌هایی است که یک فرد 15 ساله در طول زندگی خود به عنوان نیروی کار فعال حضور خواهد داشت، اعم از اینکه شاغل یا بیکار باشند.

وضعیت زنان و مردان در بازار کار ایتالیا: داده‌های مربوط به ایتالیا نشان می‌دهد که مدت زمان زندگی شغلی مورد انتظار برای زنان در سال 2023 تنها 28.3 سال بوده است که در مقایسه با میانگین 34.7 سال در اتحادیه اروپا بسیار کمتر است. طولانی‌ترین مدت زمان زندگی کاری زنان در سوئد (41.9 سال)، پس از آن هلند و استونی (هر دو 41.5 سال) ثبت شده است. این اختلاف بیانگر چالش‌های موجود در بازار کار زنان در ایتالیا است. با این حال، از سال 2000، مدت زمان زندگی کاری زنان در ایتالیا بیش از 7 سال افزایش یافته است که این رشد نسبت به میانگین اتحادیه اروپا که افزایش 6 سال در همان دوره است، بیشتر می‌باشد. تنها در مقایسه با سال 2022، این افزایش 0.7 سال بوده است. برای مردان، مدت زمان پیش‌بینی شده زندگی شغلی در ایتالیا 37.2 سال است که اختلاف کمتری نسبت به زنان در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا (39.0 سال در سال 2023) دارد. طولانی‌ترین مدت زمان زندگی کاری مردان در هلند (45.7 سال)، سوئد (44.1 سال)، دانمارک و ایرلند (هر دو 42.8 سال) ثبت شده است، در حالی که کوتاه‌ترین مدت در کرواسی (35.4 سال) دیده می‌شود.

مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا: میانگین مدت زمان زندگی کاری در اتحادیه اروپا 36.9 سال است. هلند با 43.7 سال و سوئد با 43.1 سال در صدر این جدول قرار دارند. رومانی با 32.2 سال انتظار زندگی کاری، عملکردی پایین‌تر از ایتالیا دارد. در مجموع، تفاوت جنسیتی در سال 2023 در میانگین اتحادیه اروپا 4.3 سال بوده است.

تغییرات در کشورهای اتحادیه اروپا: در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، مدت زمان زندگی کاری زنان بیش از مردان افزایش یافته است. در مالت، اسلواکی، لوکزامبورگ، استونی و قبرس، این افزایش برای زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان بوده است. در بلغارستان، اسلوونی، دانمارک و سوئد، این افزایش‌ها برای مردان و زنان تقریباً برابر بوده است.

گزارش یورواستات نشان می‌دهد که با وجود افزایش مدت زمان زندگی کاری در ایتالیا، این کشور همچنان در رتبه ماقبل آخر در میان کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد. مدت زمان زندگی کاری زنان در ایتالیا بهبود یافته است، اما همچنان نیاز به تلاش‌های بیشتری برای کاهش تفاوت جنسیتی در کنار توجه به بهبود شرایط کاری زنان وجود دارد.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما