معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۸

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در نیمه اول بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نیاز بازار سرمایه چین به اصلاحات

بازار سرمایه چین به منظور استفاده بهتر از ظرفیت های خود و پشتیبانی بهتر از اقتصاد نیازمند نیازمند اصلاحات معطوف به بازار است. به گفته کارشناسان، با توجه به افزایش فرصت ها در بازار سرمایه چین، نیاز به انجام اقداماتی در جهت قانونمند سازی رفتار سهامداران اصلی شرکت های بورسی است تا از آن طریق زمینه لازم برای رسیدن به محیط تجاری عادلانه ایجاد گردد.

سرمایه گذاری بی سابقه چین در  تحقیق و توسعه در سال 2022  

چین در سال 2022 مبلغ بی سابقه 443 دلار آمریکا را صرف تحقیق و توسعه کرده است. به گفته اداره ملی آمار چین، این مبلغ برابر با 2.55 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته بوده است.

بهبود شاخص بورس هنگ کنگ در سال جدید چینی

در سال جدید چینی، شاخص بورس هنگ کنگ فعالیت خود را با پیشرفت قابل توجهی آغاز کرد که دلیل آن افزایش گردشگری و مصرف در ابتدای سال بود.

چین بزرگترین وارد کننده محصولات کشاورزی از ویتنام در سال گذشته

به واسطه ی اجرای توافق مشارکت جامع اقتصادی منطقه ای (RCEP)، کشور چین در سال گذشته تبدیل به بزرگترین وارد کننده محصولات کشاورزی از ویتنام گردید.

 برنامه احداث سی هزار واحد مسکونی کوچک در عرض پنج سال توسط دولت هنگ کنگ 

دولت هنگ کنگ احداث سی هزار واحد مسکونی کوچک در عرض پنج سال را در دستور کار خود قرار داده است. این واحد های مسکونی مجهز به امکانات اساسی بوده و مساحت آنها بین 13 تا 31 متر مربع است. واحد های بزرگتر قادر به اسکان حداکثر 5 نفر خواهند بود.

 الگویی جدید برای توسعه توسط شی جینپینگ، دبیرکل حزب کمونیست چین

شی جینپینگ، دبیرکل حزب کمونیست چین، الگویی جدید برای توسعه ارائه کرد. این الگوی جدید بر مبنای افزایش تقاضای داخلی و خودکفایی در زمینه علم و فناوری است. به گفته وی، این الگو به چین کمک می‌کند بنیان‌های توسعه اقتصادی خود را استوارتر ساخته و امنیت و ثبات توسعه خود را افزایش دهد.

 رتبه نخست چین در سرمایه گذاری در حوزه جایگزینی سوخت های فسیلی

به گزارش موسسه تحلیلی – پژوهشی Bloomberg-NEF، چین با سرمایه گذاری 546 میلیون دلاری رتبه نخست در سرمایه گذاری در حوزه جایگزینی سوخت های فسیلی را به خود اختصاص داده است.

 تهیه پیش نویس مقررات جدید جهت اصلاح بازار سرمایه در چین

چین پیش نویس مقررات جدیدی را جهت اصلاح بازار سرمایه این کشور تهیه کرده است. این مقررات در صورت اجرا منجر به توسعه سیستم عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه خواهد شد که به گفته تحلیلگران گامی مهم در اصلاح بازار سرمایه خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما