معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۳۱- ۱۱:۱۸

اخبار اقتصادی هند- دهلی نو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی هند در هفته چهارم خرداد ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بریکس خواستار استفاده بیشتر از ارزهای محلی در تجارت بین کشورهای عضو است

وزرای امور خارجه بریکس در نیژنی نووگورود روسیه دیدار کردند، در بیانیه مشترک  آنها به بند 45 بیانیه ژوهانسبورگ دوم اشاره شده است که وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای بریکس را موظف می‌کند موضوع ارزهای محلی، ابزارهای پرداخت و پلتفرم های محلی را بررسی کنند و به رهبران بریکس گزارش دهند. در این دیدارکشورهای بریکس درباره افزایش استفاده از ارزهای محلی در تجارت و مبادلات مالی بین کشورهای عضو، حمایت از واحدهای آفریقایی و تلاش‌های صلح آن در این قاره و حمایت از فلسطین گفتگو کردند. بیانیه مشترکی که پس از این نشست منتشر شد، بر تعهد وزرای خارجه بریکس به تقویت مشارکت راهبردی بریکس در سه محور اصلی تاکید کرد: سیاست و امنیت، اقتصاد و دارایی، و تبادل فرهنگی و مردم با مردم اشاره کرد.

https://www.india.com/news/world/brics-calls-for-enhanced-use-of-local-currencies-in-trade-between-member-countries-7005864/

هند، یکی از بزرگترین واردکنندگان اوره، قصد دارد تا سال 2025 به خودکفایی برسد

وزیر مواد و کودهای شیمیایی هند اعلام کرده است که هند تا پایان سال 2025 واردات اوره را متوقف خواهد کرد زیرا تولیدات داخلی به زودی می‌تواند نیازهای کشور را برآورده کند. اما به گفته کارشناسان، دولت باید برخی از عوامل را قبل از توقف واردات در نظر بگیرد. از آنجایی که تقاضای اوره در فصل تغییر می‌کند، کمبود موقتی وجود خواهد داشت.

https://economictimes.indiatimes.com/small-biz/sme-sector/india-one-of-the-largest-importers-of-urea-plans-to-be-self-sufficient-by-2025-is-it-feasible/

اصلاحات در عوارض گمرکی راهی برای پیشبرد تجارت هند

اندیشکده اقتصادی ابتکار تحقیقات تجارت جهانی (GTRI) اعلام کرده است که اقتصاد هند در آستانه یک دوره دگرگونی قرار دارد، از این رو نیاز فوری به اصلاحات اقتصادی همه جانبه وجود دارد.

در این بیانیه آمده است که ساختار حقوق اولیه گمرکی فعلی که بر واردات 680 میلیارد دلاری تأثیر می‌گذارد، طی 20 سال گذشته بازنگری نشده است که منجر به ایجاد بیش از 27 نرخ گمرکی مختلف شده است.

https://www.business-standard.com/economy/news/reforms-in-customs-duties-gst-commerce-to-push-india-s-growth-gtri-124061300323_1.html

تجار هندی خواستار از سرگیری تجارت مرزی با چین از طریق گذرگاه لیپولخ هستند

تجار هندی که از سال 1992 در تجارت مرزی با چین از طریق گذرگاه لیپولخ در منطقه پیتوراگره فعالیت می‌کنند، از دولت مرکزی درخواست کرده‌اند که موضوع از سرگیری تجارت مرزی از طریق این مسیر با پکن را بررسی کند.

این مسیر تجاری پس از شیوع همه‌گیری کووید-19 در سال 2019 به‌طور ناگهانی بسته شد و بازرگانان هندی مجبور شدند از بازار تاکلاکوت تبت استفاده کنند که به شدت بر روند تجارت آنها تاثیر گذاشته است.

https://www.telegraphindia.com/business/indian-traders-demand-resumption-of-border-trade-with-china-through-lipulekh-pass/cid/2025925

خطوط هوایی بین المللی خواهان ترک هند هستند

از سال گذشته، اپراتورهای جهانی اخطاریه‌هایی را از اداره کل اطلاعات گمری هند در مورد فرار مالیاتی ادعایی دریافت کرده اند. اکنون آنها تهدید کرده اند که از بازار هند خارج خواهند شد.

آژانس اجرای قانون که زیر نظر وزارت دارایی برای مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شده است، گفته است که شرکتها در خصوص خدماتی مانند تعمیر و نگهداری هواپیما، اجاره محل، هزینه کارکنان و سوخت هواپیما که مشمول GST هستند مالیات پرداخت نشده است.

خطوط هوایی که احضاریه دریافت کرده اند عبارتند از بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، خطوط هوایی سنگاپور، اتحاد ایرویز، تای ایرویز، قطر ایرویز، امارات، خطوط هوایی عمان، ایر عربیا

https://www.financialexpress.com/business/airlines-aviation-explainer-why-foreign-airlines-want-to-quit-india-3523114/

ایالت اوترا پرادش 760 هکتار زمین در اختیار ژاپن و کره جنوبی قرار می دهد

دولت اوتار پرادش نزدیک به 760 هکتار زمین برای توسعه مناطق صنعتی منحصر به فرد توسط ژاپن و کره جنوبی در شهر نویدا مهیا کرده است.

آژانس توسعه صنعتی یامونا زمینی را در منطقه گوتام بودا ناگار برای شهرهای صنعتی پیشنهادی ژاپن و کره جنوبی خریداری کرده است. از همین رو یک مقام ارشد دولتی UP گفت که این مراکز برای جذب تولیدکنندگان از این کشورها برای راه اندازی واحدهایی برای عرضه به بازارهای داخلی و جهانی قرار دارند.

https://www.business-standard.com/industry/news/up-to-acquire-760-hectares-for-Japanese-south-Korean-cities-in-noida-124060600013_1.html

پروژه مرکز تعالی کشت محافظت شده با همکاری هند و رژیم در حال انجام است

طبق اعلام وزارت کشاورزی و رفاه کشاورزان هند" در یک پیشرفت قابل توجه برای تحقیقات و نوآوری کشاورزی، دانشگاه کشاورزی چوداری سروان کومار هیماچال پرادش به زودی میزبان یک مرکز تعالی در کشت محافظت شده خواهد بود. این ابتکار بخشی از پروژه هند و رژیم صهیونیستی است که با هدف تقویت شیوه‌های کشاورزی از طریق فناوری پیشرفته و همکاری انجام می‌شود."

قبلاً در 14 ایالت هند نیز پروژه‌هایی تحت عنوان پروژه کشاورزی هند و رژیم صهیونیستی با تمرکز بر محصولات مختلف میوه و سبزیجات راه اندازی شده است.

https://thenewshimachal.com/2024/06/agriculture-university-to-establish-centre-of-excellence-on-protected-cultivation-under-indo-israel-project/

ایجاد یک مسیر تجاری مستقیم جدید برای تقویت تجارت بین کلکته و شانگهای

در یک تقویت عمده برای تجارت و لجستیک در شرق هند، SMPK کلکته مسیر مستقیم کشتی کانتینری را به شانگهای چین راه اندازی کرده است. هدف این حرکت، ساده کردن عملیات و کاهش قابل توجه هزینه‌های لجستیک است. که شامل یک سرویس سریع هفتگی جدید است که بندر کلانگ در مالزی و بندر یانگون در میانمار را به هم متصل می‌کند.

به طور سنتی، بار بین چین و کلکته به مراکزی مانند سنگاپور متکی بود. این مسیر مستقیم نشان دهنده تغییر مسیرهای حمل و نقل کارآمدتر است.

https://www.20cube.com/resources/a-new-direct-trade-link-established-to-boost-trade-between-kolkata-to-shanghay

کروماندل از کارخانه نانو کود در آندرا پرادش رونمایی کرد

ارائه‌دهنده راه‌حل‌های کشاورزی پیشرو، Coromandel International Ltd، یک کارخانه پیشرفته نانو کود را در تأسیسات خود در کاکینادا، آندرا پرادش افتتاح کرده است.

در بیانیه شرکت آمده است، با این تأسیسات جدید در مجتمع کاکینادا، کوروماندل وارد نسل جدید کودهایی شده است که پتانسیل ایجاد تحول در کشاورزی هند را دارند.

https://m.economictimes.com/industry/indl-goods/svs/chem-/-fertilisers/coromandel-unveils-nano-fertiliser-plant-in-andhra-pradesh/amp_articles

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما