معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۴- ۰۹:۵۵

اخبار اقتصادی زیمبابوه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور زیمبابوه در هفته دوم خرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

الف: زیمبابوه

حضور قابل توجه اتحادیه اروپا در تجارت زیمبابوه  نشان دهنده  شروع جدید روابط اقتصادی با این کشور است

اتحادیه اروپا (EU) اعلام کرد حضور قابل توجه و افزایش یافته مشارکت اتحادیه اروپا به ویژه در نمایشگاه‌های بین المللی تجارت زیمبابوه (ZITF) بازگشته است و نشان دهنده تعمیق روابط اقتصادی با زیمبابوه است.

 امسال، حضوراتحادیه اروپا نه تنها  در نمایشگاه بزرگتر بود بلکه شامل نمایندگی‌های گسترده تری از کشورهای عضو اتحادیه مانند سوئد، فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند و رومانی تحت عنوان TeamEurope بود.  در نمایشگاه 2024، اتحادیه اروپا کمپینهای "EU WITH YOU، TINEMI، SILANI" را با تمرکز بر ترویج کشاورزی هوشمند سبز و مسائل آب و هوایی (GCSA) و همچنین برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان (GEWE)  راه اندازی کرد. این ابتکارات با استراتژی توسعه ملی کشور NDS1 زیمبابوه، که شامل اهدافی برای شیوه‌ها و روش های کشاورزی پایدارتر و نقش های تقویت شده برای زنان در بخش های مختلف است  همسو بود.

 اتحادیه اروپا همچنین اعلام نمود ما متعهد به همکاری با زیمبابوه برای ترویج سرمایه گذاری، نوآوری و رشد فراگیر هستیم. حمایت بانک سرمایه گذاری اروپا از بخش خصوصی، همراه با نقش ما در ابتکارات حاکمیتی زیمبابوه، راه را برای آینده اقتصادی روشن تری که همه ما تصور می‌کنیم هموار خواهد کرد. The herald

 

دیدار دبیر اجرایی سادک با رئیس جمهور زیمبابوه

آقای الیاس ماگوسی، دبیر کل جامعه توسعه جنوب آفریقا  SADC، با رئیس جمهور منانگاگوا در کاخ ایالتی در حراره ملاقات کرد.  آقای ماگوسی برای بررسی پیشرفت در زمینه آمادگی زیمبابوه برای میزبانی اجلاس SADC در ماه اوت در این کشور است. آقای ماگوسی در مصاحبه‌ای پس از جلسه غیرعلنی آنها گفت که آنها رایزنی‌های مفیدی انجام داده‌اند.

 گفتگوهای آنها با رئیس جمهور منانگاگوا حول پیشرفت هایی بود که زیمبابوه در کارهای مقدماتی خود پیش از میزبانی چهل و چهارمین نشست SADC در ماه اوت انجام می دهد. در این اجلاس، زیمبابوه ریاست بلوک منطقه ای را بر عهده خواهد گرفت. منانگاگوا در 17 اوت در حراره به مدت یک سال ریاست سادک را بر عهده خواهد گرفت این در حالی است که آماده سازی‌های با زرق و برق در برخی مناطق پایتخت حراره، در حال انجام است تا مهمانان منطقه ای سادک را تحت تاثیر قرار دهد و دولت منانگاگوا را بهتر از گذشته جلوه دهد. Harare news

زیمبابوه درحال انجام کارهای مقدماتی آماده سازی اجلاس سران توسعه جنوب آفریقا

رییس جمهور امرسون منانگاگوا و دولت در راستای آماده سازی مقدمات اجلاس آتی که در پایتخت حراره برگزار خواهد شد در حال انجام اقدامات اولیه می‌باشند. دولت اعلام کرده در همین رابطه چندین جاده مواصلاتی تا حراره را در حال بازسازی به عنوان بخشی از آماده سازی برای میزبانی اجلاس سران جامعه توسعه جنوب آفریقای (SADC) و برای تحت تاثیر قرار دادن سران منطقه ای که در پایتخت زیمبابوه در ماه اوت برگزار خواهد شد،  در دست اقدام دارد. Opera news.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما