معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۶

ساخت و تحویل 12000 واحد مسکونی در سال 2021 در آکتائو قزاقستان

بنا به گزارش منابع محلی، شهردار آکتائو طی یک خبر اعلام کرده است که در سال 2021 میلادی 12000 واحد مسکونی به متقاضیان مسکن تحویل داده خواهد شد.این اقدام در قالب یک طرح تحت عنوان "پروژه 7-20-25" انجام خواهد شد. بر اساس این طرح به متقاضیان مسکن تسهیلات پرداخت می‌شود.

این طرح حمایتی تلاشی جدی در راستای دسترسی هرچه آسانتر مردم این منطقه به مسکن می‌باشد. طبق این برنامه حداکثر وام تعیین شده برای 4 شهر جمهوری قزاقستان که آکتائو نیز جزو آن دسته می‌باشد؛ مبلغ 25 میلیارد تنگه عنوان شده است. گفتنی است، در آغاز سال 2021،تعداد  1947 درخواست وام مسکن از بانک‌ها به مبلغ 19.7 میلیارد تنگه ثبت شده که از بین این تعداد درخواست با 826 مورد پرداخت وام به مبلغ 8.4 میلیارد تنگه موافقت شده است.
با در نظر گرفتن موقعیت بندر آکتائو و روند روبه رشد و توسعه آن؛ فرصت و شرایط برای حضور شرکت‌های بزرگ ایرانی برای ساخت‌و‌ساز در عرصه‌های مختلف به ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت شهرک‌های مسکونی و مجتمع گردشگری و هتلداری فراهم است.
یکی از نکات مهم در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در آکتائو سرعت عمل مجریان در انجام کار می‌باشد. تمامی‌ پروژه‌های عمرانی در آکتائو با سرعتی بالا در حال اجرا و بهره‌برداری می‌باشد.
هم اکنون شهر جدید آکتائو با گنجایش 800 هزار نفر در حال ساخت بوده و پیشرفت آن چشمگیر است. در این پروژه جای خالی بخش دولتی و خصوصی ایران کاملا مشهود است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما