معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۰۷- ۱۲:۰۹

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته اول شهریور ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اوتام کومار، وزیر تلانگانا اظهار داشت که حیدرآباد قرار است به عنوان یک مرکز مهم برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ظاهر شود

اوتام کومار ردی، وزیر آبیاری و تدارکات عمرانی تلانگانا، بر تبدیل حیدرآباد به یک مقصد سرمایه‌گذاری برجسته جهانی تأکید کرد که توسط پیشرفت‌های زیرساختی قوی و ابتکارات موجب اشتیاق سرمایه‌گذاران در این ایالت خواهد شد. گزارش اخیر CBRE-CREDAI -شرکت خدمات املاک تجاری و سرمایه گذاری ایالت متحده و کنفدراسیون انجمن‌های توسعه دهندگان املاک و مستغلات هند-  رشد قابل توجه حیدرآباد را در فضای اداری نشان می دهد، به طوری که این شهر 21 درصد از کل اجاره‌های اداری هند را به مراکز توانمندی جهانی (GCCs) از سال 2022 تا اواسط سال 2024 نشان می دهد. علاوه بر این، این گزارش افزایش قابل توجهی در سرمایه گذاری مستقیم خارجی را نشان می دهد، زیرا حیدرآباد 3 میلیارد دلار در سال مالی 2023-24 جذب کرده است و توسعه 34 تا 37 میلیون فوت مربع پارک های تجاری با درجه سرمایه گذاری را طی سه سال آینده پیش بینی می‌کند. این چشم انداز رو به رشد املاک و مستغلات در دیگر مراکز کلیدی شهری و فرعی در سراسر تلانگانا نیز منعکس شده است.

https://www.hindustantimes.com/real-estate/hyderabad-poised-to-become-a-major-real-estate-investment-hub-telangana-minister-uttam-kumar-101724305990423.html

 دولت تلانگانا قصد دارد یک شهر هوش مصنوعی در حیدرآباد ایجاد کند

دولت تلانگانا ایجاد یک شهر هوش مصنوعی در زمینی به مساحت 200 جریب زمین در نزدیکی حیدرآباد را با هدف تبدیل این منطقه به یک مرکز جهانی برای هوش مصنوعی در نظر گرفته است.

وزیر فناوری اطلاعات تلانگانا  دی. سریدر بابو اعلام کرد که جزئیات پروژه در ماه اکتبر با بحث‌های بیشتر در اجلاس جهانی هوش مصنوعی در حیدرآباد در 5-6 سپتامبر منتشر خواهد شد.

این اجلاس قرار است شرکت‌های برجسته فناوری اطلاعات را جذب کند و به تأثیر تحول‌آفرین هوش مصنوعی در بخش‌های حیاتی مانند کشاورزی، قانون و مراقبت‌های بهداشتی بپردازد. در یک ابتکار، انجمن شرکت‌های نرم‌افزار حیدرآباد آماده است تا آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی را در 80 مدرسه ایجاد کند و هدف آن ارتقای مهارت بیش از 10000 دانش‌آموز در زمینه هوش مصنوعی است. این تلاش نه تنها به نگرانی‌های مربوط به جابجایی شغلی می‌پردازد، بلکه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوآورانه در بازار کار در حال تحول نیز تأکید می‌کند.

https://www.thehindubusinessline.com/info-tech/telangana-government-plans-to-establish-ai-city-in-hyderabad/article68573299.ece

 شرکت فناوری‌های کاینز تاسیسات مرکز پیشرفته الکترونیکی را در حیدرآباد افتتاح کرد

فناوری‌های کاینز، یک شرکت معتبر داخلی و متخصص در خدمات تولید الکترونیک، یک مرکز پیشرفته الکترونیکی را در نزدیکی حیدرآباد افتتاح کرده است که به تولید کنتورهای هوشمند و سایر قطعات الکترونیکی اختصاص دارد. این تاسیسات پیشرفته برای پاسخگویی به طیف متنوعی از بخش ها از جمله صنعتی، پزشکی و مخابرات طراحی شده است. با نگاهی به آینده، این شرکت آماده است تا عملیات خود را به بسته بندی‌های نیمه‌هادی گسترش دهد و در حال حاضر در حال ارزیابی امکان ایجاد یک مرکز اضافی در ایالت تلانگانا یا گجرات، مشروط به تاییدیه‌های لازم است.

https://economictimes.indiatimes.com/tech/technology/kaynes-technologies-inaugurates-ems-facility-in-hyderabad/articleshow/112741085.cms?from=mdr

 ایالت های جنوبی هند تلاش برای پیشی گرفتن از یکدیگر برای جذب یک مرکز تولیدی فاکسکان

به شرکت فاکسکان 2000 جریب زمین در ایالت تلانگانا پیشنهاد شده است تا یک "شهر فاکسکان" مشابه تاسیسات خود در چین ایجاد کند و ایالت کارناتاکا و آندرا پرادش نیز برای سرمایه گذاری‌های مشابه رقابت می‌کنند. زمین در تلانگانا برای فاکسکان پیشنهاد شده است تا مطابق مشخصات آن توسعه یابد و به طور بالقوه زیرمجموعه‌ها و تامین کنندگان را در خود جای دهد. یک تیم تحقیقاتی از فاکسکان قرار است به زودی زمین را ارزیابی کند. علاوه بر این، این شرکت در حال بررسی یک شهرک صنعتی در تامیل نادو است و پروژه‌های در حال انجام در کارناتاکا و آندرا پرادش، به عنوان بخشی از استراتژی خود برای کاهش اتکای خود به کارخانه‌ها در چین است.

https://economictimes.indiatimes.com/tech/technology/southern-states-look-to-outfox-each-other-in-hunt-for-a-foxconn-city/articleshow/112846393.cms?from=mdr

 نایدو در نظر دارد تا سال 2047 آندرا پرادش را به یک اقتصاد 2 تریلیون دلاری تبدیل کند

ن. چاندرابابو نایدو، سر وزیر ایالت آندرا پرادش، یک چشم‌انداز بلندپروازانه برای ارتقای این ایالت به اقتصاد 2 تریلیون دلاری تا سال 2047، با هدف رشد سالانه 15 درصدی در تولید ناخالص داخلی ایالت همانطور که در برنامه توسعه آندرا پرادش-2047 مشخص شده، رونمایی کرده است. نایدو در جلسه اخیر با نمایندگان مؤسسه ملی برای دگرگونی هند، راهبردهای خود را برای فقرزدایی و توسعه همه جانبه ایالتی در سطح ایالتی و منطقه ای پشتیبانی می‌شود، شرح داد. این ابتکار بر تقویت فرآوری کشاورزی، رشد صنعتی، لجستیک، انرژی‌های تجدیدپذیر و گردشگری تمرکز دارد، در حالی که توسعه مهارت برای جوانان را نیز در اولویت قرار می دهد. علاوه بر این، نایدو در پی آن است که آندرا پرادش را به عنوان چراغ راه حکومت دیجیتال و الگویی برای پیشرفت اقتصادی قرار دهد.

https://www.hindustantimes.com/india-news/naidu-aims-at-making-andhra-2-trillion-economy-by-2047-101724783466516.html

 جیتندرا سینگ، وزیر اتحادیه هند اعلام کرده است که اقتصاد زیستی هند تا سال 2030 به 300 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت

وزیر اتحادیه هند جیتندرا سینگ از سیاست BioE3 (بیوتکنولوژی برای اقتصاد، اشتغال و محیط زیست) رونمایی کرد که هند را به عنوان پیشرو در اقتصاد زیستی جهانی معرفی کرد. این سیاست رویایی قرار است بخش بیوتکنولوژی را تقویت کند، که پیش بینی می‌شود از بیش از 130 میلیارد دلار در سال 2024 به 300 میلیارد دلار تا سال 2030 افزایش یابد، در حالی که به طور همزمان از محصولات مبتنی بر زیست حمایت می‌کند. با گذار از صنایع شیمیایی سنتی به شیوه‌های پایدار، هدف این سیاست مبارزه با تغییرات آب و هوایی، ایجاد فرصت‌های شغلی قابل توجه در شهرهای ردیف دوم و سوم، و هماهنگ با آرزوی هند برای «ویکسیت بهارات» (هند توسعه‌یافته) است.

https://egov.eletsonline.com/2024/08/indias-bio-economy-to-reach-300-billion-by-2030-union-minister-jitendra-singh/

 شرکت دابور با ایجاد یک کارخانه تولیدی در ایالت تامیل نادو با سرمایه گذاری 4 میلیارد روپیه در حال گسترش به جنوب هند است

شرکت دابور، یک شرکت چند ملیتی کالاهای مصرفی هند، از سرمایه گذاری 4 میلیارد روپیه (48 میلیون دلار) برای ایجاد تأسیسات تولیدی افتتاحیه خود در جنوب هند، که به صورت استراتژیک در شرکت ارتقای صنایع دولتی پارک غذای تامیل نادو در شهر تیواندم، تامیل نادو واقع شده است، رونمایی کرده است. فاز اولیه این سرمایه گذاری بالغ بر 1.35 میلیارد روپیه خواهد بود و پیش بینی می‌شود که حدود 250 شغل مستقیم ایجاد کند و همچنین هزاران فرصت شغلی غیرمستقیم را نیز تقویت کند. این ابتکار استراتژیک برای رسیدگی به تقاضای فزاینده در بازار جنوب طراحی شده است و هدف آن تقویت اقتصاد محلی به ویژه بهره مندی کشاورزان است. وزیر صنعت تامیل نادو، تی.آر.بی راجا، از تعهد دابور استقبال کرد و بر پتانسیل این پروژه برای افزایش چشم انداز کشاورزی و تقویت چشم انداز صنعتی ایالت تاکید کرد.

https://economictimes.indiatimes.com/industry/cons-products/fmcg/dabur-to-step-foot-in-south-india-co-to-set-up-rs-400-cr-manufacturing-facility-in-tamil-nadu/articleshow/112703399.cms?from=mdr

 هند اولین موشک هیبریدی قابل استفاده مجدد خود را پرتاب کرد

هند با پرتاب موفقیت آمیز موشک هیبریدی قابل استفاده مجدد خود، RHUMI-1، به نقطه عطف قابل توجهی دست یافته است. این تلاش پیشگامانه که توسط استارت‌آپ Space Zone India مستقر در تامیل نادو با همکاری گروه مارتین هدایت شد، از تیروویداندای، چنای پرواز کرد. این موشک ابداعی که دارای یک موتور هیبریدی پیچیده و یک چتر نجات فعال شده الکتریکی است، سه ماهواره مکعب را در کنار 50 ماهواره پیکو به یک مسیر زیر مداری منتقل کرد. این ماهواره‌ها آماده جمع آوری داده‌های حیاتی هستند که کمک قابل توجهی به درک ما از گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی خواهد کرد.

https://economictimes.indiatimes.com/news/science/india-launches-its-1st-reusable-hybrid-rocket-rhumi-1/articleshow/112754548.cms?from=mdr

 راک وول بزرگترین کارخانه عایق کاری را در هند راه اندازی می‌کند

راک وول، یک شرکت برجسته جهانی در تولید عایق مستقر در دانمارک، از برنامه‌های خود برای ایجاد بزرگترین کارخانه خود در هند، واقع در چیار، در منطقه تیرواننامالای در ایالت تامیل نادو، پرده برداری کرده است. این سرمایه گذاری قابل توجه به مبلغ 5.5 میلیارد روپیه (55 میلیون یورو) قرار است در نیمه اول سال 2026 آغاز شود. تاسیسات جدید، واقع در پارک صنعتی شرکت ارتقای صنایع دولتی تامیل نادو، 25 درصد بزرگتر از کارخانه موجود در گجرات خواهد بود، با پیش بینی‌ها  ظرفیت تولید حدود 50000 تن مواد عایق پشم سنگ. این توسعه برای ایجاد حدود 150 شغل جدید و افزایش قابل ملاحظه درآمد راک وول از بازار هند آماده است.

https://www.constructionworld.in/policy-updates-and-economic-news/rockwool-to-establish-largest-insulation-factory-in-india/61386

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما