معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۲۱- ۰۹:۵۰

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته سوم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ایران امیدوار است که نظارت بر اتحادیه اوراسیا را بدست آورد

رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا، باکیتزان ساگینتایف گفت که ایران علاقه مند به کسب عنوان کشور ناظر در اتحادیه اقتصادی اورآسیا است. وی گفت "من می‌خواهم به شما اطلاع دهم که شریک تجاری ما ایران علاقه مند به کسب عنوان کشور ناظر است. ما یادداشت مربوطه را در 27 می دریافت کردیم. این موضوع در زمان مناسب مورد بررسی قرار خواهد گرفت" ساگینتایف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه شورای بین دولتی اوراسیا این موضوع را عنوان کرد.

الکسی اوورچوک معاون نخست وزیر روسیه بعداً گفت که ایران ممکن است در پایان دسامبر امسال به یک کشور ناظر اتحادیه اقتصادی اورآسیا تبدیل شود.

https://1prime.ru/20240604/iran-848794900.html

 میشوستین رشد شاخص‌های اقتصادی اتحادیه اقتصادی اورآسیا را ارزیابی کرد

میشوستین: شاخصهای اقتصادی اتحادیه اقتصادی اورآسیا با وجود تحریمها رو به رشد است.

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه با وجود فضای نامطلوب خارجی و افزایش فشار تحریم‌ها بر روسیه و بلاروس، به رشد شاخص‌های اقتصادی اتحادیه اورآسیا اشاره کرد.

"از زمان تأسیس اتحادیه، حجم تجارت متقابل تقریباً دو برابر شده است. تولید کشاورزی بیش از یک چهارم. و صنعتی بیش از بیست درصد. در سه ماهه جاری، این دو شاخص به ترتیب حدود 1.5 ٪ و 5.5 ٪ اضافه شده‌اند"

.https://1prime.ru/20240604/mishustin-848792503.html

 

بریکس در حال خطرناک‌تر شدن است برای از بین بردن قدرت طلا در ایالات متحده آمریکا

ارز جدید بریکس تسلط آمریکا را تهدید می‌کند. به گردش درآمدن ارز جدید برکس، ممکن است باعث تضعیف دلار و کاهش سلطه آمریکا در جهان شود, یادآور می‌شود که در سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پکن برای دیدار با شی جین پینگ رهبر چین، احزاب توجه زیادی به مسائل برنامه مالی داشتند. در عین حال، تمایل رو به رشد کشورهای دیگر برای جایگزینی دلار در عملیات تجاری با ارز چینی کمک می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از کشورها تنوع ذخایر خود را تسریع کرده‌اند، ذخایر طلا خود را افزایش داده‌اند و به استفاده از ارزهای محلی برای معاملات بین المللی روی آورده‌اند.

نویسندگان این مطالب معتقدند که با بیشتر شدن افت دلار، کشورهای برکس به تلاش برای ایجاد یک ارز ذخیره جدید که استقلال اقتصادی آنها را قوی‌تر کند و همچنین با سیستم مالی بین المللی موجود رقابت کنند، ادامه خواهند داد. https://1prime.ru/20240603/valyuta-848772956.html

 اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه با وزارت دارایی در مورد حداکثر مالیات بر مبلغ سرمایه گذاری موافق نیست

شرکت‌های بزرگ مکانیزمی‌ برای تخفیف مالیات بر درآمد برای سرمایه گذاری‌های انجام شده پیشنهاد کرده‌اند. اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه (RSPP) ابتکار عمل را ارائه کرده است که بر اساس آن پیشنهاد شده است که تنها نیمی از مالیات بر سود که به سرمایه گذاری‌ها هدایت می‌شوند، پرداخت شود. این را الکساندر شوخین رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه در مصاحبه با روزنامه ودوموستی اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود حداکثر میزان کسر را محدود کنیم. کسب و کارها نباید بیش از 4 درصد از نرخ مالیات بر درآمد 25 درصدی بازپرداخت شوند. در حال حاضر، 3 درصد از 20 درصد مالیات بر درآمد به بودجه فدرال ارسال می‌شود و پس از تصویب اصلاحات، 8 درصد از 25 درصد وجود خواهد داشت. آقای شوخین گفت که این کسر باید فقط از بودجه فدرال انجام شود. فقط شرکت‌هایی که به طور منظم سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. وی خاطر نشان ساخت که در حال حاضر در حال توسعه معیارهای تعیین یک "شرکت سرمایه گذاری فعال" است. https://www.kommersant.ru/doc/6745543

  بودجه روسیه ممکن است 17.8 تریلیون روبل از تغییرات در سیستم مالیاتی دریافت کند

روز دوشنبه، 3 ژوئن، وزارت دارایی پیشنهاداتی را برای تغییر سیستم مالیاتی روسیه به دومای دولتی ارائه کرد. آژانس RIA Novosti، بر اساس داده‌های وزارت دارایی، تخمین زده است که درآمد اضافی سیستم بودجه روسیه از اصلاحات مالیاتی پیشنهادی وزارت در سال‌های 2030-2025 می‌تواند حدود 17.8 تریلیون روبل باشد. وزارت دارایی پیشنهاد می‌کند که مالیات بر درآمد شخصی تغییر کند. بنابراین، نرخ درآمد از 2.4 میلیون تا 5 میلیون روبل در سال به 15 ٪ افزایش می‌یابد، برای درآمد از 5 میلیون تا 20 میلیون — تا 18 ٪، از 20 میلیون تا 50 میلیون — تا 20٪. بالاترین نرخ برای درآمد بالای 50 میلیون خواهد بود و به 22 درصد خواهد رسید. برای شهروندان با درآمد کمتر از 2.4 میلیون روبل در سال (حدود 200 هزار روبل در ماه)، نرخ مالیات بر درآمد شخصی در 13 ٪ باقی خواهد ماند.

https://www.kommersant.ru/doc/6745516

 منوی اوراسیا

نخست وزیران کشورهای اتحادیه اروپا سطح امنیت غذایی را سنجیدن. در آستانه نشست شورای بین دولتی اتحادیه اقتصادی اورآسیا در مینسک، نخست وزیران پنج کشور روز دوشنبه مسائل مربوط به امنیت غذایی اتحادیه را مورد بحث قرار دادند. سطح آن بالای 93% ارزیابی شد، در حالی که گفته شد که افزایش کارایی مجتمع کشاورزی صنعتی (AIC)، از جمله از طریق agrotechnologies و پرورش ضروری است. مشکلات لجستیک که باید برای کاهش تلفات محصول و افزایش صادرات توسعه یابد، عامل محدود کننده در توسعه این بخش نیز نامیده می‌شود.

https://www.kommersant.ru/doc/6745319

 سه کشور اتحادیه اروپا همزمان عرضه کالای خود به روسیه را افزایش دادند

سه کشور اتحادیه اروپا در یک زمان - ایرلند، قبرس و پرتغال - عرضه کالاها به روسیه را در سه ماهه اول در مقایسه با همان دوره سال گذشته افزایش دادند و مالت قابل توجه ترین نرخ کاهش را نشان داد، قبرس صادرات را به طور قابل توجهی از نظر ارزی افزایش داد - 13 ٪، به 15.6 میلیون یورو. بیشتر این حجم (15.2 میلیون یورو) از کشتی‌ها، قایق‌ها و قایق‌های دریایی تشکیل شده است. علاوه بر این، در طول سال، عرضه آنها به طور همزمان 19.3 درصد افزایش یافت. https://1prime.ru/20240605/postavki-848826213.html

 کارشناسان می‌گویند بانک مرکزی فدراسیون روسیه ممکن است فروش ارز را دو برابر کند

کارشناسان: بانک مرکزی فدراسیون روسیه فروش ارز را افزایش خواهد داد.

بیشتر کارشناسان معتقدند که فروش ارز خارجی توسط بانک روسیه در ماه ژوئن - اوایل ژوئیه افزایش خواهد یافت که کمی از روبل حمایت خواهد کرد؛ برآورد رشد متفاوت است، در حالی که همچنین این نظر وجود دارد که با در نظر گرفتن عملیات وزارت امور اقتصادی و بانک مرکزی، فروش خالص ممکن است دو برابر شود.

با این حال، تحلیلگران اضافه می‌کنند که بازنگری پارامترهای فروش منظم ارز توسط بانک مرکزی فدراسیون روسیه به قیمت 11.8 میلیارد روبل در روز، سوالاتی را در مورد تأثیر بیشتر این عملیات بر نرخ ارز روبل مطرح می‌کند.

https://1prime.ru/20240605/valyuta-848825987.html

 

کارشناسان از اقدامات جدید دولت در زمینه صادرات ال پی جی قدردانی کردند

دولت روسیه در حال آماده سازی اقدامات برای حمایت از تولید کنندگان روسی گازهای مایع نفتی (LPG) در مواجهه با از دست دادن بازار اروپا است؛ از طریق ابزارهای نظارتی، مقامات احتمالاً می‌خواهند برخی از هزینه‌های جدید را جبران کنند.

کابینه وزیران فدراسیون روسیه پیش از این به وزارت انرژی، وزارت توسعه اقتصادی، وزارت امور اقتصادی، FAS و SPBMTSB دستور داده بود تا خطرات ناشی از شرایط جدید صادرات LPG را تا 20 ژوئن تجزیه و تحلیل کنند، از یادداشت جلسه 28 مه با معاون نخست وزیر الکساندر نوواک (این سند در دسترس RIA Novosti است). به طور خاص، مقامات باید طرحی را برای حمایت از بهره وری تولید تهیه کنند و پیشنهاداتی را برای تنظیم شاخص‌های محاسبه مالیات گمرکی صادرات تهیه کنند.

در پایان سال 2023، اتحادیه اروپا بسته 12 دهم تحریم را تصویب کرد که به ویژه ممنوعیت واردات LPG از روسیه را با یک دوره انتقالی 12 ماهه اعمال کرد.

 https://1prime.ru/20240604/eksport-848820567.html

 نقاط رشد جدید: همکاری بین المللی در قالب‌های BRICS و سازمان همکاری‌های شانگهای در همایش بین المللی اقتصادی سن پیترزبورگ مورد بحث قرار خواهد گرفت

همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) در پایتخت شمالی شروع به کار خواهد کرد و از 5 تا 8 ژوئن برگزار خواهد شد. 18600 نفر از 139 کشور و منطقه شرکت خود را در این همایش تأیید کردند. موضوع اصلی همایش امسال " بنیاد یک جهان چند قطبی-شکل گیری نقاط رشد جدید است."SPIEF پلتفرم اصلی تخصصی در جهان امروز است. در اینجا است که معانی در مباحثی شکل می‌گیرد و اصلاح می‌شود که نه تنها کشور ما، بلکه کل جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، " آنتون کوبیاکوف، مشاور رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دبیر اجرایی کمیته سازماندهی SPIEF این را اعلام کرد.

https://rg.ru/2024/06/05/reg-szfo/centry-tiazhesti.html

 آکساکوف اجازه کاهش تدریجی نرخ کلیدی را از سپتامبر داد

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دومای دولتی در بخش بازارهای مالی، معتقد است که بانک روسیه ممکن است کاهش نرخ کلیدی را از سپتامبر 2024 آغاز کند. از دسامبر سال گذشته، نرخ کلیدی 16 درصد بوده است. "روشن است که دولت تعهدات هزینه را با دقت بسیار افزایش می‌دهد، بر این اساس، تورم تحت کنترل خواهد بود. بانک مرکزی در سه ماهه سوم فرصت خواهد داشت، یعنی، به عنوان مثال، در ماه سپتامبر، به تدریج نرخ کلیدی را کاهش می‌دهد، " آقای آکساکوف در مصاحبه با TASS در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ (SPIEF) این مطالب را عنوان کرد.

https://www.kommersant.ru/doc/6746305

 وزارت دارایی به پیشنهاد اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان در مورد اصلاحات مالیاتی پاسخ داد

الکسی سازونوف معاون وزیر امور مالی گفت که اصلاحات مالیاتی یک رویکرد متعادل برای مالیات را در نظر می‌گیرد و درخواست بلند مدت شهروندان را برآورده می‌کند. امروز در 4 ژوئن، رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه (Rspp)، الکساندر شوخین، پیشنهاد کرد که میزان نرخ مالیات را کاهش دهد و مالیات را به 18 درصد کاهش دهد. "افزایش مالیات بر افراد ثروتمند درخواست بلند مدت جامعه است که مطابق با اصول مالیات عادلانه است. علیرغم این واقعیت که در طول بحث در مورد پارامترهای مالیاتی، نمایندگان و چهره‌های عمومی افزایش قابل توجهی در نرخ مالیات بر درآمد شخصی برای ثروتمندان را توصیه کردند، ما یک راه حل متعادل 22 ٪ را پیشنهاد کردیم، " الکسی سازانوف (به نقل از RBC) این مطلب را اعلام کرد.

https://www.kommersant.ru/doc/6746132

  استاندار شاپشا: کارخانه سابق فولکس واگن در کالوگا در حال آماده سازی برای راه اندازی مجدد است

در آینده نزدیک، راه اندازی مجدد فنی کارخانه خودروسازی سابق فولکس واگن در کالوگا انجام خواهد شد: این شرکت تولید خودروهای سواری داخلی را آغاز خواهد کرد. این در مصاحبه‌ای با RIA Novosti در SPIEF توسط استاندار منطقه Kaluga Vladislav Shapsha اعلام شد.

اتوکلاستر کالوگا شامل 30 شرکت است. با معرفی تحریم‌های ضد روسی، کارخانه‌های ولوو، PSMA Rus و فولکس واگن کار خود را متوقف کردند. تا به امروز، دو شرکت اول از این شرکت‌ها دوباره راه اندازی شده‌اند.

به گفته استاندار، راه اندازی مجدد کارخانه فولکس واگن "در خط پایان" است - تولید در سال 2024 آغاز خواهد شد. در عین حال، او اشاره کرد که این کارخانه خودروهای مسافربری داخلی تولید خواهد کرد.

https://1prime.ru/20240606/volkswagen-848883426.html

پوتین نسبت به خطر محدود کردن تجارت روسیه با ترکیه هشدار داد

پوتین: ترکیه از محدود کردن تجارت با روسیه زیان بیشتری خواهد دید. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از خطر احتمالی برای اقتصاد ترکیه از محدود کردن تجارت با روسیه هشدار داده است. رئیس دولت این را در SPIEF اعلام کرد.

به نظر من بلوک اقتصادی دولت ترکیه اخیراً بر دریافت وام، سرمایه گذاری و کمک‌های مالی از مؤسسات مالی غربی تمرکز کرده است. احتمالاً بد نیست اما اگر این دلیل محدودیت در روابط تجاری و اقتصادی با روسیه باشد، خسارت بیشتری برای اقتصاد ترکیه نسبت به سود وجود خواهد داشت. به نظر من، چنین تهدیدی وجود دارد".

https://1prime.ru/20240605/putin-848878848.html

پوتین: روسیه بر مشکلات ناشی از تحریمهای غرب غلبه می‌کند

پوتین گفت که روسیه بر مشکلات ایجاد شده توسط تحریم‌های غربی غلبه می‌کند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که تحریم‌های غربی مانع می‌شود، اما روسیه بر مشکلات ایجاد محدودیت‌ها غلبه می‌کند.

رئیس جمهور در جریان نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با روسای خبرگزاریهای مطرح جهان دیدار کرد.

رئیس دولت در پاسخ به سؤال مربوطه تاکید کرد: قطعاً تحریمها دخالت می‌کند، مشکلاتی ایجاد می‌شود. اما روسیه بر آنها غلبه می‌کند.

https://1prime.ru/20240605/sanktsii-848877675.html

 پوتین گفت روابط روسیه و ایران به خوبی در حال توسعه است

پوتین: روابط روسیه و ایران در بسیاری از زمینه‌ها به خوبی در حال توسعه است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد که همکاری بین روسیه و ایران در بسیاری از زمینه‌ها به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

در 5 ژوئن، پوتین با سران آژانس‌های خبری بزرگ بین المللی در حاشیه این همایش صحبت می‌کند. نمایندگان کشورهای غیر دوست نیز درگیر هستند.

وی در دیدار با نمایندگان رسانه‌ها گفت:" روابط بین روسیه و ایران به خوبی در حال توسعه است و در بسیاری از زمینه‌ها".

https://1prime.ru/20240605/otnosheniya-848875562.html

 پوتین گفت که" شمال-جنوب " ممکن است مورد تقاضا قرار گیرد

پوتین:" شمال-جنوب " می‌تواند مفید باشد، سرمایه گذاران خارجی علاقه نشان داده‌اند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که مسیر حمل و نقل شمال-جنوب ممکن است به یک راهرو بین المللی محبوب تبدیل شود.

در 5 ژوئن، پوتین با سران آژانس‌های خبری بزرگ بین المللی در حاشیه این همایش صحبت می‌کند. "در مورد این مسیرشمال-جنوب، می‌تواند به یک راهرو بین المللی بسیار خوب و مورد تقاضا تبدیل شود. هنگامی‌ که محموله از اینجا، درست در جایی که ما هستیم، از بندر سن پترزبورگ، از طریق کل بخش اروپایی به آذربایجان، سپس به ایران و با دسترسی به ساحل خلیج فارس می‌رود، " رهبر روسیه اشاره کرد.

https://1prime.ru/20240605/koridor-848873561.html

 وزارت کشاورزی منتظر فعال شدن سیستم پرداخت شرکت‌های خارجی به روبل است

 اوکسانا لوت وزیر کشاورزی روسیه به خبرگزاری RIA Novosti گفت که حجم فروش محصولات کشاورزی روسیه برای روبل سالانه در حال افزایش است. این وزارت انتظار دارد که شرکت‌های کشورهای دوست امسال در تغییر به سوی پرداخت به روبل فعال‌تر شوند.

"حجم فروش محصولات روسی به روبل هر ساله افزایش می‌یابد. در اینجا، برای همه محصولات - نه تنها برای غلات، بلکه برای محصولات فرآوری شده - مشکلات نقدینگی روبل وجود دارد. برای اینکه ما روبل دریافت کنیم، باید یک گردش تجاری مناسب با کشوری وجود داشته باشد که بتواند روبل پرداخت کند".

او یاد آوری کرد که در سال 2023، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، فرمانی را امضا کرد که در آن تسویه حساب محصولات کشاورزی با خریداران خارجی می‌تواند با استفاده از حساب‌های ویژه انجام شود.

https://1prime.ru/20240607/minselkhoz-848937314.html

نظارت بر تقاضای داخلی

 یک دسته جدید از داده‌ها و برآوردهای Rosstat برای ژانویه تا آوریل 2024 رکورد جدید بیکاری 2.6 ٪ و رشد مداوم تقاضا برای نیروی کار را ثبت می‌کند. از نظر سالانه، رشد دستمزد واقعی در ماه مارس به 12.9 ٪ (10.8 ٪ در فوریه و 8.5 ٪ در ژانویه) افزایش یافت، اما برآوردهای مرکز تجزیه و تحلیل کلان اقتصادی و پیش بینی کوتاه مدت (CIMAC) کاهش متوسط نرخ رشد ماهانه در سه ماهه اول سال 2024 به 0.3 ٪ از 1.6 ٪ در سه ماهه چهارم سال 2023 را ثبت می‌کند. درآمد واقعی قابل استفاده در سه ماهه اول 5.8 درصد بالاتر از یک سال پیش بود که 5.6 درصد آن توسط رشد دستمزد فراهم شده بود.

https://www.kommersant.ru/doc/6747137

 نبیولینا سه وظیفه برای اقتصاد روسیه را نام برد

رئیس بانک مرکزی گفت: اقتصاد روسیه با سه وظیفه مواجه است: توسعه بازار سرمایه، تضمین باز بودن اقتصاد و همگام شدن با جهان و همچنین حفظ رهبری در توسعه تکنولوژیکی در بخش مالی. یکی از وظایف اصلی اقتصاد روسیه ثبات قیمت است، اما سه اولویت دیگر در این کار وجود دارد، رئیس بانک مرکزی الویرا نبیولینا در همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ (SPIEF) این موضوع را عنوان کرد.

https://www.rbc.ru/economics/06/06/2024/66615add9a79472523f0700d

 در منطقه آستراخان، شرکت‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی 700 میلیون روبل سرمایه گذاری کردند

فعالان منطقه ویژه اقتصادی (POEZ) در منطقه آستراخان 700 میلیون روبل در پروژه‌های خود سرمایه گذاری کرده‌اند. فرماندار منطقه ایگور بابوشکین در مصاحبه‌ای با تاس در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ گفت که ساخت یک ترمینال دریایی برای حمل و نقل کانتینرها، روغن‌های گیاهی و غلات در حال انجام است.

به گفته وی شرکت کاسپین، در حال ساخت یک ترمینال کانتینری برای حمل و نقل محموله در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب است. همچنین برنامه ریزی شده است که یک بندر جدید با یک ترمینال کانتینر در قلمرو POEZ ساخته شود. در حالی که ساختمان‌های موقت، جاده‌های دسترسی، انبارهای ذخیره سازی موقت ساخته شده‌اند، ساخت سایت کانتینر ادامه دارد. یکی دیگر از فعالان در حال آماده سازی برای ساخت ترمینال‌های مدرن غلات و نفت است.

https://tass.ru/ekonomika/21027735

شرکت «سیبور» پتانسیل دو برابر شدن فروش پلیمرها برای کشاورزی را تخمین می زند

«سیبور» پتانسیل بیشتری برای دو برابر کردن فروش پلیمرهای کشاورزی در چند سال آینده از طریق راه حل‌هایی برای حفظ محصول نهایی می‌بیند. این در مصاحبه‌ای با TASS توسط پاول لیاخوویچ، عضو هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت، در چارچوب همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ (SPIEF) اعلام شد. در کشاورزی، جایی که ما هنوز فروش زیادی نداریم، حدود 200 هزار تن در سال. ما پتانسیل اضافی 200 هزار تن را نیز در عرض چند سال می‌بینیم، اگر برخی از راه حل‌ها برای بهبود حفظ محصول نهایی، در درجه اول مربوط به میوه‌ها و سبزیجات، اعمال شود".

https://tass.ru/ekonomika/21027345

کارت‌های سیستم‌های پرداخت خارجی به تدریج از گردش خارج می‌شوند

دیمیتری دوبینین، رئیس سیستم کارت پرداخت ملی، در مورد پروژه‌های امیدوار کننده و فن آوری‌های جدید پرداخت صحبت می‌کند.

دیمیتری دوبینین، رئیس سیستم کارت پرداخت ملی، در مصاحبه با IZVESTIA در SPIEF گفت: یکی از زمینه‌های امیدوار کننده برای توسعه، تأیید وضعیت یک شهروند هنگام پرداخت است. به گفته وی، NSPK در حال حاضر چندین پروژه جالب را اجرا می‌کند. در حال حاضر یک آزمایش در مورد خرید بیومتریک در حال انجام است که به شما اجازه می‌دهد بدون کارت و تلفن پرداخت کنید و کار بر روی استفاده از یک کد QR متحد در حال انجام است. دیمیتری دوبینین اشاره کرد که سیستم پرداخت Mir به سرعت در حال رشد است و در آینده قابل پیش بینی، کارت‌های سیستم‌های پرداخت خارجی به تدریج از گردش خارج می‌شوند.

https://iz.ru/1708692/mariia-kolobova-natalia-ilina/karty-inostrannykh-platezhnykh-sistem-postepenno-vyidut-iz-oborota

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما