معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۹۸

سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی در زمینه تولید تحقیق و توسعه پمپ های حرارتی در ایالت هسن

یک شرکت مهندسی گرمایشی در آلندورف واقع در شمال ایالت هسن آلمان در صدد است ظرف سه سال آینده مبلغ یک میلیارد یورو در زمینه تحقیق و توسعه فناوری و افزایش ظرفیت تولید پمپ های حرارتیِ فاقد آلایندگیِ مورد استفاده در گرمایش انواع محیط ها، سرمایه گذاری کند.

این کسب و کار خانوادگی که بیش از 4500 شاغل در منطقه آلندورف و در مجموع حدود 13000 نفر کارمند در سراسر جهان دارا می‌باشد؛ با نظرداشت بایسته‌های اقتصاد کم کربن و تطابق خود با تکنولوژی‌های جدید؛ در سال مالی گذشته – علیرغم پیامدهای منفی همه گیری کرونا و چالش های موجود در زنجیره‌های تامین جهانی - موفق به دستیابی به رکورد درآمد 3.4 میلیارد یورو شده است.

Max Viessmann مدیر عامل شرکت مذکور در مصاحبه با hessenschau.de، ضمن اشاره به مزیت های استفاده از پمپ های حرارتی در امر گرمایش محیطی، از جمله کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی (نفت، گاز و یا ذغال سنگ) و نیاز محدود به برق؛ توضیح داده که " همگی ما برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و در راستای تجدید نظر در تولید و استفاده از انرژی؛ نیازمند سرعت و عمل گرایی بیشتری هستیم که در عین حال، استقلال ژئوپلیتیک اروپا را نیز تقویت خواهد کرد.

شایان ذکر است که اساس کار این پمپ های حرارتیِ مقرون بصرفه و سازگار با محیط زیست؛ جذب گرمای محیط خارجی و انتقال به صورت انرژی گرمایشی به محیط های مورد نظر بوده که در چهار مرحله جذب، فشرده سازی، تحویل و بازسازی عمل می‌کند.

منبع:

https://www.viessmann.de/de/wohngebaeude/waermepumpe/luft-wasser-waermepumpen/funktionsweise.html

https://www.hessenschau.de/wirtschaft/gruene-klimaloesungen-viessmann-investiert-eine-milliarde-in-waermepumpen-,viessmann-waermepumpen-100.html

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما