معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۰۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۲

اخبار اقتصادی هنگ کنگ چین

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته سوم مرداد 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تلاش دولت چین برای دستیابی به اهداف اقتصاد سبز 

به گزارش چاینا دیلی هنگ کنگ، دولت چین تصمیم به تقویت تلاش برای دستیابی به اهداف اقتصاد سبز گرفته است. این اقدام به دنبال گزارش IPCC درباره تشدید بحران تغییرات آب و هوایی صورت گرفته و عزم راسخ چین برای در نظر گرفتن اهداف محیط زیستی را متذکر می‌شود.

سرمایه گذاری چین در شیلی برای احداث یک مرکز بسته بندی و پر کردن واکسن

چین قصد دارد در راستای افزایش قدرت تأمین واکسن کرونا، سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری در شیلی برای احداث یک مرکز بسته بندی و پر کردن واکسن با ظرفیت سالیانه 50 میلیون دوز را اجرایی نماید. این مرکز ظرف 4 ماهه اول سال آینده میلادی افتتاح می‌گردد. سینووک همچنین قصد احداث مرکز تحقیق و توسعه واکسن را در شیلی دارد. ساینوفارم دیگر تولید کننده واکسن‌های کرونا نیز احداث مرکز بسته بندی در صربستان و مراکش، مکزیک و پاکستان را در دست بررسی و اجرا دارد.

کاهش جمعیت هنگ کنگ نسبت به 12 ماه گذشته 

جمعیت هنگ کنگ نسبت به 12 ماه گذشته حدود 90 هزار نفر معادل 1.2 درصد کاهش یافته و به عدد 7,394,070 نفر رسیده است. این امر بیشتر نتیجه مهاجرت می‌باشد. خروج حدود 90 هزار نفری شهروندان هنگ کنگی از منطقه، 4 برابر مدت زمان مشابه قبل یعنی اواسط 2019 تا اواسط 2020 گزارش شده است. همچنین آمار بازپرداخت صندوق بازنشستگی منطقه به عدد 6.6 میلیارد دلار هنگ کنگ رسیده که نسبت به دوران مشابه قبل 27 درصد افزایش داشته است. به نظر تحلیلگران، برنامه‌های مهاجرتی پیشنهادی از طرف دولت های انگلستان و کانادا نقش مهمی در این پدیده داشته است. البته به گفته مقامات دولتی این کاهش طبیعی است.

افزایش نگران کننده آمار مهاجرت پزشکان هنگ کنگ

رییس مرکز بیمارستان‌های هنگ کنگ آمار مهاجرت پزشکان از این منطقه را نگران کننده دانست. وی گفت از جولای سال 2020 تا انتهای ژوئن سال 2021 میزان مهاجرت پزشکان و پرستاران به ترتیب 4.6 و 6.5 درصد بوده و همچنان در حال افزایش است. وی گفت تنها یک راه برای حل این مشکل وجود دارد و آن هم این است که علاوه بر اجازه فعالیت به پزشکانی که اقامت دائم منطقه را دارند، به شرطی که کیفیت خدمات کاهش نداشته باشد و پزشکان دارای اقامت دائم مشغول به کار باشند، به افرادی که اقامت موقت منطقه را دارند نیز اجازه فعالیت بدهیم.

اجبار به دریافت واکسن و ارائه مدارک آزمایش کرونادر دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ اعلام کرد همه اساتید، دانشجویان و کادر اداری دانشگاه باید بین دریافت واکسن و ارائه مدارک آزمایش کرونا از یک طرف و ممنوعیت ورود به محوطه دانشگاه از طرف دیگر، یک گزینه را انتخاب کنند. بر این اساس، دانشگاه HKUST اولین مکان آموزشی است که به نوعی واکسیناسیون را اجباری کرده است.

تمهیدات جدید درخصوص اخذ آزمایش آنتی بادی در فرودگاه هنگ کنگ

دولت هنگ کنگ اعلام کرد بر اساس برنامه پیش بینی شده، از روز 18 آگوست مرکز اخذ آزمایش آنتی بادی در فرودگاه هنگ کنگ آغاز به کار خواهد کرد و افراد واجد شرایط می‌توانند از خدمات آن استفاده نمایند. بر اساس قوانین جدید دولت هنگ کنگ در صورتی که فرد واکسن‌های مورد تأیید دولت هنگ کنگ را دریافت کرده باشد و نتیجه آزمایش آنتی بادی وی نیز مثبت باشد، دوران قرنطینه وی از 14 به 7 یا از 21 به 14 روز کاهش خواهد یافت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما