معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۱۴- ۰۸:۱۹ - مشاهده: ۶۴

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته دوم آذر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افتتاح بزرگترین مرکز طراحی ای.ام.دی در بنگلور

ای.ام.دی، یک سازنده چیپست مستقر در ایالات متحده، به تازگی بزرگترین مرکز طراحی خود را در سراسر جهان در بنگلور افتتاح کرده است. این حرکت نشان دهنده گسترش قابل توجه فعالیت های تحقیقاتی و مهندسی ای.ام.دی در هند است. پیش‌بینی می‌شود که پردیس جدید «تکنوستار» حدود 3000 مهندس ای.ام.دی را در خود جای دهد و پیشرفت فناوری نیمه‌رسانا را با تمرکز ویژه بر حوزه‌هایی مانند انباشتگی سه بعدی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اولویت قرار خواهد داد.

این تلاش با تعهد ای.ام.دی برای سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در هند طی پنج سال آینده مطابقت دارد، تعهدی که در رویداد Semicon India 2023 که در ماه جولای برگزار شد اعلام شد.

اشوینی ویشناو وزیر اتحادیه، که بر حمایت از استعدادها و رشد طراحی در برنامه نیمه‌هادی هند تاکید کرد، در مراسم افتتاحیه شرکت کرد. ویشناو از انتخاب ای.ام.دی برای ایجاد بزرگترین مرکز طراحی خود در شهر بنگلور تمجید کرد که نشان دهنده ایمان به قابلیت های هند است.

مدیران ارشد ای.ام.دی مانند مدیر ارشد فناوری در این رویداد حضور داشتند. هدف پردیس کنوستار تبدیل شدن به یک مرکز تخصص در ایجاد پردازنده‌های قدرتمند برای مراکز داده، پردازنده‌های گرافیکی بازی و سامانه روی یک تراشه‌ها و مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر های انعطاف پذیر برای دستگاه‌های تعبیه شده است. این پردیس با مساحت 500000 فوت مربع، هنر و صنایع دستی هندی را در خود جای داده و زمینه‌هایی را برای همکاری و خلاقیت ارائه می دهد. این شامل آزمایشگاه‌های پیشرفته تحقیق و توسعه به وسعت 60000 فوت مربع، و همچنین یک مرکز نمایش جامع برای بازدیدکنندگان برای کشف و تجربه محصولات و راه حل های ای.ام.دی، است.

https://www.siasat.com/bengaluru-us-chipmaker-amd-opens-its-largest-global-design-centre-2921717/

سر وزیر آندراپرادش تعداد زیادی از پروژه‌ها را افتتاح کرد.

سر وزیر آندرا پرادش، موهان ردی، در مجموع 9 پروژه به ارزش 10.1 میلیارد روپیه در صنایع فرآوری مواد غذایی و سایر صنایع را از طریق پلت فرم های مجازی افتتاح و پایه گذاری کرده است. ردی بر تاکید دولت ایالتی بر صنایع، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و بخش پردازش مواد غذایی تاکید کرد و از مقامات خواست که اولویت را به این بخش‌ها بدهند.

پروژه‌هایی که افتتاح شدند شامل یک پالایشگاه روغن خوراکی با ظرفیت 4.2 صد هزار متریک تن به ارزش 2.5 میلیارد روپیه توسط منابع کشاورزی گوکول با مسئولیت محدود در منطقه نلور است. علاوه بر این، پایه گذاری یک واحد داروسازی آ.ای.سی به ارزش 2.8 میلیارد روپیه در منطقه کورنول انجام شد. علاوه بر این، در همان مکان، یک کارخانه غذایی با ارزش 0.9 میلیارد روپیه به نام صنایع ار.پی.اس راه اندازی شد.

 ردی همچنین از آغاز 21 پروژه توسعه صنعتی و مجتمع های کارخانه در 18 منطقه توسط اداره صنایع ایالتی خبر داد. این پروژه‌ها به سرمایه گذاری 2.8 میلیارد روپیه نیاز دارند و پیش بینی می‌شود حدود 21079 فرصت شغلی ایجاد کنند.

برای تقویت بیشتر حمایت از بخش شرکت های کوچک های متوسط، سر وزیر اعلام کرده است که قصد دارد مشوق های تکمیلی را در فوریه 2024 اجرا کند. ردی با تاکید بر دستاوردهای قبلی، تأسیس 188,000 شرکت کوچک و متوسط در ایالت را تصدیق کرد که منجر به ایجاد بیش از 1.2 میلیون فرصت شغلی شد. وی همچنین به تاسیس پیروزمندانه 130 صنعت بزرگ در چهار سال و نیم گذشته، جذب سرمایه گذاری به ارزش 690 میلیارد روپیه و ایجاد اشتغال برای 86000 نفر اشاره کرد.

 https://www.siasat.com/andhra-pradesh-cm-inaugurates-slew-of-projects-2922655/

شرکت سی1، مرکز جهانی نوآوری و توانمندی خود  را در حیدرآباد افتتاح کرد.

شرکت سی1، مرکز جهانی نوآوری و توانمندی خود را در حیدرآباد افتتاح کرد که مساحتی معادل 20000 فوت مربع را پوشش می دهد. هدف این مرکز پشتیبانی از رشد در شبکه‌های مقیاس پذیر، محیط های امن و راه حل های جامع تجربه مشتری است.

مدیر عامل، آقای جفری راسل، بر نقش مهمی‌که هند در ایجاد نوآوری و پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی ایفا می‌کند، تأکید کرد. این مرکز که به بیش از 10000 مشتری در سراسر جهان خدمات رسانی می‌کند، قصد دارد نیروی کار خود را در هند دو برابر کند و تا دو سال آینده فعالیت های خود را به طور قابل توجهی گسترش دهد. این گسترش از نیروی کار با استعداد در حیدرآباد برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر جهان بهره خواهد برد.

 افتتاح این مرکز شامل رهبران کلیدی بود که بر تعهد سی 1 به ارائه راه حل های نوآورانه و خدمات عالی تاکید کرد. گسترش سی 1 در هند با استراتژی آن برای افزایش قابلیت ها و خدمات بهتر به مشتریان جهانی خود مطابقت دارد و بر اساس سابقه قوی و مشارکت با شرکت های فرچون 100 است.

https://telanganatoday.com/c1-convergeone-unveils-global-innovation-and-capabilities-center-in-hyderabad

بنگلور به عنوان قطب پیشرو فناوری اطلاعات در هند شود

مدیر عامل سابق شرکت انفوسیس: حیدرآباد به طور بالقوه می‌تواند جایگزین شهر بنگلور به عنوان قطب پیشرو فناوری اطلاعات در هند شود.

موهان داس پائی، مدیر عامل سابق شرکت انفوسیس، پیشنهاد کرد که شهر حیدرآباد ممکن است جایگزین شهر بنگلور به عنوان قطب پیشرو فناوری اطلاعات در هند شود و به دولت کرناتکه  توصیه کرد که مراقب این احتمال باشد.

وی از عدم توجه دولت های قبلی کرناتکه انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که دولت کنونی کنگره بهبود شهر را در اولویت قرار دهد. او افکار خود را در اکس (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشت، جایی که بسیاری از کاربران موافق بودند که حیدرآباد احتمالاً از بنگلور به عنوان پایتخت فناوری اطلاعات کشور پیشی خواهد گرفت. مردم در اکس از وزیر فناوری اطلاعات، کی تی راما رائو، به دلیل تلاش هایش در ارتقای حیدرآباد به عنوان یک بازیگر قوی در صنعت فناوری اطلاعات تمجید کردند.

https://telanganatoday.com/hyderabad-may-beat-bengaluru-as-it-capital-of-india-former-infosys-ceo

تعداد واحدهای مورد تایید اف.دی.ای آمریکا در تلانگانا در حال افزایش است.

تلانگانا افزایش قابل توجهی در تعداد واحدهای مورد تایید اف.دی.ای سازمان غذا و دارو (آمریکا) داشته است و از نیوجرسی به عنوان بزرگترین استان خارج از ایالات متحده برای میزبانی این واحدها پیشی گرفته است. در سال مالی 2023-2022، تلانگانا دارای 258 واحد مورد تایید اف.دی.ای بود که بیشتر از تعداد در نیوجرسی است. این رشد را می‌توان به زیرساخت‌های مناسب و حمایت دولت نسبت داد.

حیدرآباد یکی از مراکز پیشرو هند برای تحقیقات بالینی به همراه بنگلور و خوشه بمبئی-پونه است. این به دلیل تمرکز شدید آن بر بخش علوم زیستی، به انتخاب ترجیحی برای بسیاری تبدیل شده است، همانطور که در دره ژنوم، یک مرکز نوآوری در تلانگانا که سازمان‌های تحقیقاتی قراردادی چندملیتی (CROs) و سازمان‌های سازنده قراردادی (CMOs) را در خود جای داده است، دیده می‌شود.

دولت تلانگانا قصد دارد اندازه بخش علوم زیستی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و هدف آن افزایش آن از 80 میلیارد دلار به 250 میلیارد دلار در پنج سال آینده است. انتظار می رود این گسترش منجر به دو برابر شدن اشتغال در این صنعت شود، از 400,000 به 800,000 کارمند در ایالت.

بسیاری از شرکت ها در حال گسترش فعالیت های خود در تلانگانا با تمرکز بر بازار ایالات متحده هستند. علیرغم تاخیرهای ناشی از کاهش بازرسی‌های اف.دی.ای در طول همه گیری، انتظار می رود که واحدهای مورد تایید اف.دی.ای بیشتری در آینده نزدیک در تلانگانا و سایر ایالت ها شروع به کار کنند.

 https://telanganatoday.com/telangana-sees-rise-in-number-of-usfda-approved-units

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما