معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۳

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در نیمه اول دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

گزارش خوش‌بینانه بانک آستریا: رشد اقتصاد در سال 2023

بخش پژوهش‌های اقتصاد و بازار بانک آستریا، هر ساله در ماه دسامبر گزارشی کامل در خصوص بازارها و شرایط اقتصادیِ سال گذشته اتریش، همراه با پیش‌بینی‌هایی در خصوص سال آینده منتشر می‌نماید. نسخه جدید این گزارش که اخیرا منتشر شد، نوید از بهبود شرایط اقتصادی در سال آینده دارد. در مقایسه میان استان‌ها، تیرول و سالزبورگ به دنبال بهبود شرایط در حوزه صنعت گردشگری، از رشد اقتصادی بهتری نسبت به دیگر استان‌ها برخوردار خواهند بود. بر اساس این گزارش، در سال آینده رشد اقتصادی در همه استان‌ها مثبت خواهد بود و اقتصاد اتریش حداقل 3.5 درصد رشد خواهد داشت. همچنین بر اساس اطلاعات حوزه صادرات و واردات در سال 2022، صادرات کالا نسبت به سال گذشته افزایشی 15 درصدی داشته و به 190 میلیارد یورو رسیده است. همه استان‌ها برای دومین سال متوالی، کاهش شدید نرخ بیکاری را ثبت کرده‌اند و میانگین نرخ بیکاری در سراسر اتریش 6.4 درصد است.

منبع: کوریه

تاثیر تورم بر قشر متوسط جامعه اتریش

بر اساس گزارش اندیشکده آگندا آستریا، قشر متوسط که بیش از 67 درصد جمعیت اتریش را تشکیل می‌دهد، به شدت تحت تاثیر افزایش تورم هستند و تورم 11 درصدی در اتریش، بیش از همه بر کیفیت زندگی و قدرت خرید این قشر از جامعه اتریش اثر گذاشته است. طبقه متوسط جامعه اتریش، از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون، با مشکلات متعددی روبرو بوده است و در سال جاری، تورمِ ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی، مهم‌ترین دغدغه خانواده‌های اتریشی بوده است. از سوی دیگر، ادامه کمک‌های دولتی نیز باری اضافی بر دوش دولت گذاشته و افزایش مالیات برای تعدیل بدهی‌های دولت را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. بر اساس گزارش اندیشکده اتریشی، قشر متوسط اتریشی در حال کوچک شدن است و در دو تا سه سال آینده کیفیت زندگی آنان به طور مداوم کاهش خواهد یافت که چنین تغییراتی در 20 سال گذشته، کم‌سابقه یا حتی بی‌سابقه بوده است.

منبع: استاندارد

افت رتبه و شاخص‌های اقتصادی اتریش

بر اساس گزارش موسسه پژوهش‌های اقتصادی اتریش، توان رقابت اقتصاد اتریش در سطح اروپا و در سطح جهانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طور متوسط، اتریش در تمامی‌ شاخص‌های اقتصادی افت 4.3 درصدی داشته است. بر اساس این گزارش، اتریش هرچند نسبت به 60 درصدِ کشورهای اروپایی از عملکرد بهتری در حوزه فعالیت‌های اقتصادی برخوردار بوده است، اما نسبت به جایگاه گذشته خود که در آمار‌ها با سوییس مقایسه می‌شد، پس از کرونا و جنگ در اوکراین، افت نموده است. اتریش در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، در خصوص پویایی بازار کار و شرایط زندگی اجتماعی و استفاده از منابع طبیعی از بالای جدول به میانه جدول رسیده است و از نظر درآمد واقعی، بهره‌وری و توزیع سرمایه، به وضوح جایگاه منطقه‌ای خود را از دست داده است.

در این میان بین سال‌های 2019 تا 2021، حوزه گردشگری اتریش بخش بزرگی از کارکنان حرفه‌ای خود را از دست داده است و صدمات جبران ناپذیری به یکی از منابع اصلی درآمد کشور وارد شده است. در همین مدت، در حوزه تجارت خارجی، اتریش با سقوط از گروه نخستِ موفق‌ترین کشورهای اروپایی در حوزه صادرات و واردات، افت جدی در جایگاه خود، به ویژه در صادرات داشته است. اتریش از نظر نرخ بیکاری همچنان با میانگین اتحادیه اروپایی همگام است و شاید تنها شاخصی است که همچنان توان حفظ آن را داشته است. در مقیاس اروپایی، اتریش در سال 2021 به رتبه پانزدهم از نظر بیکاری و رتبه سیزدهم از نظر اشتغال دست یافت که این آمار نیز، در مقایسه بلندمدت، نشان از افت شرایط بازار کار در اتریش دارد، اما این افت با عدم پویایی بازار کار در سراسر اتحادیه اروپایی همراه است. شایان ذکر است که با وجود رشد اقتصادی قوی پس از بحران کرونا، اتریش نتوانست روند این شاخص‌ها را مانند سایر کشورهای اروپایی، معکوس نمود و یا کنترل کند.

منبع: کوریه

مدیر موسسه مطالعات پیشرفته اقتصادی وین، رکود اقتصادی را حتمی می‌داند

رئیس موسسه مطالعات پیشرفته وین، وضعیت اقتصادی اتریش را بسیار بدتر از وضعیت پیش‌بینی شده توسط دولت می‌داند و معتقد است که دیگر بحث رکود تورمی مطرح نیست و رکود مطلق در پیش روی اتریش در سال 2023 قرار گرفته است. وی تصریح کرد: حتی اگر تولید اقتصادی احتمالا برای نیم‌سال آینده کمی‌بهبود یابد، اما وضعیت شاخص‌های اقتصادی و شرایط اقتصادی داخلی اتریش و شرکای اقتصادی آن به قدری وخیم است که زنجیره خطرناکی درانتظار اقتصاد کشور قرار گرفته است. رئیس موسسه مطالعات پیشرفته وین افزود: بحران‌های اقتصادی و ژئوپلتیکی و تقابل با روسیه به وضوح بر اقتصاد و رفاه اتریش تاثیر گذاشته است و مسیر رشد بلندمدت را بین 3 تا 4 درصد کاهش داده است، به نحوی که رفاه اجتماعی و قدرت خرید از بین رفته، به سرعت قابلیت بازگشت نخواهد داشت. اقتصاددان ارشد این موسسه معتقد است که اقتصاد، حداکثر تا پایان سال آینده با شرایط جدید سازگار خواهد شد و از سال 2024، رشد نزدیک به یک درصد را می‌توان انتظار داشت؛ اما نرخ تورم، بالاتر از اهداف تورمی‌باقی خواهد ماند و شاید به حدود 5 درصد برسد، لذا نرخ تورم 2 درصدی مورد نظر بانک مرکزی اروپا، کاملا غیرقابل دسترس خواهد بود.

منبع: سالزبورگر ناخریشتن

هزینه‌های مسکن بیش از یک چهارم هزینه‌های خانوارهای اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد

در سال 2021، آب، برق، گاز و اجاره‌بها، 25 درصد از هزینه‌های خانوار اتحادیه اروپایی را تشکیل داده است. سال گذشته، حمل و نقل در رده بندی‌ هزینه‌های خانوار، رتبه سوم را با 12.1 درصد داشته است و همزمان با حذف تدریجی یارانه‌های دوره کرونا و انرژی در سراسر اتحادیه اروپایی، هزینه‌های جاری خانوار اروپایی همراه با تورم رشد کرده است. با این وجود از آنجایی که درآمدها تغییرات نامحسوسی داشته‌اند، سبب کوچک شدن سبد خرید خانوار اروپایی و کاهش قدرت خرید در سراسر اروپا شده است. همچنین انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌ها و تفریحات برای خانوار، به ویژه تحت تاثیر تورم، با گرانی بی‌سابقه روبرو است و این امر بنا بر گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپایی، سبب کاهش کیفیت زندگی خانوار در سراسر اتحادیه اروپایی شده است.

منبع: مرکز آمار اتحادیه اروپا (یوروستات)

افزایش میزان ورشکستگی‌ها تا 60 درصد در سال 2022

طبق گزارش موسسه Creditreform، میزان شرکت‌های ورشکسته در سال 2022 تا 60 درصد افزایش یافته است. این موسسه پیش‌بینی کرده است که در سال 2023 حدود 6 هزار شرکت دیگر به فهرست شرکت‌های ورشکسته افزوده شوند. براساس این گزارش، هزینه‌های جاری غیرقابل پرداخت برای شرکت‌ها از جمله افزایش هزینه‌های انرژی و اجاره‌بها از دلایل اصلی اعلام ورشکستگی برای شرکت‌ها بوده است. از سوی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه، مشکلات زنجیره تامین و کمبود کارگران ماهر در نتیجه قرنطینه‌های کرونا و جنگ اوکراین، شرکت‌ها را در سال گذشته تحت تاثیر قرار داده است و فروش و میزان تولیدات آنان را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است. بیشترین تعداد ورشکستگی‌ها مربوط به فروشندگان با 862 مورد، خدمات بازرگانی 841 مورد و ساختمان سازی 805 مورد بوده است. براساس گزارش این موسسه، اگر دولت کمک نکند، تعداد واحد‌های صنفی ورشکسته تا 10 هزار مورد در سال 2023 خواهد رسید.

منبع: استاندارد

پیکره بندی جدید اروپا برای تامین گاز

جنگ در اوکراین و مناقشات سیاسی اروپا با روسیه، صحنه تامین انرژی به ویژه گاز در اروپا را در یک سال گذشته، با عدم قطعیت و چالش‌هایی مهم روبرو ساخته است. در اروپا تاکنون عمدتا به دلیل همکاری انرژی با روسیه، گاز از شمال و شرق به جنوب و غرب منتقل شده است که بیش از 40 درصد از ترافیک واردات انرژی از روسیه را به خود اختصاص داده بوده است. بر اساس آمار آژانس بین‌المللی انرژی IEA، کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2021 حدود 380 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند. همچنین کشورهای این اتحادیه، در سال 2021 بیش از 140 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه وارد کردند، اما در سال 2022 این میزان به کمتر از 60 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است. محموله‌هایی که در حال حاضر به میزان محدودی از طریق اوکراین و ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا می‌رسند نیز ممکن است به طور کامل قطع شوند و نیاز اروپا را در بزنگاه فعلی برای جایگزین ساختن روسیه با دیگر منابع انرژی، جدی‌تر سازد. آژانس بین المللی انرژی، در کوتاه‌مدت، استفاده از تولیدات نیروگاه‌های آبی و اتمی و به اشتراک گذاشتن آن در سراسر اروپا را راهکاری سازنده می‌داند. همچنین سرمایه‌گذاری کشورها در زیرساخت‌های نروژ و رومانی برای استخراج گاز نیز از اولویت‌های بعدی کشورهای اروپایی می‌باشد.

با وجود مخالف بسیاری از کشورها از جمله اتریش برای استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای در اتحادیه اروپایی، به نظر می‌رسد یکی از راه‌های اساسی مقابله با بحران انرژی، به راه انداختن نیروگاه‌های قدیمی و نیروگاه‌های جدید هسته‌ای باشد. منابع زمین‌گرمایی و سد‌های آبی نیز از اولویت‌های اصلی مورد استفاده اتحادیه اروپایی تا سال 2025 می‌باشند.

منبع: کوریه

دولت اتریش، یارانه انرژی به شرکت‌ها پرداخت می‌کند

دولت اتریش، برای کمک به شرکت‌هایی که در سال جاری و در سال آینده به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی با مشکلاتی در تولید و ادامه فعالیت روبرو بوده‌اند، بین 3 هزار یورو تا 150 میلیون یورو نسبت به اندازه و درآمدهای شرکت مورد نظر، کمک هزینه پرداخت می‌کند. به دلیل افزایش قیمت برق، گاز طبیعی و سوخت، دولت تصمیم به تمدید و گسترش یارانه انرژی برای شرکت‌های انرژی بر گرفته است. براساس این طرح دولت، مقرر شده است تا 60 درصدِ افزایش قیمت انرژی نسبت به قیمتِ قبل از بحران، به شرکت‌ها پرداخت گردد. این تصمیم با حضور وزرای اقتصاد و انرژی در یک نشست مطبوعاتی اعلام شد.

منبع: پرسه

شرکت نفت و گاز اتریش 900 میلیون یورو در میدان گازی نروژی سرمایه‌گذاری می‌کنند

شرکت او ام فا، به همراه شرکای خود تقریبا 900 میلیون یورو در توسعه ذخایر جدید گاز در میدان برلینگ در نروژ سرمایه‌گذاری می‌کند. براساس این طرحِ سرمایه‌گذاری، قرار است تولید و استخراج انرژی برای اتریش از منابع نروژ در سال 2028 آغاز شود و گاز طبیعی به کارخانه فرآوری گاز Kaarstoe منتقل و از آنجا به دیگر مناطق اروپا صادر شود. در این طرح، سهام گروه انرژی دولتی Equinor برابر با 40 درصد، سهام شرکت تولیدکننده نفت و گاز نروژی DNO برابر با 20 درصد و سهام شرکت نفت و گازSval Energi برابر با 10 درصد است. میدان گازی برلینگ، تقریبا در 20 کیلومتری شمال غربی میدان آسگارد در دریای شمال قرار دارد.

منبع: کوریه

رشد چشمگیر توسعه سلول‌های فتوولتائیک در اتریش

میزان تولید مزارع فوتوولتائیک جدید اتریش در سال 2022، به توان خروجی گیگاوات دست یافته است. براساس آخرین ارزیابی‌ها، در سال 2022 مجموعه سامانه‌های جدید فتوولتائیک نصب شده در اتریش، حداکثر توان خروجی 1000 تا 1400 مگاوات در سال را در سراسر این کشور فراهم آورده‌اند. این افزایش، تقریبا معادل خروجی سه تا پنج نیروگاه به بزرگی نیروگاه دانوب در اتریش است. بر اساس گزارش انجمن صنعت فتوولتائیک اتریش، جنگ اوکراین و چالش‌های منطقه‌ای در اتریش به ویژه برای صنایع کوچک و کشاورزان، سبب شده است تا بسیاری به دنبال استفاده از سامانه‌های فوتوولتائیک باشند. به گفته کارشناسان، این روند به احتمال زیاد در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت، زیرا بسیاری از خانوارهای اتریشی به ویژه در مناطق غیرشهری، تصمیم به تامین انرژی موردنیاز خود از طریق سامانه‌های فوتوولتائیک گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که اتریش بین سال‌های 2023 تا 2030 هر سال بین 1.2 تا 1.5 گیگاوات سامانه جدید فوولتاییک نصب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش

انرژی زمین گرمایی، آینده تامین انرژی شهر وین

شرکت انرژی وین (WIEN ENERGIE)، انرژی زمین گرمایی را از سال 2026 به شهر تازه تاسیس آسپرن می‌آورد. به گفته این شرکت، انرژی زمین گرمایی از سال 2026 برای منطقه آسپرن و شهر هوشمند آسپرن در دسترس خواهد بود و مازاد انرژی تولیدی در شبکه انرژی شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این طرح، از انرژی چشمه‌های آب گرم زیرزمینی که در سراسر شهر وین وجود دارد و دمایی نزدیک به 100 درجه سانتیگراد دارد، استفاده خواهد شد. در فاز نخست، شهرداری وین، امکان تامین انرژی 20 هزار خانوار را خواهد داشت. این پروژه نزدیک به 80 میلیون یورو هزینه برای شهرداری وین در بر خواهد داشت و قرار است تا وزارت حفاظت از آب و هوا، 8 میلیون یورو از مجموع سرمایه مورد نیاز برای انجام آن را تامین نماید.

منبع: سالزبورگر ناخریشتن

بازار فناوری‌های هیدروژن و جاماندن اتریش از تحولات نوین

هیدروژن به عنوان یک راه حل نویدبخشِ واقعی برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی در آینده در سطح اتحادیه اروپا دیده می‌شود که می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گاز طبیعی باشد. در جریان گذار از سوخت‌های فسیلی، بعد از سال 2020 تمرکز اصلی صنعت بر استفاده از سامانه‌های هیدروژنی بوده است. اتریش در گذشته نقش پیشگامی در این حوزه ایفا می‌کرده است، اما بحران‌های چند بعدی، مشکلات سیاست داخلی، بحران انرژی، درگیری‌ها با روسیه، بحران مهاجران و رشد تورم سبب شده است تا دولت توجه کمتری به مساله مهم انرژی از جایگاه هیدروژن داشته باشد. چاتزیمارکاکیس، رئیس سازمان صنعتی هیدروژن اروپا در مصاحبه‌ای با تاکید بر نقش پیشرو اتریش در گذشته، بزنگاه فعلی را از جنبۀ تلاش مجدد اتریش برای بازگشت به عرصه کشورهای پیشرو در صنعت هیدروژن، بسیار مهم می‌داند. بر اساس نظرسنجی اپراتور شبکه گاز AGGM، شرکت‌های انرژی اتریشی، نیاز هیدروژن خود را تا سال 2030 بالغ بر 12 تراوات ساعت و تا سال 2040، در حدود 47 ترواوت ساعت برآورد می‌کنند. شرکت‌های اتریشی فعال در این حوزه، پیشنهاد آغاز به کار در دو پروژه خط لوله هیدروژن در بروکسل را ارائه کرده‌اند، اما میزان تولیدات این پروژه‌ها، بسیار کمتر از میزان مورد نیاز اتریش و کشورهای همسایه است. در حال حاضر هیدروژنِ بسیار ارزانی از شرق اروپا به دلیل استفاده از انرژی هسته‌ای در بازار این محصول فراهم آمده است و اتریش در این میان می‌تواند خود را به عنوان مرکز تحولات سوخت هیدروژنی اروپا تثبیت نماید، زیرا در دروازه ورودی کشورهای استفاده کننده انرژی هسته‌ای و کشورهایی که نیروگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند قرار گرفته است.

منبع: وینرتسایتونگ

گردشگری زمستانی اتریش در مسیر بهبود

در آغاز فصل زمستان، پس از گذشت 3 سال خسارات فراوان درحوزه گردشگری زمستانی، گردشگری زمستانیِ اتریش توانست مجددا به نزدیکی تعداد اقامت‌های شبانه در دوره پیش از بحران کرونا برسد. مرکز آمار اتریش اعلام کرد که با 4.88 میلیون شب اقامت در ماه نوامبر، تعداد اقامت‌های شبانه، مجددا در مسیر حجم اقامت‌های قبل از همه‌گیری قرار گرفته است. بیش از نیمی از این گردشگران از خارج از اتریش و بیشتر از آلمان می‌باشند. تعداد اقامت‌های شبانه در نوامبر امسال همچنان حدود 6.6 درصد کمتر از سال 2018 و همچنین 7.9 درصد کمتر از سال 2019 بوده است، اما در مقایسه با سال 2017، اقامت‌های شبانه 0.8 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمار منتشره توسط مرکز آمار اتریش، تعداد شب اقامت‌های مهمانان داخلی با 40 درصد افزایش به 2.04 میلیون نفر رسید.

منبع: خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش

کمبود پرسنل حرفه‌ای در صنعت گردشگری اتریش

سوزان کراوس-وینکلر، دبیر دولتی صنعت گردشگری اتریش، با انتقاد از نوع نگاه موجود در دولت نسبت به جذب نیروی کار ماهر خارجی و همچنین مقاومت برخی از احزاب در مقابل مشکلات دولت به ویژه در حوزه گردشگری برای جذب نیروی کار ماهر، نسبت به اقدام فوری دولت برای نجات صنعت گردشگری اتریش و جذب مهاجرین و کارکنان حرفه‌ای فعال در حوزه گردشگری تاکید کرد. خانم وینکلر، صنعت گردشگری را به ویژه در زمان بحران کرونا و پس از آن، به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی اتریش و دیگر کشورهای اروپایی نسبت به برخوردار بودن از نیروی کار حرفه‌ای دانست و این مساله را یک بحران همگانی در سطح اروپا عنوان کرد. به گفته خانم وینکلر، سال‌ها طول خواهد کشید تا نیروهایی که اتریش در زمان کرونا در حوزه گردشگری از دست داده است، اعتمادشان نسبت به امنیت شغلی در حوزه گردشگری جلب شود و مجددا به کار برگردند، لذا در بزنگاه فعلی، جذب نیروی کار حرفه‌ای از خارج از کشور، تنها راه حل برای رویارویی با بحران کمبود کارکنان حرفه‌ای در صنعت گردشگری دانست. خانم وینکلر از دولت خواست تا با ایجاد زیرساخت‌های مهاجرتی مناسب، نسبت به جذب نیروی کار اقدام نماید.

منبع: کوریه

کاهش میزان سرمایه گذاری در استارت‌آپ‌های اتریشی

تأمین مالی استارت‌آپ‌ها در سال 2022 به شدت کاهش یافته است و استارتاپ‌های اتریشی خود را برای سالی سختی آماده می‌کنند. بر اساس گزارش موسسه مدیریت اقتصادی EY، پس از رکورد چشم‌گیر در سال 2021، ارزش کل سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های اتریشی با 18 درصد کاهش به 1 میلیارد یورو در سال جاری رسید. بسیاری از سرمایه‌داران، نگران هستند و تمایل به ریسک کردن و سرمایه‌گذاری در حال کاهش است. شرایط حتی برای بزرگترین و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های اتریشی مانند بیت پاندا و GoStudent نیز وخیم‌تر از دیگران است و این دو شرکت برای سال آینده ناچار به تعدیل صدها نیرو می‌باشند. به گفته این موسسه، طولانی شدن شرایط بحران اقتصادی به سیاست‌های نرخ بهره، میزان تورم و طول دورۀ رکود بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش

سرمایه‌گذاری دولت اتریش برای توسعه پنهای باند

براساس اعلام دولت اتریش، امسال 900 میلیون یورو برای توسعه پهنای باند در سراسر کشور سرمایه‌گذاری می‌شود. فلوریان تورسکی دبیر دولتی حوزه دیجیتالی‌سازی، در صحبت با خبرگزاری آپا گفت که با این میزان سرمایه‌گذاری جدید، دولت در سال آینده در مجموع 2 میلیارد یورو برای توسعه شبکه داده کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد. با توجه به این سرمایه‌گذاری، کلیۀ زیرساخت‌های دولت الکترونیک در تمامی‌بخش‌های شهری و روستایی در دسترس خواهد بود و از سرعت بیشتر و توان خدمات‌دهی به کاربران بیشتری برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش

کشف یک محموله بزرگ اسکناس‌های تقلبی در اتریش

تنها تا پایان ماه نوامبر سال جاری، بالغ بر 665 هزار یورو پول تقلبی توسط گمرک اتریش، کشف و از گردش مالی خارج شده است که نشان از افزایش میزان پول تقلبی در سراسر اتریش نسبت به سال‌های قبل دارد. به گفته وزارت دارایی اتریش، میزان پول‌های تقلبی کشف شده از سال 2019 چندین برابر شده است. وزیر دارایی در این خصوص تاکید کرد که دلیل افزایش میزان کشف پول‌های تقلبی در سال‌های اخیر لزوما به دلیل افزایش جرم‌های مرتبط نبوده، بلکه به استفاده از فناوری‌های جدید توسط پلیس و گمرک نیز مرتبط است که امکان کشف را افزایش داده است. در اتریش، تصرف، تولید یا توزیع پول جعلی تا ده سال محکومیت برای فرد مجرم به دنبال دارد. بر اساس آمار، بیشترین اسکناس‌های تقلبی از سری اسکناس‌های 200 و 500 یورویی می‌باشند.

منبع: پرسه

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما