معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

رویکرد دولت آستراخان در افزایش ساخت کشتی‌های حمل و نقل دریایی

استان آستاراخان بخش مهمی از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب است و ترمینال های این استان طی سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیری در گردش بار بوده اند.

پروژه ساخت کشتی‌های لایروبی در استان آستراخان روسیه

درچارچوب توافق میان مرکز جنوبی کشتی سازی و تعمیر کشتی آستراخان و شرکت لیزینگ دولتی حمل و نقل فدرال روسیه، کشتی‌های لایروبی خودکششی ساخته خواهند شد. این قرارداد در چارچوب اجرای پروژه سرمایه گذاری شرکت لیزینگ دولتی حمل و نقل با استفاده از سرمایه بنیاد ثروت ملی روسیه جهت بازسازی ناوگان کشوری(روسیه) به امضا رسید.

اخبار اقتصادی ترکمنستان - مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته دوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نمایشگاه صنایع دریایی و کشتی‌سازی‌هامبورگ (SMM)

صنایع دریایی و کشتی‌سازی‌هامبورگ (SMM)، که یکی از بزرگ ترین رویدادهای بین المللی در صنعت دریایی و محلی برای ارائه نوآوری و فناوری‌های دریایی می‌باشداز تاریخ 6 الی 9 سپتامبر 2022 در شهر هامبورگ برگزار شد و با برنامه ای جامع میزبان کارگاه‌های آموزشی، سمپوزیم ها و کنفرانس های متعدد در زمینه صنعت دریایی و کشتیرانی و همچنین محل سخنرانی متخصصین برجسته و بین المللی در این زمینه بود.

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته چهارم مرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آخرین وضعیت کشتی رانی در یونان

کشتی داران یونانی اخیرا 13 میلیارد یورو برای ساخت کشتی‌های جدید یا خرید کشتی‌های دست دوم هزینه کرده اند. این میزان سرمایه گذاری در صنعت کشتی رانی یونان در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده است. یونان هم اکنون 4هزارو901 فروند کشتی در سراسر جهان دارد و حدود 20 درصد از کل تناژ حمل کالا در دنیا را به خود اختصاص داده است. یونان هشتمین کشور دنیا و دومین کشور اروپا در زمینه مالکیت بیشترین تعداد کشتی‌های تجاری است.