معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۲۱- ۱۵:۳۴ - مشاهده: ۵۱

اخبار اقتصادی هند- دهلی نو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی هند در هفته سوم خرداد ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش صادرات هند به روسیه

داده‌های وزارت بازرگانی هند نشان می دهد که صادرات هند به روسیه با اولویت کالاهای مهندسی، دارویی و مواد شیمیایی آلی و معدنی ۲۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۳۳۷.۵۸ میلیون دلار رسیده است.

جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022 تجارت در منطقه دریای سیاه را مختل کرد و باعث فروپاشی تقریباً صادرات به روسیه شد، بازاری کلیدی برای صادرکنندگان دارو، محصولات مهندسی و چای هند. در مارس 2022، صادرات از 325.12 میلیون دلار در فوریه 2022 به مبلغ 69.2 میلیون دلار کاهش یافت.

https://www.livemint.com/economy/indias-russia-exports-in-feb-up-25-to-hit-pre-ukraine-war-level/amp-11679336448917.html

موافقت نامه دو شرکت Thanos و IFFCO برای سمپاشی هوایی 10 هزارهکتارتوسط پهپاد

Thanos Technologies و Indian Farmers Fertilizer Coop دو شرکت فعال در زمینه فناوری‌های پهپادی و کشاورزی تفاهم نامه ای منعقد کرده اند که بر اساس آن، طراحی و تولید پهپادهای کشاورزی جهت سمپاشی هوایی در بیش از 10 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در سراسر تلانگانا، آندرا پرادش، گجرات، مادهیا پرادش و مادیا پرادش توسط کودهای شیمیایی را را انجام بدهند.

 بیش از 500 هواپیمای بدون سرنشین برای اطمینان از کاربرد کارآمد و به موقع کودها مستقر خواهند شد.  این شرکتها  که هدف فروش 2500 پهپاد در سال جاری تعیین کرده است،  قصد دارند فعالیت های خود را به آسیای جنوب شرقی و آفریقا گسترش دهند.

https://www.thehindubusinessline.com/economy/agri-business/thanos-technologies-iffco-sign-

agreement-to-spray-fertilizers/

غول داروسازی هند حضور خود را در روسیه گسترش می دهد

کادیلا فارما شرکت تولیدکننده دارویی چند ملیتی هندی با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به طور مشترک بیش از 100 میلیون دلار برای راه اندازی یک کارخانه جدید قرارداد بستند.

تولید دارو برای بازار داخلی روسیه خواهد بود. کادیلا همچنین تجهیزات دارویی با فناوری پیشرفته تولید می‌کند که انتظار می‌رود به کارخانه روسی امکان ارائه "نوآوری‌های پیشرفته در صنعت" را بدهد.

راه اندازی مجتمع دارویی جدید که پیش بینی می‌شود داروهای گوارشی و همچنین داروهای بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را تولید کند، برای سال 2027 برنامه ریزی شده است. (پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید سالانه این کارخانه بیش از یک میلیارد واحد دارو و حدود 1500 تن مواد فعال دارویی با پتانسیل افزایش حجم باشد. )

https://www.azerbaycan24.com/en/indian-pharma-giant-to-expand-presence-in-russia/

هند قرار است پس از شش سال واردات گندم را از سر بگیرد

هند پس از شش سال واردات گندم را از سر می‌گیرد تا ذخایر رو به کاهش خود را جبران کند تا عرضه کافی گندم در بازار و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت را تثبیت کند. انتظار می رود دولت 40 درصد مالیات واردات را کنار بگذارد و به بخش خصوصی اجازه دهد از صادرکننده اصلی روسی تهیه کنند.

 برداشت گندم در سه سال گذشته ناامیدکننده بوده است. ذخایر گندم در انبارهای دولتی در ماه آوریل به 7.5 میلیون تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان در 16 سال اخیر است.

https://m.economictimes.com/news/economy/agriculture/india-set-for-wheat-imports-after-six-years-to-shore-up-reserves/amp_articleshow/110531794.cms

پروژه تاکسی هوایی در هند تا سال 2026 راه اندازی می‌شود

اداره کل هوانوردی کشوری هند اعلام کرده است به زودی نقشه راهی را برای تاکسی‌های هوایی ترسیم می‌کند. پروژه ای برای برخاستن از دهلی به بمبئی و بنگالور.

این نهاد افزوده است که گمان می‌رود کمیته‌های فنی متعددی را برای تعیین نقشه راه برای بلند شدن تاکسی‌های هوایی تشکیل بشود.  همچنین قرار هست شرکت امریکایی سازنده تاکسی‌های هوایی Archer Aviation بعد از اقدامات زیرساختی توسط شرکت IndiGo مادر InterGlobe Enterprises (IGE) وارد عمل شود.

https://m.economictimes.com/industry/transportation/airlines-/-aviation/dgca-to-lay-roadmap-for-air-taxis-soon-project-to-take-off-from-delhi-ncr-mumbai-and-bengaluru/amp_articleshow/110

سازمان گردشگری عربستان میزبان رویداد عطرسازی تجربی  در دو شهر هند است

دو نمایشگاه عطرسازی تجربی در بمبئی و دهلی به میزبانی سازمان گردشگری عربستان سعودی توسط شرکت essence این کشور  برگزار شد،. در این رویدادها گنجینه‌هایی از عطرهای سعودی با تمرکز بر گل های رزهای مشهور طائف، شهری که به خاطر عطرسازی‌هایش معروف است، به نمایش گذاشته شد. بیش از 60 مهمان، از جمله شرکای تجاری ، برندهای لوکس عطرسازی، آژانس های مسافرتی آنلاین برتر، عمده فروشان، رسانه‌ها، اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان شرکت کردند که اولین فعال سازی در نوع خود توسط در سراسر بازارها به شمار می آید.

https://traveltradejournal.com/saudi-tourism-authority-hosts-two-city-experiential-perfumery-events-in-india/

هند، کره جنوبی، امریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا اتحاد بیودارویی را راه اندازی کردند

اتحاد بیودارویی در پاسخ به کمبود عرضه دارو در طول همه گیری کووید- 19 در ابتدا توسط کره جنوبی و امریکا تشکیل شد. و سپس سایر کشورها به آن اضافه شده اند.

یک زنجیره تامین منعطف در بخش بیودارویی - تولید ترکیبات و مواد اولیه ضروری در چند کشور متمرکز است و توافق کردند که برای ایجاد یک زنجیره تامین دارویی با یکدیگر همکاری کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در ۶ ماه ژوئن در سئول اعلام کرد، کره جنوبی، هند، ایالات متحده، ژاپن و اتحادیه اروپا (EU) گرد هم آمده اند تا اتحادی را برای ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف پذیر در بخش بیودارویی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، نشست افتتاحیه اتحاد بیودارویی در سن دیگو در جریان کنوانسیون بین المللی بیو 2024 برگزار شد،

https://www.thehindu.com/business/Industry/india-s-korea-us-japan-eu-launch-biopharmaceutical-alliance/article68258492.ece/amp/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما