معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۱

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته چهارم آذر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

پیش بینی کاهش قیمت مسکن در هنک کنگ چین

روزنامه استاندارد چاپ هنگ کنگ نوشت، 27 پروژه انبوه سازی مسکن که امسال در این منطقه کلید خورده تاکنون تنها توانسته اند 60 درصد از واحدهای مسکونی خود را به فروش برسانند. این در حالی است که انتظار می رود قیمت مسکن در این منطقه سال آینده 10 درصد دیگر افت کند. بر اساس پیش بینی موسسه جی ال ال، اگر دولت مالیات بر معاملات املاک را حذف نکند، قیمت مسکن در هنگ کنگ امسال 14 درصد کاهش خواهد داشت و سال آینده نیز 10 درصد دیگر افت خواهد نمود. خبر بد دیگر برای صاحبان مسکن در هنگ کنگ اینکه بانک های بزرگ هنگ کنگی قصد دارند نرخ بهره وام های مسکن را افزایش دهند و تا نیمه نخست سال آینده به 6 درصد برسانند.

حمایت از صنعت نیمه‌هادی توسط دولت چین

به گفته منابع آگاه دولت چین با هدف افزایش خودکفایی در صنعت چیپ سازی و مقابله با اقدامات بازدارنده آمریکا، در حال کار بر روی یک طرح یک تریلیون یوانی حمایت از صنعت نیمه‌هادی‌هاست. به دنبال انتشار این خبر سهام شرکت های سازنده چیپ این هفته شاهد جهش قابل توجهی بود. احتمالا این طرح تا سه ماهه نخست سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

پیش بینی افزایش رشد اقتصادی هنگ کنگ پس بازگشایی‌ها

بانک آمریکایی گلدمن ساچز پیش بینی کرد، بازگشایی مرز هنگ کنگ و چین ممکن است رشد اقتصادی هنگ کنگ را به میزان 7.6 درصد افزایش دهد. بر اساس گزارش این بانک، هنگ کنگ، تایلند و سنگاپور احتمالا بزرگترین منتفعان بازگشایی اقتصاد چین پس از بحران کرونا خواهند بود. بازگشایی مرزها و رفع محدودیت ها در چین می‌تواند سبب افزایش تقاضا برای واردات و سفرهای خارجی شود.

لغو کامل محدودیت های مقابله با همه گیری کرونا برای مسافران ورودی در هنگ کنگ

دولت هنگ کنگ این هفته اعلام کرد، محدودیت های مقابله با همه گیری کرونا برای مسافران ورودی به این منطقه را به طور کامل برداشته است و گردشگران و مسافران می‌توانند پس از ورود، در تمامی اماکن عمومی هنگ کنگ تردد کنند. تنها الزام باقی مانده انجام تست کرونا در فواصل زمانی مشخص، پس از ورود به مسافران به هنگ کنگ خواهد بود. پیش از این مسافران ورودی تا 3 روز حق ورود به برخی اماکن عمومی نظیر رستوران‌ها را نداشتند. بدین ترتیب شهروندان و مسافران از این پس هنگام ورود به اماکن عمومی دیگر نیازی به استفاده از نرم افزار Leave Home Safe نخواهند داشت. همچنین مسافرانی که قصد سفر از هنگ کنگ به چین و ماکائو را دارند دیگر نیازی به انجام تست پی سی آر در هنگام عبور از مرز نخواهند داشت

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما