معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۰۷- ۰۷:۵۹

اخبار اقتصادی موریتانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور موریتانی در هفته اول مهر ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

محمد غزوانی رئیس جمهور موریتانی: ما پتانسیل تبدیل شدن به یک تولید کننده بزرگ هیدروژن سبز را داریم

محمد غزوانی رئیس جمهور گفت: موریتانی پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده عمده هیدروژن سبز دارد. غزوانی در جریان گفتگو با ولیعهد کویت، شیخ صباح خالد الحمد الصباح در نیویورک توضیح داد که موریتانی انتظار بهره مندی از تجربه کویت در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر را دارد. ایشان افزود: ما مشتاقانه منتظر افزایش سرمایه گذاری کویت در موریتانی و افزایش همکاری برای توسعه پروژه‌های زیربنایی و انتقال فناوری در حوزه انرژی هستیم. غزوانی با تأکید بر اینکه مردم موریتانی تسویه تاریخی بدهی‌های انباشته موریتانی توسط کویت را از یاد نخواهند برد، گفت: کمک ها و حمایت هایی که کویت از طریق "صندوق توسعه کویت" به موریتانی کرده است را ارج نهاده و تقدیر می‌کنیم. بنا به اعلام نهاد ریاست جمهوری موریتانی، در دیدار غزوانی رئیس جمهور و ولیعهد کویت، روابط دوجانبه بین دو کشور، راه‌های توسعه و سوق دادن آنها به سوی دستیابی به اهداف موردنظر و تلاش برای تقویت و تنوع بخشیدن به روابط برادری و همکاری و تحکیم مواضع مشترک در سطوح دوجانبه، عربی و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر کشور موریتانی دیدار و رایزنی کرد

جواد ابو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت پایتخت کشور موریتانی، روز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳، با محمد احمد ولد محمد امین، وزیر کشور موریتانی دیدار کرد. در این دیدار که در محل وزارت کشور موریتانی برگزار شد، درخصوص راههای تقویت همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

موریتانی و برزیل ... امضای توافقنامه در زمینه پژوهش های علمی

یعقوب ولد امین، وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی، قرارداد همکاری مشترک در زمینه تحقیقات علمی را با ایفالدو فریری، سفیر برزیل در نواکشوت امضا کرد. این توافق در راستای  افزایش فعالیت دانشگاه‌ها، آموزش معلمان و محققان و تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه آموزش عالی است و همچنین مقرر شد دانشگاه‌های کشور برزیل به روی دانشجویان موریتانی در تخصص های مختلف باز شوند. ولد امین تأکید کرد که این توافقنامه امکان همکاری مشترک بین دانشگاه‌های موریتانی و برزیل در زمینه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان و اساتید و مشارکت در زمینه تحقیق و آموزش را فراهم می‌کند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما