معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۶

برگزاری نمایشگاه محصولات و تولیدات الجزایر در نواکشوت

نمایشگاه محصولات و تولیدات الجزایر در نواکشوت پایتخت موریتانی برگزار گردید. نوشتار پیش رو گزارش مختصری از مراسم افتتاحیه این رویداد تجاری و بازرگانی در این کشور می‌باشد.

عصر روز پنجشنبه 29 دی 1401 ( برابر با 19 ژانویه 2023) مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات و تولیدات الجزایر در نواکشوت پایتخت موریتانی برگزار گردید. پیش از مراسم افتتاح این نمایشگاه ولد بناهی وزیر تجارت، صنایع دستی و گردشگری موریتانی طی سخنانی روابط دوستانه و برادرانه میان موریتانی و الجزایر را روابطی ممتاز و قابل تحسین دانست و اشاره کرد که بسیاری از تجار الجزایر درحال حاضر به صورت فعال در زمینه تجارت با موریتانی و به ویژه صادرات محصولات صنعتی و مواد غذایی همکاری و فعالیت می‌کنند. وزیر تجارت و صنایع دستی موریتانی تاکید کرد از مهم ترین تصمیماتی که در مذاکرات میان دو وزیر صورت گرفته، برقراری خط کشتیرانی تجاری میان دو کشور که می‌تواند نقش موثری را در گسترش روابط تجاری میان موریتانی و الجزایر ایفا کند.

کمال رزیق وزیر تجارت و توسعه صادرات الجزایر نیز ضمن تشکر از مساعدت‌های دولت و مسئولین موریتانی در برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد که چنین رویداد اقتصادی می‌تواند در مبادلات منطقه ای و همکاری‌های اقتصادی بسیار موثر واقع گردد. وی در ادامه خاطر نشان کرد که ارزش مبادلات تجاری میان دو کشور در حال حاضر 2-1.5 میلیون دلار است و انتظار می رود این رقم در سال 2023 به 3.5 تا 5 میلیون دلار برسد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد بسیاری از کالاها و تولیدات الجزایر با همکاری و مشارکت تولیدکنندگان موریتانی در نواکشوت تولید و به مرحله مصرف و صادرات برسد. کمال رزیق تاکید کرد دولت الجزایر مصمم است که به تجارت خود با موریتانی به عنوان تجارتی راهبردی و با اهمیت بنگرد و آن را روز به روز گسترش دهد.

پس از سخنرانی دو وزیر، رئیس اتاق بازرگانی موریتانی و سپس رئیس شورای نوسازی اقتصادی الجزایر نیز توضیحاتی را در درمورد ویژگی‌ها و شرکت هایی که در این نمایشگاه از سوی الجزایر شرکت کرده اند، ارائه کردند. سپس هر دو وزیر به همراه مدعوین نمایشگاه محصولات و تولیدات الجزایر را افتتاح نمودند.

این نمایشگاه قرار است به مدت یک هفته در معرض بازدیدکنندگان قرار گیرد و شرکت‌کنندگان در آن که نمایندگان شرکتهای تولیدکننده محصولات مختلف هستند، با شرکای موریتانیایی خود و سایر علاقمندان زمینه همکاری‌های تجاری دوجانبه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

در این نمایشگاه محصولات متعددی همچون انواع مواد بهداشتی، مواد شوینده و تمیزکننده، مواد غذایی، مواد غذایی کودکان، درهای پی وی سی، برخی محصولات صنعتی حاصل شده از مواد پتروشیمی و پلاستیک، موکت و نیز محصولات الکتریکی خانگی همچون ماشین لباسشویی، اتوی برقی و ... به نمایش گذاشته شده است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما