معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۱

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته سوم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش حداقل حقوق ساعتی که از ابتدای ماه می در هنگ کنگ

کمیسیون حداقل حقوق هنگ کنگ اعلام کرد، 87 هزار کارگر این منطقه از افزایش حداقل حقوق ساعتی که از ابتدای ماه می اعمال می‌شود منتفع خواهند شد. قرار است حداقل حقوق ساعتی در هنگ کنگ از 37.5 دلار هنگ کنگ به 40 دلار افزایش یابد. این به معنای افزایش 6.7 درصدی حقوق و دستمزد در هنگ کنگ خواهد بود.

اعطای بن خرید به مسافران ورودی به هنگ کنگ با هدف تشویق گردشگری

دولت هنگ کنگ با هدف تشویق گردشگران برای سفر به این شهر، به مسافران ورودی بن خرید اعطا می‌کند. این بخشی از طرح 100 میلیون دلار هنگ کنگی دولت برای حمایت از صنعت گردشگری به شمار می رود. در کنار این مشوق، طرح های دیگری همچون قرعه کشی بلیط های رایگان و کشاندن کشتی‌های کروز بین المللی به هنگ کنگ در دستور کار سازمان گردشگری دولت هنگ کنگ قرار دارد.

سرعت گرفتن روند ترمیم اقتصادی هنگ کنگ

جان لی، رئیس دولت هنگ کنگ این هفته در سخنانی در افتتاحیه نشست مالی آسیا اظهار داشت، هنگ کنگ در حال سرعت بخشیدن به روند ترمیم اقتصادی خود است تا زمان از دست رفته در دوران بحران کووید-19 را جبران کند. به گفته وی دولت در حال تقویت توسعه بخش فن آوری‌های مالی و تامین مالی پروژه‌های سبز است. رئیس اجرایی هنگ کنگ تصریح کرد، با توجه به حمایت دولت مرکزی چین و به رغم چالش های کوتاه مدت ناشی از تضعیف اقتصاد جهانی، چشم انداز بلندمدت اقتصاد هنگ کنگ همچنان درخشان است. به گفته وزیر دارایی هنگ کنگ، چند شرکت بزرگ فن آوری و استارتاپی احتمالا مقر خود را به هنگ کنگ منتقل خواهند کرد.

شروع سفرهای شهروندان هنگ کنگی به چین همزمان با بازگشایی مرز چین و هنگ کنگ

این هفته برای اولین بار پس از سه سال، همزمان با بازگشایی مرز چین و هنگ کنگ، هزاران نفر از شهروندان هنگ کنگی عازم چین شدند و بسیاری از گردشگران چینی بار دیگر با عبور از مرز، به هنگ کنگ سفر کردند.  طی روز نخست بازگشایی مرز هنگ کنگ و چین، حدود 50 هزار نفر هنگ کنگ را به مقصد چین ترک کردند. بسیاری از خانواده‌ها پس از 3 سال انتظار بالاخره توانستند عزیزان خود را در آغوش بکشند. دولت برای روزهای نخست سهمیه روزانه 60 هزار نفری را جهت عبور از مرز تعیین کرده است. به گفته رئیس دولت هنگ کنگ، دولت تلاش خواهد کرد، سفر بین دو سوی مرز به طور کامل به حالت عادی بازگردد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما