معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۰

همکاری زیمبابوه و دفتر همکاریهای توسعه ای سازمان ملل متحد

دولت زیمبابوه و سازمان ملل متحد، چارچوب همکاری توسعه پایدار چهارساله از2022 الی2026 را به امضاء رساندند. این چارچوب همکاری در واقع حمایت گر تلاش‌های این کشور در راستای به ثمر رسیدن اهداف توسعه پایدارمی‌باشدکه قرار است در این سالها به اجرا گذاشته شود.

 امضای این توافقنامه رسمی و چارچوب موارد همکاری‌های توسعه پایدار مابین زیمبابوه و سازمان ملل متحد با حضور میشک سیباندا، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و دبیرکل هیئت دولت و کابینه زیمبابوه و ماریا ریبیرو، هماهنگ‌کننده و ریاست دفتر همکاریهای توسعه ای سازمان ملل در زیمبابوه صورت پذیرفت. همچنین هوبرت جیسن، مدیر دفترمنطقه‌ای سازمان علمی و هنری ملل متحد (یونسکو) همراه با دیگر اعضای تیم کشورهای عضو سازمان ملل و مقامات دولتی شاهد برگزاری مراسم امضای توافقنامه مذکور بودند.

در تدوین چارچوب همکاری‌های توسعه ای پایدار چهارساله میان سازمان ملل متحد و زیمبابوه (ZUNSDCF)، تیم کشوری سازمان ملل (UNCT) در زیمبابوه به منظور حمایت از این کشور در راستای حصول اهداف توسعه پایدار مشارکت استراتژیک داشته است.

توافق سازمان ملل متحد و دولت زیمبابوه (ZUNSDCF ) در راستای برنامه‌های تلاش برای حرکت به سوی بهبود شرایط اقتصادی کشور و همینطور با توسل به برنامه استراتژی توسعه ملی یکم (1NDS) زیمبابوه برای دوره 2022الی2026 می‌باشد.

تعهد مشترک دفتر همکاری‌های توسعه ای سازمان ملل و زیمبابوه بیان گر آن است که همه اقشار آسیب پذیر را در نظر گرفته وتضمین نموده است که با مشارکت جامع و فراگیر از ظرفیتهای خود استفاده کند و نسبت به  دسترسی‌های اقشارضعیف و کم درآمد مردم به امکانات بیشتر زندگی اقدام کرده و در ارائه نتایج عینی آن تلاش نماید.

اعلام گردیده که توافق مذکور با آگاهی کامل نسبت به وضعیت اضطرار، ابزاری را ارائه می‌نماید که از طریق آن، UNCT در کمک و معاضدت به دولت زیمبابوه و سایر ذینفعان، حمایت وپشتیبانی تحول‌آفرینی را ارائه خواهد نمود که محرک رشد اقتصادی جامع و پایدار، اشتغال،  برابری جنسیتی ،  دسترسی به داشتن اطلاعات بهینه، حقوق بشر، اقدامات اقلیمی و سایر اقدامات توسعه ای باشد.

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما