صادرات اردن به اتحادیه اروپا در ۹ ماه نخست سال جاری ۳۹.۳٪ رشد داشته و به ۴۳۶ میلیون دینار (614میلیون و 84 هزار دلار) رسیده است. افزایش صادرات نشاندهنده بهبود رقابتپذیری محصولات ملی و موفقیت در ورود به بازارهای جدید اروپایی است. تمرکز بر بازارهای آسیایی غیر عربی و چین میتواند فرصتهای جذب فناوری و سرمایهگذاری جدید را فراهم کند. ارتباط پایدار با کشورهای عربی و اروپایی، ثبات زنجیره تأمین و تأمین کالاهای استراتژیک را تضمین میکند.استراتژیهای آینده باید بر تنوع منابع وارداتی، افزایش ارزش افزوده و توسعه فرصتهای صادراتی متمرکز باشد.