معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۸

پروژه جدید توتال‌انرژی در سواحل آنگولا

شرکت توتال‌انرژی (با سهم ۴۰ درصدی) به اتفاق شرکای خود در بلوک 11/20، شامل پتروناس (۴۰ درصد) و سونانگول (۲۰ درصد)، تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین نفتی کامبیا و گولفینهو واقع در ۱۰۰ کیلومتری سواحل آنگولا با عمق ۱۷۰۰ متری آب را اتخاذ کردند. این تصمیم با همکاری نزدیک آژانس ملی نفت و گاز آنگولا (ANPG) به عنوان مالک امتیاز این بلوک، امکان‌پذیر شده است.

پروژه "کامینهو" که نخستین توسعه بزرگ در آب‌های عمیق حوضه کوانزا به شمار می‌رود، شامل تبدیل یک نفتکش غول‌پیکر (VLCC) به یک واحد شناور تولید، ذخیره‌سازی و بارگیری (FPSO) است که به یک شبکه تولید متصل خواهد شد. این واحد FPSO که کاملاً برقی بوده و با هدف کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای و حذف کامل سوزاندن روتین گازهای همراه طراحی شده است، گازهای همراه را به طور کامل به مخازن تزریق خواهد کرد. راه‌اندازی تولید در این پروژه برای سال ۲۰۲۸ با ظرفیت نهایی ۷۰ هزار بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است.

پروژه "کامینهو" به بیش از ۱۰ میلیون نفر-ساعت کار در آنگولا نیاز خواهد داشت که عمدتاً شامل عملیات فراساحلی و ساخت‌وساز در کارخانه‌های داخلی این کشور است.

علاوه بر این، توتال‌انرژی و سونانگول ای‌پی تفاهم‌نامه‌ای را برای به اشتراک گذاشتن تخصص در زمینه تحقیق و توسعه، به ویژه در کاهش انتشار گاز متان و انرژی‌های تجدیدپذیر، امضا نمودند. تیم‌های توتال‌انرژی از راه‌اندازی و بهره‌برداری مرکز تحقیق و توسعه جدید سونانگول در سومب و همچنین توسعه مهارت‌های تیم‌های تحقیق و فناوری سونانگول با تمرکز بر زمین‌شناسی مخازن، برق‌رسانی فرآیند و انرژی خورشیدی، حمایت خواهند کرد.

آقای پاتریک پویان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توتال‌انرژی، در این باره اظهار داشت: "با تکیه بر روحیه پیشگام بودن و مشارکت دیرینه‌مان با آنگولا، خرسندیم که پروژه "کامینهو" را به همراه شرکای راهبردی خود، سونانگول و پتروناس، و با حمایت و اعتماد قاطع مقامات آنگولا آغاز می‌کنیم. این پروژه که از نوآوری برای مطابقت با معیارهای سرمایه‌گذاری ما – قیمت تمام‌شده زیر ۳۰ دلار در هر بشکه و شدت کربن ۱۶ کیلوگرم CO2e در هر بشکه نفت معادل – بهره می‌برد، به هفتمین واحد FPSO ما در این کشور و اولین توسعه‌ی تاریخ در حوضه کوانزا تبدیل خواهد شد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با سونانگول در بخش فناوری برای ارتقای نوآوری و فناوری‌های کم‌کربن برای صنعت انرژی در آنگولا، به ویژه کاهش چشمگیر انتشار گاز متان و کمک به متنوع‌سازی سبد انرژی آنگولا هستیم."

آقای دایماتینو آزِوِدو، وزیر منابع معدنی، نفت و گاز آنگولا، بر اهمیت مشارکت بین توتال‌انرژی، سونانگول و پتروناس برای تحقق پروژه "کامینهو" تأکید کرد و گفت: "این مشارکت برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که یک نهاد عملیاتی مشترک بین سونانگول و توتال‌انرژی در مرحله تولید ایجاد می‌کند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما