معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۵

جریمه ده میلیون یورویی دولت فرانسه بخاطر آلودگی هوا

فیگارو در تاریخ 14 مرداد 1400با انتشار مقاله ای نوشت شورای دولتی فرانسه در تاریخ 4 اوت دولت این کشور را به پرداخت ده میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

فیگارو در تاریخ 14 مرداد 1400با انتشار مقاله ای نوشت :

شورای دولتی فرانسه در تاریخ  4 اوت دولت این کشور را به پرداخت ده میلیون یورو جریمه محکوم کرد. علت این تصمیم عدم اتخاذ تدابیر کافی برای بهبود کیفیت هوا اعلام شده است. این رقمی‌بی سابقه است که احتمال دارد شش ماه آینده، در صورتی که این تصمیم به طور کامل اجرا نشود، تجدید شود.

شورای دولتی که بیش از پیش در زمینه محیط زیست فعال شده است، در بیانیه ای اعلام کرد: اگرچه تدابیری اتخاذ شده است اما شورای دولتی اکنون معتقد است که این تدابیر امکان بهبود شرایط را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم نخواهد کرد زیرا اجرای برخی از آنها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و تاثیرات آنها ارزیابی نشده است.

شورای دولتی اقدامات دولت برای نیمه دوم سال 2021 را در ابتدای سال 2022 ارزیابی خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آیا دولت باید جریمه جدیدی پرداخت کند یا نه. این شورا که یک انجمن دفاع از محیط زیست به آن متوسل شده بود، روز 12 ژوئیه 2017 به دولت دستور داده بود طرح هایی را برای کاهش انباشت دی اکسید ازت و ذرات ریز در سیزده منطقه فرانسه در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. هدف این بود که دولت اقدامات خود را با مطالبات دستور العمل اروپایی درباره کیفیت هوا تطابق دهد که محدوده‌هایی را در خصوص انباشت این ذرات مشخص کرده است.

شورای دولتی روز دهم ژوئیه 2020 به این نتیجه رسیده بود که محدوده‌های تعیین شده در هشت منطقه همچنان رعایت نشده و دولت را به اتخاذ تدابیر ضروری در مهلتی شش ماهه دعوت کرده بود.

با این حال، دولت اعلام کرده است که از ژوئیه 2020، چندین اقدام را با هدف کاهش آلودگی هوا آغاز کرده است. آغاز رویه ارزیابی سیاست های عمومی در زمینه کیفیت هوا، ایجاد مناطق جدید با انتشار آلایندگی کم، حرکت به سمت خودروهای با آلایندگی کمتر، ممنوعیت تدریجی  آب گرم کن‌های گازی یا سوختی و ...

شورای دولتی فرانسه اعلام کرده است: "هر چند شورای دولتی معتقد است که این تدابیر قرار است تاثیرات مثبتی بر کیفیت هوا داشته باشد، اما سوالات در خصوص برخی از آنها در خصوص تاثیراتشان در خصوص بازگشت به محدوده تعیین شده و مدت زمان بازگشت به این محدوده همچنان مطرح است."

بر اساس رای شورا، دولت باید ده میلیون یورو جریمه به انجمن "دوستان زمین" که به شورای دولتی متوسل شده بود و همچنین به چندین سازمان و نهاد فعال در زمینه مبارزه با آلودگی هوا پرداخت کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما