معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۸/۲۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۷۳۱

کشت اسپیرولین در استان تولیار ماداگاسکار

در استان تولیار در جنوبی ترین نقطه مادگاسکار که از نقاط گرمسیری این کشور محسوب می‌شود در سطوح سنتی اقدام به کشت اسپیرولین شده است. بنا به اظهارات بومیان این محل، با وجود مزارع وسیع در کنار دریا و تابش آفتاب دائمی و بودن بازار مناسب در داخل و در خارج، زمینه بسیار خوبی برای کشت فراسرزمینی این محصول و دیگر محصولات مشابه در محل این استان وجود دارد.

اسپیرولین یک ریز جلبک مارپیچی به رنگ سبز است که به محض اینکه دمای آب از 30 درجه سانتیگراد بیشتر شود، خیلی سریع تکثیر می‌شود. این نوع جلبک یک ارگانیسم اتوتروف است که به طور طبیعی در آب گرم و کم عمق رشد می‌کند و فقط از مواد معدنی موجود در محیط آبی خود تغذیه می‌کند.

این گونه جلبکی معمولاً در آب شور و همچنین دریاچه‌های شور مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با PH به شدت قلیایی یافت می‌شود.در اسپرولین60 ٪ پروتئین، 15 تا 25٪ کربوهیدرات، 11٪ لیپید و همچنین ویتامین‌ها، مواد معدنی (به طور عمده عناصر کمیاب)، کلروفیل و phycobiliproteins یافت می‌شود. اسپرولین اثرات ضد آلرژی و ضد دیبابتیک دارد و دارای ویژگی‌های غذایی و درمانی بی نظیری است. همچنین غذایی با کاملترین ترکیب شناخته شده در مقایسه با سایر منابع گیاهی یا حیوانی است. یک مشت اسپیرولینا حاوی بسیاری از موارد زیر است: پروتئین (بیش از 500 گرم گوشت گاو)، کلسیم (بیش از 3 لیوان شیر)، آهن (بیشتر سه کاسه اسفناج)، بتاکاروتن (بیش از 18 عددهویج)، ویتامین B12(بیش از 500 گرم استیک) و ویتامین E(بیش از 3 قاشق غذاخوری جوانه گندم).

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما