معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۸

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته چهارم خرداد 1402 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بیش از 50 درصد از محصول شلتوک هند در تلانگانا کشت می‌شود

کی.سی.آر، سروزیر تلانگانا، اعلام کرد که ایالت او در تولید شلتوک از پنجاب پیشی گرفته و در چندین شاخص توسعه در هند پیشرو است. وی خاطرنشان کرد که تلانگانا از نظر درآمد سرانه و مصرف برق در بین ایالت های بزرگ و همچنین در زمینه تأمین آب آشامیدنی سالم در جایگاه اول است. تابستان امسال، تلانگانا 5.6 میلیون هکتار یعنی بیش از 50 درصد از کل مساحت شالیزارهای هند را کشت کرده است. سروزیر تلانگانا اظهار داشت که این ایالت در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، رفاه، فناوری اطلاعات و صنعت در حال پیشرفت است.

کی.سی.آر همچنین طرح های رفاهی دولت از جمله پروژه‌های آبیاری، برق رایگان، حمایت از سرمایه گذاری و تأمین آب آشامیدنی را برجسته و خاطرنشان کرد که اکنون افراد بیشتری از ایالت های همسایه برای کار به تلانگانا می آیند.

https://www.siasat.com/more-than-50-of-indias-paddy-produced-in-telangana-cm-kcr-2613458/

سروزیر تلانگانا به مراحل رشد تلانگانا از زمان تبدیل آن به یک ایالت اشاره کرد

کی چندرا شکر رائو، سروزیر تلانگانا، با اشاره به تحول منطقه پالامورو، گفت که این منطقه در گذشته با خشکسالی‌های شدید و مهاجرت جمعی رو به رو بود و مساحت وسیعی از زمین‌های این منطقه سال‌ها بی‌ثمر باقی مانده بود، اما با اجرای پروژه‌های آبیاری و طرح‌های کشاورزی، وضعیت به طور قابل توجهی بهبود یافته است. وی در این ارتباط به افزایش مراکز تهیه برنج و کشت محصولات سبز در پالامورو اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که طرح آبیاری پالامورو-رانگاردی و سایر پروژه‌های آبیاری به بیش از 2 میلیون جریب زمین آب رسانی و مشکل آب در این منطقه را حل کنند.

سروزیر همچنین گفت که تلانگانا در حوزه‌های مختلف از جمله درآمد سرانه، مصرف برق سرانه و توسعه بخش فناوری اطلاعات پیشرفت کرده است. دستاوردهای این ایالت توجه سایر مناطق را جلب کرده است و مردم خواهان اجرای سیستم‌های مدیریت املاک مشابهی مانند پرتال دهارانی و تکثیر مدل تلانگانا هستند.

https://telanganatoday.com/from-exodus-to-development-model-cm-recalls-telangana-growth-saga

تلانگانا به استانداردهای بالایی در سطح بهترین‌های جهان دست خواهد یافت

کی. تی. راما رائو، وزیر صنایع تلانگانا، تأکید کرد که دولت این ایالت تمرکز خود را بر روی رفاه و توسعه قرار داده است و هدف آن نه فقط تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های کشور، بلکه تبدیل به شهری قابل رقابت با بهترین‌های جهان است. تلانگانا تحت رهبری سروزیر کی. چندرا شکر رائو، شاهد ترکیب کم نظیر رفاه و توسعه با رشد جامع، یکپارچه، متوازن و همه جانبه است. تلانگانا به عنوان برترین ایالت از لحاظ عملکرد زیست محیطی شناخته شده است و در رتبه بندی انجام معاملات تجاری، رتبه بالایی را کسب کرده است.

تلانگانا در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته است. تولید برنج در یک دوره نه ساله از 6.8 میلیون تن متریک به 30.5 میلیون تن متریک افزایش یافته است. صادرات فناوری اطلاعات از 570 میلیارد روپیه به 2.41 تریلیارد روپیه افزایش یافته است. تعهد این ایالت به حفظ محیط زیست از طریق طرح‌هایی مانند باغ هاریتا حرام و اختصاص 10 درصد از بودجه به پروژه‌های سبز شهری و روستایی مشهود است. دولت فراتر از انگیزه‌های انتخاباتی، بر رفاه نسل‌های آینده تمرکز دارد.

https://telanganatoday.com/telangana-setting-benchmarks-against-best-in-the-world-says-ktr

تولید ناخالص داخلی ایالت تلانگانا رشد 15.6 درصدی را ثبت کرده است

میانگین تولید ناخالص داخلی ایالت به ارزش 13.27 تریلیارد روپیه رسیده است که نشانگر نرخ رشد 15.6 درصدی در سال مالی 2023-2022 می‌باشد. درآمد سرانه تلانگانا ۳۱۷ هزار روپیه است که بیشترین میزان در کل کشور می‌باشد و از میانگین ملی ۱۷۰ هزار روپیه بالاتر است. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایالت 7.45 درصد است، این در حالی است که نرخ رشد ناخالص داخلی کشور هند 6.95 درصد می‌باشد.   

صادرات فناوری اطلاعات از ۵۷۰ میلیارد روپیه در سال ۲۰۱۴ به 2.41 تریلیارد روپیه در سال 2023-2022 افزایش یافته است.

صنعت داروسازی در حیدرآباد رشد قابل توجهی داشته، به طوری که در دوران همه گیری کرونا نقشی حیاتی در تأمین دارو ایفا کرده است. حیدرآباد به عنوان بزرگ ترین مرکز تولید واکسن جهان شناخته شده است. در حال حاضر ۳۳ درصد از واکسن‌های جهان در این شهر تولید می‌شود. ایالت تلانگانا در حال حاضر سالانه ۹ میلیارد دوز واکسن تولید می‌کند و این رقم تا سال آینده به ۱۴ میلیارد دوز افزایش خواهد یافت که به معنای ۵۰ درصد از تولید جهانی واکسن خواهد بود.

تلانگانا از طریق پروژه‌های بزرگ توسعه زیرساخت، هدف خود را تبدیل شدن به یکی از قدرت های اقتصادی قرار داده است.

https://telanganatoday.com/telangana-gsdp-registers-growth-of-15-6-percent

 تلانگانا در سال 2023-2022 کمترین میزان استقراض بازار را ثبت کرده است

در سال مالی 2023-2022 تلانگانا با استقراض خالص 310 میلیارد روپیه نسبت به پنج ایالت جنوبی کمترین میزان استقراض را در بازار ثبت کرده است. استقراض خالص تلانگانا در مقایسه با سال‌های مالی قبل، کاهش یافته است. این رقم در سال‌ 2021-2020 معادل 440 میلیارد روپیه و در سال‌ 2022-2021 مبلغ 460 میلیارد روپیه بوده است. در این سال‌ها بسیاری از ایالت‌ها، به جز کارناتاکا، به دلیل کاهش درآمدها بر اثر شیوع ویروس کووید-۱۹ بیش تر استقراض کردند. ایالت ماهاراشترا با استقراض مبلغ 720 میلیارد روپیه، بیش ترین استقراض را داشته است. طبق داده‌های بانک مرکزی هند و وزارت مالیه اتحادیه مجموع بدهی تلانگانا حدود 4.5 تریلیارد روپیه برآورد می‌شود.

https://telanganatoday.com/telangana-registers-lowest-market-borrowings-in-2022-23

تلانگانا؛ ده سال موفقیت و دستیابی به اهداف

ایالت تلانگانا نهمین سالگرد تأسیس خود را در 2 ژوئن جشن گرفت و اکنون وارد دهمین سال تأسیس خود شده است. تلانگانا در 10 سال گذشته، از زمان تبدیل شدن به یک ایالت، پیشرفت قابل توجهی داشته و از نظر تولید ناخالص داخلی ایالتی به جایگاه بالاتر از 5 و از نظر سرانه ی تولید ناخالص داخلی ایالتی به رتبه یک رسیده است. این ایالت اکنون از نظر GSDP در رتبه بالای 5 قرار دارد و بالاترین سرانه GSDP را داراست. این در حالی است که قبل از سال 2014، در بین ایالت های بزرگ تر در رتبه 15 تا 18 قرار داشت. همچنین در سایر شاخص های اقتصادی نیز عملکرد خوبی داشته و مدیریت بودجه آن مورد تحسین بانک مرکزی هند قرار گرفته است. علاوه بر این، برنامه‌های نوآورانه اجتماعی- اقتصادی را به اجرا درآورده است. توسعه تلانگانا از حد انتظار فراتر رفته و رشد اقتصادی چشمگیری را به ارمغان آورده است. در زیر چند نکته اصلی از پیشرفت این ایالت را برجسته می‌کنیم:

تولید ناخالص داخلی ایالتی (GSDP): تلانگانا به جایگاه بالاتر از رتبه ۵ در میان ایالات بزرگ تر در زمینه GSDP رسیده است.

سرانه تولید ناخالص داخلی ایالتی: تلانگانا در میان ایالات هند رتبه اول را در زمینه سرانه تولید ناخالص داخلی ایالتی دارد.

مدیریت بودجه: عملکرد بودجه ایالت تلانگانا توسط بانک مرکزی هند تحسین شده است.

پروژه‌های زیرساختی: تلانگانا پروژه‌های زیرساختی متنوعی را با موفقیت اجرا کرده است، از جمله پروژه‌های برق، مأموریت کاکاتیا، مأموریت بهاگیراتا، پروژه آبیاری لیفت کالشوارام و احداث ساختمان‌های دولتی و مناطق جدید.

طرح‌های اجتماعی-اقتصادی: ایالت تلانگانا طرح‌های اجتماعی-اقتصادی نوآورانه‌ای را پیاده کرده است که به پیشرفت کلی آن کمک کرده است.

درآمد مالیاتی دولتی (SOTR): تلانگانا بالاترین درآمد مالیاتی دولتی را در کشور دارد که تقریباً ۷۵٪ آن را تشکیل می‌دهد، در حالی که میانگین ملی ۴۶٪ است.

نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ایالتی: نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ایالتی تلانگانا ۲۴.۷ درصد است. این نسبت در آندراپرادش 31.5 درصد می‌باشد.

حمایت مرکزی: تلانگانا در سال‌ 2022-2021، 273 میلیارد روپیه حمایت مالی از دولت مرکزی دریافت کرده است، در حالی که حمایت مالی دریافتی آندراپرادش از دولت مرکزی طی بازه زمانی مذکور 745 میلیارد روپیه می‌باشد.

این آمارها قدرت اقتصادی، توانمندی و مدیریت موفق تلانگانا را نشان می‌دهند و نمایانگر تحول و پیشرفت آن از زمان تشکیل به عنوان یک ایالت مستقل است.

https://telanganatoday.com/opinion-a-decade-of-deeds-fulfilment

تلانگانا در زمینه رفاه زنان سرآمد است

رئیس حزب حاکم در تلانگانا، این ایالت را الگویی در زمینه رفاه و توانمندسازی زنان در کشور توصیف کرد و برنامه‌های مختلف دولت ایالتی برای ترویج رفاه و توانمندسازی زنان را برجسته ساخت. به گفته وی تلنگانا در زمینه رفاه و توانمندسازی زنان بی‌رقیب است و دولت ایالتی متعهد به مراقبت از زنان در تمام گروه‌های سنی می‌باشد. او به ارائه بسته‌های تغذیه‌ای برای زنان باردار به عنوان اولین قدم در ساختن تلنگانای سالم اشاره کرد. وی همچنین به طرح‌هایی مانند مدارس روستایی برای دختران، نقش محافظتی تیم‌های "She Teams" پلیس ایالتی برای دختران و آموزش بانوان برای تبدیل شدن به کارآفرینان از طریق برنامه "We Hub" اشاره کرد. برنامه‌های دیگر شامل 50% سهمیه برای زنان در مؤسسات محلی، توزیع ساری در جشنواره باتوکاما، کمک مالی برای ازدواج دختران تحت طرح "کالیانا لکشمی" و پانسیون ماهیانه برای زنان مجرد و بیوه‌ها بود.

https://www.siasat.com/telangana-a-model-in-womens-welfare-says-ktr-2613790/

وزرای کشاورزی گروه 20 از 15 تا 17 ژوئن در حیدرآباد تشکیل جلسه دادند

نشست وزرای کشاورزی گروه 20 با حضور کشورهای عضو و 9 کشور میهمان از 15 تا 17 ژوئن در حیدرآباد برگزار شد. همچنین نمایندگانی از 10 سازمان بین المللی در این اجلاس حضور داشتند. هدف از این نشست بحث در مورد دغدغه‌های حوزه کشاورزی مانند امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، رهبری زنان در کشاورزی، تنوع زیستی و سازگاری با تغییرات آب و هوایی بود.

https://www.deccanchronicle.com/nation/current-affairs/120623/g20-agriculture-ministers-meeting-in-hyderabad-from-june-15-17-kisha.html

چهارمین دوره کنفرانس افسر ارشد مالی توسط کنفدراسیون صنعت هند در تلانگانا 16 ژوئن برگزار شد

کنفدراسیون صنعت هند (CII) در تلانگانا کنفرانس افسر ارشد مالی  2023را با موضوع "گذر از مرزهای جدید: فناوری، پایداری و حاکمیت" برگزار کرد. این کنفرانس به موضوعات مختلفی از جمله تحول دیجیتال، ارزش کسب و کار در عصر هوش مصنوعی، دینامیک اتاق کار: نقش مدیران مالی، پذیرش ای.اس.جی (محیطی، اجتماعی و حاکمیتی): رشد پایدار و ایجاد ارزش و استراتژی‌های زندگی سالم پرداخت. هدف از این رویداد بحث و بررسی درباره این حوزه‌های کلیدی به منظور افزایش دانش و تخصص مدیران مالی بود.

https://telanganatoday.com/cii-telangana-to-organise-4th-edition-of-cfo-conclave-on-june-16

تلانگانا برنده جوایز معتبر سیب سبز لندن

تلانگانا پنج جایزه «سیب سبز» را در بخش «ساختمان‌های زیبای بین‌المللی» از «سازمان سبز»، یک سازمان غیرانتفاعی در لندن، دریافت کرد. این جوایز به بازار معظم جاهی برای بازسازی، پل کابلی دورگام چروو برای طراحی، ساختمان دبیرخانه ایالتی دکتر بی آر آمبدکار تلانگانا برای زیبایی‌شناسی، مرکز کنترل یکپارچه فرماندهی پلیس ایالتی بودن و معبد یاداریگوتا اهدا شد. مراسم اهدای جوایز 16 ژوئن در لندن برگزار شد و آرویند کومار، دبیر ویژه مدیریت شهری و توسعه شهری دولت ایالتی، جوایز را دریافت کرد. این جوایز یک دستاورد قابل توجه است زیرا اولین نمونه از ساختمان‌ها و سازه‌های هند است که با جوایز «سیب سبز» شناخته می‌شود. «سازمان سبز» که در سال 1994 در لندن تأسیس شد، یک گروه غیرانتفاعی با هدف تشویق و تأیید اقدامات جهانی سازگار با محیط زیست است.

https://telanganatoday.com/telangana-receives-prestigious-green-apple-awards-in-london

شرکت WeWork India در راستای برنامه‌های توسعه خود صدهزار فوت مربع فضای اداری را در حیدرآباد اجاره کرد

شرکت WeWork India، یک شرکت پیشرو در زمینه فضای اداری مشترک، بیش از صد هزار فوت مربع فضای اداری در حیدرآباد را برای ایجاد یک مرکز جدید با ظرفیت ۱۵۰۰ میز کار اجاره کرده است. مرکز جدید در منطقه مادهاوپور، مرکز فناوری اطلاعات حیدرآباد قرار دارد و در ماه آگوست ۲۰۲۳ به طور رسمی افتتاح خواهد شد. این اقدام با هدف توسعه فضاهای کار انعطاف پذیر و مشترک و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد در این زمینه است. موقعیت استراتژیک در مرکز فناوری اطلاعات حیدرآباد، این شرکت را قادر می سازد تا کسب و کارهایی که به دنبال فضای کار تعاملی و پویا هستند را جذب کند.

https://economictimes.indiatimes.com/tech/startups/wework-india-takes-on-lease-1-lakh-sq-ft-office-space-in-hyderabad-to-expand-business/articleshow/100960795.cms

ساخت "پارک اسباب بازی تلانگانا" در منطقه یاددری آغاز شد

ساخت پارک اسباب‌بازی تلانگانا، در منطقه یاددری بهواناگیری آغاز شده است. هدف از ساخت این پارک تسهیل تولید انواع مختلف اسباب‌بازی‌ها با کمک زیرساخت و امکانات پیشرفته است. این پارک شامل یک موزه اسباب‌بازی، مرکز تسهیلات مشترک، مرکز تحقیق و توسعه، مرکز توسعه مهارت و پارک سرگرمی‌کودکان خواهد بود. انتظار می‌رود احداث این پارک منجر به ایجاد حدود ۲۵۰۰ فرصت شغلی گردد. احداث پارک اسباب‌بازی تلانگانا بخشی از تلاش‌های دولت برای ترویج صنعت تولید اسباب‌بازی و ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای جوانان روستایی، ساکنین محلی و صنعتگرانی است که در زمینه تولید اسباب‌بازی‌های چوبی مشغول به کار هستند. قرار است تلانگانا به یکی از بزرگترین صادرکنندگان اسباب‌بازی در هند تبدیل شود و رشد قابل توجهی را در صنعت تولید اسباب‌بازی محقق سازد.

https://www.siasat.com/foundation-for-telangana-toy-park-laid-by-ktr-in-yadadri-2608196/

تی-وارکس در تلانگانا به زودی به شهرها و شهرک های سطح دوم گسترش خواهد یافت

دولت تلانگانا در نظر دارد تی-وارکس (T-Works) را که بزرگترین مرکز نمونه سازی کشور واقع در منطقه رائی دورگم است، توسعه دهد. هدف حمایت از نوآوران، به ویژه در مناطق روستایی است. در حال حاضر، این مرکز 78000 فوت مربع مساحت دارد، اما به 240000 فوت مربع گسترش خواهد یافت. تی-وارکس در حال حاضر خدمات نمونه سازی مانند فلزکاری، نجاری، سرامیک، چاپ سه بعدی، برش لیزری و تست الکترونیک را ارائه می دهد. در آینده، خدماتی مانند ساخت PCB چند لایه، ماشین کاری CNC با سرعت بالا و برش دیجیتال و همچنین کار با پلاستیک و کامپوزیت را ارائه خواهد کرد.

تی-وارکس قصد دارد تا امکانات خود را در حیدرآباد گسترش دهد و همچنین در شهرهای کوچک تر مانند وارنگل، کریم نگار، نظام آباد، محبوب نگر و خمام شعبه ایجاد کند. این واحدهای جدید برای کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از زیرساخت ها با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مهندسی همکاری خواهند کرد.

https://telanganatoday.com/telangana-t-works-to-be-expanded-to-tier-ii-cities-and-towns-soon

شرکت ایندوسپیس کور 8 میلیون فوت مربع از مساحت انبار درجه یک شهر فرودگاهی بین المللی حیدرآباد را تملک کرد

ایندوسپیس کور، یک شرکت مشاوره املاک و مستغلات صنعتی، مرکز پردازش سفارشات آمازون در حیدرآباد را از گروه جی. ام .آر. خریداری کرده است. این اولین خرید این شرکت در این شهر می‌باشد. مجموعه ایندوسپیس با خرید این مرکز که مساحت آن 0.8 میلیون فوت مربع است، اکنون تقریباً 58 میلیون فوت مربع از زیرساخت‌های پیشرفته حمل و نقل و صنعتی را در هند در اختیار دارد. این مرکز که در شهر حیدرآباد قرار دارد، از لحاظ نزدیکی به مراکز حمل و نقل، دسترسی آسان به فرودگاه و جاده‌ها و ارتباط عالی با شهر دارای موقعیتی استراتژیک است. این سرمایه‌گذاری حضور منطقه‌ای ایندوسپیس را تقویت و ارتباط آن را با مستأجران خود بهبود می‌بخشد و موقعیت حیدرآباد را به عنوان یک بازار برجسته در حوزه حمل و نقل و املاک و مستغلات صنعتی در هند برجسته می‌کند.

https://telanganatoday.com/indospace-core-acquires-800000-sft-of-grade-a-warehousing-asset-at-hyderabad-international-airport-city

راه اندازی شعبه ای از شرکت نساجی بزرگ کره‌ای یانگ‌ون کورپوریشن در وارانگال

شرکت نساجی بزرگ کره‌ای یانگ‌ون کورپوریشن در تاریخ ۱۷ ژوئن، با سرمایه‌گذاری بیش از 8.4 میلیارد روپیه در پارک نساجی کاکاتیا مگا (KMTP) در وارانگال تلانگانا، به ایجاد بیش از ۱۱۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم کمک کرده است. گروه کیتکس کرالا نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد روپیه در حال آماده‌سازی برای آغاز فعالیت‌های خود در این پارک نساجی از ماه نوامبر و ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم است.  

در حال حاضر با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پروژه بازیافت بطریPET گانشا اکوسفیر در این پارک ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد شده است و به محض بهره‌برداری کامل، قرار است بیش از ۱۰۰۰ شغل ایجاد شود.

علاوه بر این، ۴۰ بافنده انفرادی به ایجاد صنایع کوچک در پارک نساجی علاقه‌مند هستند. در حال حاضر، احداث پالایشگاه ضایعات مایع در حال انجام است تا مدیریت فاضلاب را در پارک بر عهده گیرد.

https://telanganatoday.com/ktr-to-lay-foundation-for-youngone-corporation-unit-in-warangal

سروزیر تامیل نادو پروژه‌هایی به ارزش 13.67 میلیارد روپیه را در تامیل نادو افتتاح کرد

ام کی استالین، سروزیر تامیل نادو، پروژه‌های به اتمام رسیده به ارزش 13.67 میلیارد روپیه را افتتاح و هم زمان 331 پروژه جدید با هزینه تخمینی 3.36 میلیارد روپیه را کلید زد. او با انتقاد از دولت پیشین به خاطر مدیریت مالی ضعیف و نابخردانه که منجر به بحران‌های مالی برای این ایالت شد، تأکید کرد که حزب حاکم دی.ام. کسری منابع مالی را کاهش داده و با وجود محدودیت در تأمین منابع، به عزم خود برای اجرای طرح‌های جدید پایبند است.

https://infra.economictimes.indiatimes.com/news/urban-infrastructure/tn-cm-inaugurates-rs-1300-cr-worth-projects-in-salem/100931386

اپلیکیشنی به نام «گردشگری حامی زنان» در کرالا راه اندازی خواهد شد تا 10000 کسب و کار توسط زنان و 30000 شغل در صنعت گردشگری ایجاد شود

دپارتمان گردشگری ایالت کرالا در راستای ابتکار «گردشگری حامی زنان»، در حال معرفی اپلیکیشنی برای حمایت از شمول جنسیتی در صنعت گردشگری این ایالت است. هدف این پروژه جلب مشارکت 150000 زن و ایجاد 10000 شرکت تحت رهبری زنان و 30000 شغل در زمینه گردشگری است. سازمان زنان ملل متحد نیز از این طرح حمایت می‌کند. این اپلیکیشن اطلاعات، تصاویر، جاذبه‌های گردشگری و ویژگی‌های اجتماعی-فرهنگی مکان‌های مختلف در کرالا را ارائه می‌کند و کاوش در این ایالت را برای گردشگران زن آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. علاوه بر این، امکانات گردشگری مناسب برای زنان، گزینه‌های اقامت از جمله اقامت در خانه، امکانات رفاهی مانند سرویس های بهداشتی و مکان‌های کمپینگ، راهنمایان تور و... را به نمایش می‌گذارد.

راه اندازی اپلیکیشن موبایل دومین مرحله از ابتکار عمل برای توانمندسازی و افزایش مشارکت زنان در صنعت گردشگری است. کرالا رویکرد "گردشگری فراگیر جنسیتی" سازمان ملل را برای زنان اتخاذ کرده است تا محیطی راحت برای مسافران زن ایجاد کند که به صورت انفرادی یا گروهی قصد کاوش در مناطق دور را دارند.

https://www.therahnuma.com/women-friendly-tourism-app-to-create-10000-women-ventures-30k-tourism-jobs-in-kerala/

شرکت انرژی خورشیدی هند در نظر دارد پروژه‌های انرژی بادی با ظرفیت 400 مگاوات را در تلانگانا ایجاد کند

شرکت انرژی خورشیدی هند (SECI) پیشنهادهای مربوط به احداث پروژه‌های تولید برق بادی با ظرفیت کلی 2500 مگاوات (MW) را در سراسر هند اعلام کرده است. از این پروژه‌ها، 400 مگاوات به سه استان در تلانگانا اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این، پروژه‌های دیگر شامل 300 مگاوات در کارور تامیل نادو، 1200 مگاوات در مناطق مختلف کارناتاکا و 300 مگاوات در کورنول و آنانتاپور آندراپرادش می‌باشد. شرکت انرژی خورشیدی هند قصد دارد این پروژه‌ها را به شبکه انتقال بین ‌ایالات (ISTS) در تلانگانا، تامیل نادو، کارناتاکا، آندرا پرادش و ماهاراشترا متصل کند.

در حال حاضر، تلانگانا ظرفیت نسبی کلی بادی برابر با 128 مگاوات دارد. ظرفیت تجاری قابل استفاده از انرژی بادی در هند بیش از 200 گیگاوات تخمین زده شده است. تامیل نادو با ظرفیت نسبی بادی کلی 10 گیگاوات رتبه اول را در بین ایالت‌ها به دست آورده است و گجارات با اختلاف 9.9 گیگاوات در رتبه دوم قرار دارد. ظرفیت نسبی بادی کارناتاکا و ماهاراشترا به ترتیب برابر با 5.2 گیگاوات و 5 گیگاوات است. راجستان با ظرفیت نسبی بادی کلی 5.1 گیگاوات در رتبه پنجم قرار دارد و پس از آن آندراپرادش با 4 گیگاوات و مادیا پرادش با 2.8 گیگاوات قرار دارند.

در حال حاضر، ظرفیت نهایی تولید انرژی تجدیدپذیر در هند 168.96 گیگاوات است که شامل برق خورشیدی، برق آبی، برق بادی و برق زیستی است و ظرفیت‌های بیشتری نیز در مراحل اجرا و مناقصه‌گذاری قرار دارد.

https://telanganatoday.com/seci-to-set-up-400-mw-wind-power-projects-in-telangana

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما