معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۱۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۰

نمایشگاه صنایع دریایی و کشتی‌سازی‌هامبورگ (SMM)

صنایع دریایی و کشتی‌سازی‌هامبورگ (SMM)، که یکی از بزرگ ترین رویدادهای بین المللی در صنعت دریایی و محلی برای ارائه نوآوری و فناوری‌های دریایی می‌باشداز تاریخ 6 الی 9 سپتامبر 2022 در شهر هامبورگ برگزار شد و با برنامه ای جامع میزبان کارگاه‌های آموزشی، سمپوزیم ها و کنفرانس های متعدد در زمینه صنعت دریایی و کشتیرانی و همچنین محل سخنرانی متخصصین برجسته و بین المللی در این زمینه بود.

در اولین روز برگزاری این نمایشگاه،  "نشست آینده دریایی" پیشروان صنایع دریایی، از جمله مسئولان بلند مرتبه شرکت هایی چون Hapag-Lloyd، Cadmatic ، Wärtsilä Voyage و Siemens Energy Marine گردهم آمدند تا نظرات خود را در مورد آخرین روندها و نوآوری‌های دیجیتال به اشتراک بگذارند. آنها در این نشست به این موضوع پرداختند که چگونه رقابت پذیری یک سازمان را می‌توان از طریق ادغام داده‌ها و فناوری تقویت کرد.

از موضوعات مهمی‌که در این رویداد به آن اشاره شد، توسعه فناوری سبز، چالش ها و راهبردهای مربوطه در مسیر توسعه فناوری هیدروژن و سیستم های محرکه بدون کربن به منظور حفاظت از محیط زیست در صنعت کشتی سازی بود. در همین راستا، متخصصین و وزیر صنایع دریایی دولت فدرال (کلاودیا مولر) نیز اظهار نظر کرد و در سخنانی گفت: «تامین مواد غذایی و مواد اولیه به یک سلاح تبدیل شده و اروپا با یک نیاز فوری برای مستقل شدن از انرژی روسیه مواجه است،» وی تاکید کرد که «این چالش ها باید حل شوند، اما چالش اصلی جهانی است.  بحران اقلیم یک بحران موجودیتی برای همه بشر است.»

بر اساس اظهارات وزیر صنایع دریایی دولت فدرال، یکی از چالش هایی که صنایع دریایی با آن مواجه است، کمبود روزافزون دریانوردی می‎باشد، مساله ای که استفاده از سوخت های جایگزین در این حوزه را دشوارتر خواهد کرد.

از جمله موضوعاتی که در روزهای پایانی این نمایشگاه با حضور نمایندگان و مسئولان بلند مرتبه مانند مقام ارشدِ NATO Centre of Excellence for Confined and Shallow Waters  ، دریابان نیروی دریایی آلمان و نماینده شرکت MAN Energy Solutions SE ، مطرح شد، امنیت سایبری در عملیات دریایی و تامین امنیت تجارت دریایی جهان ... بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما