معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۸- ۱۶:۰۰ - مشاهده: ۲۵۷

فرودگاه‌های فرانسه تلاش می‌کنند بار هوایی بیشتری را جذب کنند

پروازهای باری از زمان آغاز بحران بهداشتی افزایش بی سابقه ای داشته است. کاهش حمل و نقل دریایی، هزینه ارسال بار به صورت هوایی و دریایی را به هم نزدیک کرده است. در این بین فدکس، یو پی اس و همتایان آنها تنها فعالان بخش حمل و نقل هستند که سود کرده اند و حتی ایرفرانس کارگو نیز هرگز به اندازه 2020 فعالیت نداشته است.

رقیب آنها دی اچ ال اخیراً 9 فروند بوئینگ 777 را به خدمت گرفته است. این شرکت 175 میلیون یورو در یک هاب لجستیکی اروپایی در فرودگاه رواسی سرمایه گذاری کرده است و به این ترتیب لییژ بلژیک به مرکزی فرعی تبدیل شده است و قرار است 600 نفر از 1800 کارمند آن اخراج شوند. توما ژوئن رئیس اتحادیه فرودگاه‌های فرانسه می‌گوید: "این نشان می دهد که فرانسه ابزارهایی در زمینه حمل هوایی بار دارد."

رشد فعالان حمل و نقل کالا که در بین آنها می‌توان از آمازون نام برد وضعیت غیر همگون و واقعیت نه چندان مناسب به مقصد فرانسه را پوشانده است. فرودگاه‌های بلژیک و همچنین آمستردام کالاهای بین المللی را که در ادامه با کامیون به فرانسه و جنوب اروپا حمل می‌شوند به خود جذب کرده اند.

اتحادیه فرودگاه‌های فرانسه اعلام کرده است که فعالیت هایش در سال 2020، 15.8  درصد کاهش داشته است که معادل کاهش 1.7 میلیون تنی است. فرودگاه‌های پاریس با کاهش 15 درصدی فعالیت های باربری خود مواجه شده اند.

اما افزایش فعالیت های برخی دیگر از فرودگاه‌ها همچون نیس یا لیون سنت اگزوپری باعث کاهش زیان‌های وارده در این بخش شده اند. فرودگاه لیون میزبان پروازهای باری قطر ایرویز و امارات است. ونسی ایرپورتز که از فرودگاه لیون بهره برداری می‌کند گزارش داده است که در ماه دسامبر گذشته، باربری هوایی به سطح دسامبر 2019 رسید.

دولت فرانسه با احتیاط حق ترافیک شرکت های خارجی متقاضی را توزیع می‌کند و در ازای آن خواستار دریافت ما به ازا در زمینه تبادلات تجاری با کشورهای ذیربط است. توما ژوئن که خواستار فضای بازتری برای رفت و آمدهای هوایی به فرانسه است تاکید می‌کند که شرکت های هواپیمایی خلیج (فارس) در هلند یا آلمان پنج برابر بیشتر از فرانسه مجوز ترافیک دارند.

با وجود این، فرودگاه‌های مناطق فرانسه تلاش می‌کنند ترافیک خود را افزایش دهند. مارسی به سرمایه گذاری‌های خود ادامه می دهد و روشل و نیس نیز چنین سیاستی را در پیش گرفته اند. فرودگاه شاتورو بریا یک برج کنترل بلندتر 24 میلیون یورو هزینه کرده است. این پایگاه سابق ناتو فعالیت های باربری و صنعتی دارد.

 

منبع: تارنمای اقتصادی لزکو

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما