معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۴

ظرفیت ها و ذخایر معدنی اتیوپی

اتیوپی با برخورداری از ذخایر معدنی متنوع، از جمله طلا، تانتالیم، پلاتین، پتاس، گاز طبیعی و عناصر خاکی کمیاب مانند لیتیوم و اخیرا با کشف نفت در آستانه آینده‌ای پررونق قرار گرفته است .

برخی از معادن و ذخایر قابل توجه لیتیوم در اتیوپی به سرح زیر می‌باشد:

1-معدن کنتیچا: معدن کنتیچا، واقع در منطقه سیدامو در جنوب اتیوپی، یکی از مهمترین معادن لیتیوم در این کشور است . این معدن قبلا کنسانتره لیتیوم تولید می‌کرد که می‌تواند برای استخراج کربنات لیتیوم بیشتر پردازش شود. معدن کنتیچا نیز به تولید تانتالیوم نیز شناخته می‌شود.                                          .
2-پروژه لیتیوم Yirgalem :  این پروژه لیتیوم در منطقه Sidamo، در نزدیکی شهر Yirgalem واقع شده است. برای پتانسیل لیتیوم آن در حال بررسی هستند و مطالعات اولیه وجود منابع لیتیوم با صرفه اقتصادی را نشان می دهد.

3-پروژه لیتیوم Bisieka : واقع در منطقه Afar، پروژه لیتیوم Bisieka یکی دیگر از سایت های اکتشافی برای منابع لیتیوم می‌باشد . این منطقه امیدوار کننده برای استخراج لیتیوم است .

4-پروژه لیتیوم Bikilal : این پروژه که در منطقه Sidamo نیز واقع شده است، از نظر ذخایر لیتیوم مورد ارزیابی قرار گرفته این بخشی از تلاش های اتیوپی برای گسترش ظرفیت استخراج و تولید لیتیوم قابل ملاحظه است .
سایر چشم اندازها: فراتر از این پروژه‌های خاص، اتیوپی دارای مناطق متعدد دیگری با منابع بالقوه لیتیوم است و تلاش‌های اکتشافی در بخش‌های مختلف کشور برای ارزیابی قابلیت تجاری آن‌ها ادامه دارد .

  • اتیوپی دارای ذخایر قابل توجهی از تانتالم و پلاتین است که هر دو مواد معدنی بسیار مورد توجه در بازارهای جهانی هستند. تانتالم جزء ارزشمندی در دستگاه‌های الکترونیکی است، در حالی که پلاتین در صنایع مختلف از جمله خودروسازی و جواهرات کاربرد گسترده ای پیدا می‌کند. اتیوپی با توسعه عملیات معدنی کارآمد و ایجاد تسهیلات فرآوری، می‌تواند از این منابع سرمایه گذاری کند، سرمایه گذاری خارجی را جذب کند و ارز ارزشمندی به دست آورد.
  • ذخایر عظیم پتاس اتیوپی یک فرصت قابل توجه برای درآمد ارزی و توسعه کشاورزی است. پتاس یک عنصر حیاتی در کودها است که باعث افزایش عملکرد محصول و امنیت غذایی می‌شود. با سرمایه گذاری در معدن و تولید پتاس، اتیوپی نه تنها می‌تواند به بخش کشاورزی خود کمک کند، بلکه می‌تواند به یک صادرکننده بزرگ تبدیل شود و ارز قابل توجهی به دست آورد . .
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما