معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۹

اخبار اقتصادی اتریش

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم تیرماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

کاهش مجدد میزان بیکاری در اتریش

 کرونه: گشایش ها و کاهش ممنوعیت های کرونا از ماه می سال جاری تا کنون، سبب شده تا بسیاری از افراد به مشاغل خود بازگردند و همزمان بازار کار در بخش گردشگری، رستوران‌ها، خدمات شهری و شرکت ها نیز رونق جدیدی گرفته است. در پایان ماه ژوئن ، 360149 نفر به عنوان بیکار یا در دوره آموزش AMS ثبت نام شدند  که 32149 نفر کمتر از ماه قبل و 103356 نفر کمتر از ژوئن 2020 بوده است. 

 پرداخت بخشی از درآمدهای ÖBAG و فربوند به وزات دارایی اتریش

 استاندارد: آژانس مشارکت های دولتی اتریش ÖBAG  و شرکت تولید انرژی فربوند مجموع 653 میلیون یورو  از درآمدهای خود را به وزارت دارایی پرداخت می‌کنند. 520 میلیون یورو از اوباگ و 133 میلیون یورو از شرکت انرژی فربوند به صندوق دولت واریز می‌شود. این درآمدها که نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد افزایش داشته اند، بخشی از کسری دولت را از جایگاه بخشودگی‌های مالیاتی جبران خواهد کرد.

 بلومل وزیر دارایی شرایط بودجه را در مسیر بهبود ارزیابی کرد

 او ار اف: وزیر دارایی گزارش نهایی بودجه مربوط به سه ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد. بر اساس این گزارش، درآمد دولت با 4.3 میلیارد یورو بیشتر از مدت مشابه سال قبل 31.4 میلیارد یورو بوده که رشدی 15.8 درصدی را به همراه داشته است. همچنین هزینه‌های دولت 8.6 میلیارد یورو نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. بلومل این افزایش را طبیعی خواند و نسبت به بهبود شرایط تا پایان سال ابراز خوشبینی کرد. 

 ردبول همچنان با ارزش ترین برند اتریشی

 ردبول: تولید کننده نوشابه‌های انرژی زا، ردبول، همچنان با ارزش ترین برند اتریشی است. ارزش ردبول به تنهایی برابر 10 برند برتر دیگر اتریشی می‌باشد.  به لطف بازارهای هدف جدید ، ردبول در سال 2020 توانست سود بیشتری کسب نماید و ارزش برند خود را با 5.8 درصد افزایش به تقریبا 16 میلیارد یورو برساند. این شرکت، تنها شرکت اتریشی است که در بین 100 برند برتر جهانی قرار دارد.

  20 میلیون عضو در گروه ثروتمندان جهان

وینرتسایتونگ: بر اساس آمار موسسه جهانی ثروت، در سال 2020 تعداد میلیونر های اتریشی با افزایش  5.3 درصدی به 163  هزار نفر رسیده است . این افراد مجموعا ثروتی بالغ بر 451.6 میلیارد یورو در اختیار دارند. در سطح بین المللی ، ایالات متحده آمریکا کشوری است که بیشترین میلیونر را دارد و پس از آن ژاپن ، آلمان و چین قرار دارند. این چهار کشور با هم تقریباً 63 درصد از ثروتمندان جهان را شامل می‌شوند. 

 

 افزایش استفاده از کارت های بانکی در کشورهای آلمانی زبان

 کرونه: پول نقد همچنان در کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش بیشترین استفاده را دارد، با این وجود امکانات برای پرداخت آنلاین هر روز توسعه یافته و بیشتر می‌شوند. طبق یک نظر سنجی، 78 درصد اتریشی‌ها عمدتا از وجه نقد استفاده می‌کنند. این میزان در سال 2019، بالغ بر 83 درصد بوده است .

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما