معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۰۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۹

رویه‌ها، هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای پیگیری اداری برخی امور اقتصادی در فرانسه

گزارش حاضر رویه‌های اداری کشور فرانسه را در خصوص تاسیس شرکت با مسئولیت محدود، ساخت و ساز، خرید و فروش ملک و دریافت امتیاز برق ارائه می دهد.

در این گزارش برای سهولت و سرعت انجام کار ارباب رجوع؛ رویه، زمان و هزینه‌های مربوط به هر فعالیت به تفکیک نمایش داده شده است. بر اساس رده بندی بانک جهانی در سال 2020 از میان 190 کشور بررسی شده، فرانسه در رتبه 32 سهولت انجام کسب و کار قرار گرفته است. بدیهی است استفاده از تجربه سایر کشورها در تفکیک، دسته بندی، شفاف سازی و انتشار رویه‌های اداری؛ منجر به تسهیل و تسریع امور، افزایش بهره وری و رضایتمندی کاربران خواهد شد.

ردیف

عنوان فرآیند

شرح فعالیت ها

1.         

راه اندازی یک کسب و کار

رویه‌ها، زمان، هزینه و حداقل سرمایه پرداخت شده برای راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود

2.         

ساخت و ساز

مراحل، زمان و هزینه انجام کلیه تشریفات ساخت انبار و کنترل کیفیت و ایمنی، مکانیسم های کنترل کیفی و ایمنی در سیستم مجوز ساخت و ساز

3.         

خرید و فروش ملک

زمان و هزینه انتقال ملک و کیفیت سیستم اداری زمین

4.         

دریافت امتیاز برق

زمان و هزینه اتصال به شبکه برق و قابلیت اطمینان منبع برق و شفافیت تعرفه‌ها

 

      1- تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

ردیف

عنوان/ عامل/ شرح رویه

زمان

هزینه

1.         

عنوان: بررسی منحصر به فرد بودن نام کسب و کار با موسسه ملی صنایع مالکانه (INPI)

عامل: INPI

شرح:  اگر چه از نظر قانونی بررسی منحصر به فرد بودن نام پیشنهادی برای شرکت اجباری نیست، اما انجام ندادن آن ممکن است عواقب قانونی به دنبال داشته باشد. نام شرکت را می‌توان به صورت آنلاین بررسی کرد. این فرآیند رایگان است اما هزینه رونوشت های گرفته شده از پرونده برند، دریافت می‌شود.

کمتر از یک روز

(آنلاین)

رایگان

2.         

عنوان: واریز سرمایه اولیه

عامل: بانک

شرح: ظرف 8 روز پس از جمع آوری کلیه وجوه، سرمایه اولیه باید نزد دفتر اسناد رسمی، بانک یا اداره سپرده گذاری و محموله (Caisse des Dépôt) سپرده شود. سرمایه اولیه در طول دوره ثبت نام مسدود شده و با ارائه فرم K-bis آزاد می‌شود.

1 روز

رایگان

3.         

عنوان: انتشار آگهی تاسیس شرکت

عامل: روزنامه

شرح: شرکت مجاز به انتشار اطلاعیه­های حقوقی است. در این آگهی باید نام شرکت و مدیر آن (شرکت سهامی)، سرمایه سهام، موضوع شرکت و دفتر ثبت شده ذکر شود. بنیانگذار فقط به نامه­ای از روزنامه نیاز دارد که انتشار برنامه­ریزی شده را تأیید کند. هزینه انتشار 5.5 یورو (بدون مالیات بر ارزش افزوده) در هر خط 40 کاراکتری است.

برای اکثر روزنامه‌ها، انتشار آگهی را می‌توان به صورت آنلاین سفارش داد.

کمتر از یک روز (می­تواند همزمان با رویه قبل به صورت آنلاین انجام شود.)

5.5 یورو برای هر خط 40 کاراکتری (با فرض 30

خطوط)

4.         

عنوان: درخواست مشترک برای ثبت شرکت

عامل: CFE یا Infogreffe

شرح: مراحل ثبت نام را می‌توان به صورت آنلاین از طریق پورتال Infogreffe پس از ایجاد یک حساب شخصی برای دسترسی انجام داد. فرآیند ثبت نام را می‌توان در دفتر مرکز رسمی سازمان‌ها (CFE) یا Infogreffe نیز انجام داد. آنها تمام تشریفات مربوط به ثبت تجارت در دادگاه، اداره آمار (INSEE)، مقامات مالیاتی ، تامین اجتماعی، کار بیمه درمانی، بیمه بیکاری، بازنشستگی، اشتغال و ارگان‌های مشابه را انجام می دهند. اساسنامه شرکت، اجاره نامه، تصدیق وصول وجوه، اسناد مربوط به مدیر، فرم های موقت، مدارک انتشار و غیره باید در یک پرونده بایگانی شود. پرونده به ادارات و مراجع مربوطه منتقل شده و CFE به طور خودکار اطلاعات را در درگاه ثبت ملی تجارت وارد و شماره شناسایی دریافت می‌کند. این اطلاعات مورد استفاده سازمانهای گوناگون از جمله مقامات مالیاتی است. از 4 ژانویه 2018، اطلاعات مربوط به مالکیت ذی­نفع باید حداقل ظرف 15 روز پس از آغاز کسب و کار منتشر شود.

2 روز

39.42 یورو برای ثبت نام + 23.71 یورو برای ذینفعان

5.         

عنوان: خرید دفاتر(حسابداری و صورتجلسه) شرکت و پاراف آن‌ها توسط کارمند دادگاه تجاری

عامل : دادگاه بازرگانی

شرح: دفاتر مخصوص حسابداری باید از دادگاه یا فروشگاه­های تخصصی خریداری شود و به دفاتر موجودی نیاز نیست، اما شرکت باید صورتجلسه و دفتر را خریداری کند و به پاراف منشی دادگاه تجارت برساند. دفاتر شامل صفحات یا برگه­های شماره دارند که باید به تایید دادگاه تجارت رسیده باشند. اگر از کتابی با صفحات شماره­گذاری شده استفاده شود، گواهینامه فقط یک بار (پس از ثبت شرکت) صادر می­شود. در صورت استفاده از برگه­های شماره­گذاری شده، گواهی باید برای صورتجلسه مجمع سهامداران باشد. در صورت استفاده از دفترچه حسابداری، گواهی باید یک بار در هر سال مالی انجام شود. از لحاظ تئوری، امکان داشتن دفترچه صورتجلسه الکترونیکی وجود دارد، به شرطی که روند تهیه پیش­نویس سند ایمن باشد (برای جلوگیری از اصلاح سند پس از تنظیم). چنین راه حلی به ندرت مورد استفاده قرار می­گیرد زیرا رویه ایمن به وضوح تعریف نشده است و گواهی دادگاه تجاری در آن مورد پیچیده­تر است. همچنین این امکان وجود دارد که شرکت دفتر را بعدا و پس از شروع به کارخریداری کند.

1 روز(همزمان با رویه قبل)

30 یورو برای دو دفتر(15 یورو برای هر دفتر) + 3.12 یورو هزینه تمبر

2. ساخت و ساز

ردیف

عنوان/ عامل/ شرح رویه

زمان

هزینه

1.         

عنوان: دریافت گواهی شهرسازی

عامل: شهرداری

شرح: دو نوع گواهی شهرسازی وجود دارد:

 فرم A، (اطلاعاتی) فرم اطلاعاتی درخواست تعیین وضعیت برنامه ریزی موجود برای یک ساختمان است.

فرم B (عملیاتی) گواهی برنامه ریزی عملیاتی است. علاوه بر اطلاعات ارائه شده در گواهی برنامه ریزی اطلاعاتی، این گواهی نشان می دهد که آیا زمین می‌تواند برای یک پروژه مورد استفاده قرار گیرد و وضعیت موجود یا برنامه ریزی شده تاسیسات عمومی (کانال ها و شبکه‌ها) مربوط به ساختمان یا زمین چیست.

گواهی برنامه ریزی 18 ماه اعتبار دارد و 2 ماه قبل از انقضای آن قابل تمدید است. درخواست گواهی برنامه ریزی باید با استفاده از فرم مشخص دارای شماره مشخص  به شهرداری محل مورد نظر ارسال شود. میانگین زمان پردازش گواهی برنامه ریزی عملیاتی 2 ماه است. اگر در این 2 ماه پاسخی داده نشد، قانون "سکوت به معنی رضایت[1]" اعمال می‌شود.

60روز

رایگان

2.         

عنوان: استخدام یک شرکت بازرسی خارجی

عامل: شرکت بازرسی خصوصی

شرح: طبق قانون، یک اداره کنترل (مستقل از شرکت ساختمانی) باید تمام بازرسی‌های فنی را در طول ساخت و ساز انجام دهد. قانون اسپینتا 78-12 در 4 ژانویه 1978 چارچوب قانونی تکنیک کنترل در ساخت و ساز در فرانسه ایجاد و ارائه کرد.

1 روز

4488 یورو

3.         

عنوان: اخذ پروانه ساختمانی

عامل: شهرداری

شرح: برای دریافت پروانه ساختمان، سازنده باید موارد زیر را ارائه دهد:

نقشه مکان (جهت گیری، جاده‌های دسترسی) و طرح کلی ساخت و ساز یا نوسازی (ابعاد، ارتفاعات، اتصالات، دسترسی)، ترسیم شده بر اساس نقشه ثبت اسناد زمین که نمایانگر قطعه است.

ارتفاعات جلویی

نماها، مقاطع عرضی، چینش

سندی با شرح مفصل از تأثیر پروژه بر چشم انداز موجود برای اثبات سازگاری با محیط زیست

عکس های نظرسنجی (دور و نزدیک) که امکان شناسایی آسان مکان را در ارتباط با مناطق اطراف فراهم می‌کند.

فرم‌های  وزارت تجهیزات، حمل‌ونقل و مسکن . چهار نسخه از درخواست در شهرداری بایگانی می‌شود و رسید آن شخصاً داده می‌شود یا ممکن است از طریق پست سفارشی با تأیید دریافت ارسال شود. اگر یک سند مفقود باشد، باید ظرف 14 روز پس از ثبت نام اطلاع داده شود. در صورتی که درخواست همراه با کلیه مدارک مورد نیاز باشد، پیمانکار گواهی دریافت با ذکر تاریخ و شماره ثبت و زمان مورد نیاز برای بررسی مالکیت دریافت می‌کند. پروانه ساختمانی ظرف 3 ماه پس از ثبت درخواست صادر می‌شود (به استثنای مواردی که قطعه یک سایت طبقه بندی شده باشد).

اگر ظرف مدت 3 ماه پاسخی دریافت نشود، پیمانکار مجوز را به طور ضمنی اعطا شده تلقی خواهد کرد. پروانه ساختمان به مدت 2 سال اعتبار دارد. پیمانکار باید در آن زمان کار را شروع کند (یا برای تمدید درخواست دهد). در غیر این صورت، مجوز منقضی می‌شود.

همچنین اگر پیمانکار بیش از یک سال کار را متوقف کند، مدت اعتبار پروانه منقضی می‌شود، حتی اگر مدت قانونی دو ساله آن نگذشته باشد.

پروانه باید در محل ساخت و ساز نمایش داده شود و باید شامل تمام اطلاعات مورد نیاز باشد: ابعاد تعیین شده، شماره پروانه ساختمانی و تاریخ صدور، نام دارنده پروانه، ماهیت کار، و آدرس شهرداری که اسناد ساخت و ساز در آن باز است.

برای بررسی عمومی یک کپی از پروانه ساختمانی باید به مدت ۲ ماه در شهرداری موجود باشد تا هر شخص ثالث آسیب دیده (یعنی مالکان املاک مجاور) بتواند آن را به چالش بکشد. فرم درخواست اتصال به فاضلاب نیز در هنگام درخواست پروانه ساختمان درج می‌شود. درخواست به بخش بهداشت شهرداری پاریس ارسال می‌شود.

90 روز

62156

4.         

عنوان: درخواست مجوزشبکه آب

عامل: اداره آب پاریس

شرح: اتصال شبکه آب معمولاً یک فرآیند طولانی است. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از شروع کار ساخت و ساز درخواست شود.

نصفه روز (برای ثبت درخواست)

رایگان

5.         

بازدید از سایت توسط اداره آب پاریس برای تخمین هزینه  اتصال آب

عامل: اداره آب

شرح: اداره آب بازدیدی از محل انجام خواهد داد و تخمین هزینه اتصالات را ارائه خواهد کرد

1روز

رایگان

6.         

عنوان: ثبت اظهارنامه افتتاح کارگاه

عامل: شهرداری

شرح: اعلام افتتاح سایت ساخت و ساز یک مرحله کلیدی است. این اظهارنامه را می‌توان با تکمیل فرم (Cerfa 46.0394) که می‌توان در تالار شهر یا از طریق اینترنت از طریق از وب سایت وزارت تجهیزات، حمل‌ونقل و مسکن و به صورت آنلاین انجام داد.

اگر متقاضی ارسال فرم را انتخاب کرد، فرم های تکمیل شده باید از طریق پست سفارشی با تایید دریافت به شهرداری ارسال شود.

1 روز

رایگان

7.         

دریافت مجوز اتصال به شبکه آب و فاضلاب

عامل: اداره آب

60 روز

3761 یورو

8.         

اعلام اتمام ساخت و ساز

آژانس: شهرداری

ظرف 30 روز پس از اتمام کار، پیمانکار باید اخطاریه ای را -- از طریق پست سفارشی با تأیید دریافت، از طریق نامه ای که توسط شرکت پیمانکار یا شرکت هایی که در پروژه کار می‌کردند -- که در آن معمار  اتمام ساخت و ساز را اعلام می‌کند به شهرداری ارسال کند .آن سند باید در پرونده درخواست پروانه ساختمان درج شود. سه نسخه از فرم ها باید تکمیل شود.

1 روز

رایگان

9.         

عنوان: بازدید توسط بازرسان ساختمان و دریافت گواهی انطباق

عامل: شهرداری یا اداره دپارتمان تجهیزات

شرح: گواهی انطباق تایید می‌کند که پروژه تکمیل شده با مشخصات پروانه ساختمانی مطابقت دارد. پس از ثبت اظهارنامه تکمیل، یکی از مقامات شهرداری یا اداره تجهیزات  از محل بازدید می‌کند تا بررسی کند که آیا سازه با مشخصات مجوز ساختمان مطابقت دارد یا خیر. در صورت رعایت مشخصات، گواهی انطباق ظرف 3 ماه پس از درخواست صادر می‌شود.

1روز

رایگان

 

3.    خرید و فروش ملک

ردیف

عنوان/ عامل/ شرح رویه

زمان

هزینه

1.         

عنوان: دریافت گزارش های زیست محیطی ضروری

عامل: ارزیابان خبره

فروشنده گزارش های زیست محیطی ضروری (در مجموع 3 گزارش) با ذکر وجود یا عدم وجود موریانه و آزبست را دریافت می‌کند. بدون این گزارش ها، در صورت پیدا شدن موریانه و یا آزبست در آینده در برابر خریدار مسئول خواهد بود.

21روز

800 یورو

2.         

عنوان: اخذ معافیت از حق تقدم از شهرداری[2]

عامل: شهرداری

دفتر اسناد رسمی‌به شهردار شهر نامه می نویسد تا از حق شفعه شهر در مورد ملک چشم پوشی کند. سردفترمعامله و شرایط توافق شده بین طرفین را به شهرداری اطلاع رسانی می‌کند. معمولاً بسیاری از املاک مشمول این الزامات هستند، زیرا ممکن است شهرداری حق داشته باشد ملک را به همان قیمتی که در قرارداد فروش توافق شده است، خریداری کند. در صورت عدم پاسخگویی شهرداری تا 2 ماه حق تقدم ساقط شده است. ممکن است شهرداری قبل از 2 ماه به سردفتر اطلاع دهد. املاک زمانی که کل زمین و ساختمان فروخته می‌شود، نیاز به چشم پوشی برای حق تقدم دارند. در عمل به طور متوسط حدود 3 هفته طول می‌کشد تا این معافیت به دست آید

20 روز

رایگان

3.         

عنوان: دریافت گواهی عدم تحمیل[3] و جستجوی 30 ساله از اداره ثبت املاک مربوطه اداره ثبت

عامل: اداره ثبت اسناد و املاک

شرح: سردفتر اسناد رسمی از اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه گواهی عدم تحمیل و بازرسی 30 ساله ملک را از دفتر املاک دریافت می‌کند  پرداخت به صورت آنلاین از طریق حساب بانکی دفتر اسناد رسمی در بانک دو فرانس انجام می‌شود. جستجوی ثبت ملک باید قبل از تکمیل معامله به دست آید. این جستجو فقط برای یک دوره مشخص معتبر است و سپس باید به روز شود. جستجوی ثبت اسناد زمین حاوی اطلاعات زیر است: کلیه نقل و انتقالات مالکیت، رهن، حق الزحمه و حق ارتفاق، در ملکی که از سال 1956 به ثبت رسیده است. ثبت اسناد 50 سال اطلاعات را ارائه می دهد، اما تنها اطلاعات 30 سال توسط دفاتر اسناد رسمی استفاده می‌شود.

4 روز

27 یورو؛ (12 یورو به ازای هر تقاضا + 15 یورو کپی از سند مرجع ثبت نام)

4.         

عنوان: دریافت گواهی برنامه ریزی ("سند شهرسازی")

عامل: شهرداری

شرح: سردفتر گواهی برنامه ریزی را از شهرداری دریافت می‌کند. این درخواست را می‌توان از طریق اینترنت در برخی از شهرها مانند پاریس در وب سایت انجام داد.

کمتر از یک روز (آنلاین)

در صورت دریافت آنلاین رایگان

 

 در صورت درخواست توسط نقشه بردار 120 یورو

5.         

عنوان: دریافت گواهی مالیات

عامل: اداره ثبت مالیات

شرح: صدور گواهی اداره مالیات که  نشان دهنده مرجع ملک  باشد. این گواهی توسط دفتر اسناد رسمی‌بلافاصله در اینترنت برای تمام فرانسه از ژانویه 2008 در وب سایت  دریافت می‌شود. این سند فقط برای دفاتر اسناد رسمی در اینترنت قابل دسترسی است. این مدرک اجباری بوده و بلافاصله قابل دسترسی است.

 

کمتر از یک روز(آنلاین)

رایگان

6.         

عنوان: دریافت [4]Kbis از اداره ثبت شرکت در دادگاه تجاری

عامل: اداره ثبت شرکت ها در دادگاه تجاری

شرح: برای شرکت ها، دفاتر اسناد رسمی‌به صورت آنلاین درخواست صدور سند قانونی مبنی بر وجود شرکت را ارائه می دهد. این سند شامل اساسنامه و حساب های شرکت خواهد بود.

کمتر از یک روز(آنلاین)

2.96 یورو؛ (2.96 یورو برای استخراج ساده یا 65 یورو برای فایل کامل)

7.         

عنوان: امضای سند فروش توسط طرفین

عامل: دفتر اسناد رسمی

شرح: هنگامی‌که سردفتر بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم را انجام داد، اطلاعات لازم را از مقامات محلی و بانک (در صورت وجود رهن) به دست آورد و سند فروش نهایی را تنظیم کرد، طرفین یک بار دیگر برای امضای سند ملاقات می‌کنند. 

سند فروش باید در دفتر اسناد رسمی تنظیم شود. در غیر این صورت نقل و انتقال ملک در اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه قابل ثبت نیست. سردفتر موظف است سند فروش را هم برای فروشنده و هم برای خریدار با صدای بلند کامل بخواند. در این لحظه، سردفتر ممکن است در صورت لزوم برخی از بند ها را اصلاح کند. سردفتر باید مطمئن شود که هر دو طرف شرایط سند را درک کرده اند. هزینه‌های ثبت نام و هزینه‌های دفاتر اسناد رسمی از قبل قابل پرداخت است. خریدار بلافاصله پس از امضای سند فروش نزد دفتر اسناد رسمی مالکیت کامل ملک را به دست می آورد. او می‌تواند با فروش، اجاره، رهن و غیره ملک را به دلخواه خود تصرف کند. اما فقط پس از انتشار در دفتر املاک، فروش برای اشخاص ثالث مخالف است. در عمل، شخص ثالث تنها در صورتی مایل به خرید ملک یا اعطای وام به آن توسط بانک خواهد بود که ملک ثبت شده باشد. طبق قانون شماره 2011-1117 در 19 سپتامبر 2011، هنر. 1er (V) سردفتر باید ظرف مدت 1 ماه از تاریخ اجرای بیع برای ثبت سند فروش به اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه اقدام کند.

2 روز

128,582.59 یورو:

- 3.945٪ (بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای ارزش ملک بین 0 تا

6.500 یورو

- 1.627٪ (بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای ارزش ملک بین 6501 تا

17000 یورو

- 1.085٪ (بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای ارزش ملک بین 17001 تا

60000 یورو

- 0.814٪ (بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای ارزش ملک بالاتر از 60000 یورو.

از سال 2016، دفاتر اسناد رسمی می‌توانند تا 10٪ تخفیف برای هزینه‌هایی که برای املاک با قیمت  حدود 150000 یورو ارائه دهند: 5.8٪ ارزش ملک + مالیات اضافی برای ساختمان‌های تجاری (پاریس): 0.6٪ ارزش ملک)

8.         

عنوان: اقدام برای انتشار سند فروش و اخذ مدارک تایید شده

عامل: اداره ثبت اسناد و املاک

شرح: از ژانویه 2018، برای سردفتر الزامی است که از سامانه طراحی شده (Tel@actes) برای ثبت اسناد در اداره ثبت اسناد و املاک استفاده کند. همزمان، سردفتر اسناد رسمی مالیات تبلیغات و حقوق ثبت را از طرف خریدار به سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت می‌کند (مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً توسط شرکت پرداخت می‌شود). اصل سند فروش (به نام صورتجلسه) به مدت 75 سال نزد دفتر اسناد رسمی‌باقی می ماند. اداره ثبت اسناد و املاک معامله را تأیید می‌کند (نام و تاریخ تولد شخص باید با سوابق دفاتر املاک مطابقت داشته باشد؛ شماره قطعه و بخش کاداستر). انتقال ملک پس از انتشار سند توسط اداره ثبت اسناد و املاک به اشخاص ثالث قابل اعتراض است. پس از تکمیل، طلبکاران فروشنده در صورت وجود، باید سند تخلیه یا رهاسازی وام مسکن موجود را که به نفع آنهاست، اجرا کنند. این امکان وجود دارد که کلیه درخواست های انتشار انتقال در فرانسه به صورت الکترونیکی انجام شود (انتشار "Acte authetique de vente" برای مخالفت با اشخاص ثالث). نرخ استفاده از سیستم الکترونیکی از سال 2009 به طور مداوم در حال افزایش بوده است. سیستم الکترونیکی سریعتر و کاهش می یابد.

احتمال خطا وجود دارد، زیرا کارمندان ثبت املاک مجبور نیستند اطلاعات را به صورت دستی در سیستم وارد کنند. داده‌ها به صورت الکترونیکی  درج می‌شوند. سازمان‌های ثبت اسناد و املاک به طور فعال از دفاتر اسناد رسمی دعوت می‌کنند تا در سامانه الکترونیکی شرکت کنند و با پاسخ مثبت دفاتر اسناد رسمی مواجه شوند. در این مرحله ابتدا سردفتر با نرم افزار خود سند فروش را تنظیم می‌کند و چاپ می‌کند و به امضای طرفین می رساند. سپس اطلاعات را دوباره در یک صفحه جداگانه از Tele@ctes وارد می‌کند تا برای انتشار به Service de Publicite Fonciere ارسال کند.

10 روز

1795.35 یورو؛ (0.1% قیمت خرید)

4. دریافت امتیاز برق

ردیف

عنوان/ عامل/ شرح رویه

زمان

هزینه

1.         

عنوان: ارسال درخواست به اداره برق و انتظار برای نتیجه

عامل: اداره برق

شرح: درخواست اتصال به شبکه برق به همراه اسناد مربوطه  را می‌توان به صورت آنلاین ارسال کرد

 مراجعه کننده باید همراه با درخواست مدارک زیر را ارائه دهد:

اطلاعات مربوط به شرکت، سایت و افراد مرتبط با پروژه

ظرفیت مورد نیاز مشتری. ظرفیت ها باید بر حسب کیلو ولت آمپر برای اتصالات ولتاژ پایین (LV) و بر حسب کیلو وات برای اتصالات ولتاژ متوسط (MV) ارائه شوند.

فهرستی از تجهیزات الکتریکی مشتری تا اداره برق بتواند اختلالات احتمالی در شبکه خود را تعیین کند.

ارسال نقشه مکان زمین از شهرداری  با مشخص کردن محدوده ملک،

کپی مجوز برنامه ریزی

"طرح جمعی"، که توسعه پیشنهادی مکان را از نظر دسترسی به جاده‌های عمومی و اتصال به شبکه‌ها ارائه می دهد و محل کابینت برق را مشخص می‌کند.

تاریخ مورد نظر مشتری برای اتصال به شبکه (روشن شدن)؛ پس از دریافت فایل کامل، اداره فنی یک مطالعه فنی انجام داده و پیشنهاد اتصال را برای مشتری ارسال می­کند. پیشنهاد با 3 ماه اعتبار، شامل اطلاعات فنی و مالی است:

- شرح راه حل فنی انتخاب شده، با جزئیات کاری که متقاضی باید قبل از مداخله اداره برق انجام دهد

- جدول زمانی موقت برای اجرای کارها

- شماره تماس مشاور اداره برق که پرونده را اداره می‌کند.

- قرارداد اتصال که جزئیات فنی، حقوقی و مالی اتصال تاسیسات برقی و ضوابط عملیاتی تاسیسات را مشخص می­کند.

14 روز کاری

رایگان

2.         

عنوان: دریافت خدمات مربوط به تجهیزات خارجی و نصب کنتور از اداره برق

عامل: اداره برق

شرح: برای شروع کار، مشتری باید 50٪ از هزینه‌های برآورد شده را بپردازد. سپس اداره برق یک شماره شناسایی تولید می‌کند که در تمام ارتباطات آینده خود با مشتری، و به ویژه زمانی که مشتری درخواست اتصال نهایی (انرژی) را از تامین کننده برق خود می‌کند، استفاده می‌شود.  اداره برق همچنین تاریخ مورد انتظار برای پایان کارهای خارجی و تاریخی را نشان می دهد که پس از آن می­توان سرویس را فعال کرد. به موازات آن، اداره برق متر را نیز نصب خواهد کرد. مشتریان به محض دریافت این اطلاعات، می‌توانند با تامین کننده برق خود تماس بگیرند تا قرارداد تامین مورد نیاز برای اتصال نهایی را آماده کنند. فرآیند اتصال همچنین ممکن است به انجام کارهایی در حوزه عمومی یا خصوصی نیاز داشته باشد. در این صورت اداره برق کلیه مجوزهای اداری لازم را دریافت خواهد کرد.

35 روز کاری

1739.9

3.         

عنوان: دریافت گواهی انطباق برای سیم کشی داخلی

عامل: شرکت مشاوره مورد تایید اداره برق

شرح: مشتری می‌تواند هر برقکار خصوصی را برای سیم کشی داخلی انتخاب کند. در پایان کار، آنها باید یک گواهی انطباق از یک بدنه کنترلی مانند شرکت مشاوره مورد تایید اداره برق درخواست کنند که ممکن است کل وضعیت سیم پیچی داخلی را بررسی کند تا از مطابقت آن با مقررات  اطمینان حاصل کرده و گواهی را صادر کند. اداره برق گواهی صادره را  هنگام انجام اتصال نهایی بررسی می‌کند.

20 روز کاری

55.31 یورو

4.         

عنوان: امضای قرارداد نهایی و اتصال به شبکه برق

عامل : تامین کننده انرژی / اداره برق

شرح: تامین کننده انرژی یک قرارداد تامین به مشتری پیشنهاد می­کند. با امضاء قرارداد توسط مشتری، تامین کننده از طرف مشتری، اتصال نهایی را از اداره برق درخواست می­کند که با پرداخت تمام هزینه‌های اتصال، عملی می‌شود.

4 روز کاری

رایگان

 

[1] silent-is-consent rule

[2] preemption

[3] a non-encumbrance certificate

[4]  K-bis یک شرکت تجاری شناسنامه و نشان دهنده ثبت تجارتی آن است که توسط دفتر دادگاه تجارت صادر شده است. K-bis تنها سند رسمی تأیید و اثبات وجود قانونی یک شرکت محسوب می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما