معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی غرب افغانستان – هرات

اهم اخبار و تحولات اقتصادی غرب افغانستان در نیمه اول بهمن ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

وضعیت کشاورزی در کنیا

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی میزان زمین‌های قابل کشت در کنیا 5.800.000 هکتار و در واقع حدود 10 درصد از کل مساحت این کشور می‌باشد. استان‌های ناکورو، نیانداروآ، کیامبو، الگیو ماراکوت، مرو، ناروک و بومت، مناطقی با پتانسیل‌های بالقوه جهت کشاورزی معرفی شده‌اند؛ همچنین استان اوسین‌گیشو، کاکامگا و ترانس‌زویا به ترتیب بالاترین سطح مزارع کشاورزی کنیا را بدون توجه به نوع محصول زارعی در اختیار دارند.

وضعیت بخش کشاورزی آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، زمین‌های قابل کشت برای تولید محصولات زراعی و مراتع دائمی 10 تا 12 درصد از کل سطح زمین را تشکیل می دهند.

شرایط کشت فرا سرزمینی در اتیوپی

اتیوپی دارای منابع کشاورزی فراوان و مناطق کشاورزی- اکولوژیکی متنوعی است. کشاورزی رکن اصلی اقتصاد این کشور است. دولت اتیوپی مناطق اولویت داری را برای افزایش بهره‌وری مزارع خرده مالکی و گسترش مزارع تجاری در مقیاس بزرگ شناسایی کرده است.

طرح کشت ریز جلبک (اسپیرولین) در ماداگاسکار

چند سالی است که کشت ریزجلبک (اسپیرولین) در استان تولیار در جنوبی ترین نقطه مادگاسکار که از نقاط گرمسیری این کشور رایج شده است. با وجود مزارع وسیع در کنار دریا و تابش آفتاب دائمی‌با زاویه خاص و بودن بازار مناسب در داخل و در خارج، زمینه بسیار خوبی برای کشت فراسرزمینی این محصول و دیگر محصولات مشابه در این استان وجود دارد.

نگاهی به بخش کشاورزی در پرتغال

تا دهه 1950 میلادی بخش کشاورزی بزرگترین بخش اقتصاد داخلی پرتغال محسوب شده و تقریبا یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می داد. لیکن پس از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا دراواسط دهه 1980 میلادی، تمرکز فعالیت های اقتصادی برروی بخش خدمات بیشتر شده است. بخش توریسم با پذیرش سالیانه بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی نقش اثرگذاری در رشد فعالیت های خدماتی در پرتغال دارد. با این حال، توجه به جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد پرتغال بعنوان بخش مستعد ایجاد رشد اقتصادی مجددا در دستور کار وبرنامه‌های دولت این کشور قرار گرفته و برنامه ریزان اقتصادی در نظر دارند تا با افزایش حمایت از بخش کشاورزی کسری این کشور در تجارت مواد غذایی با خارج را کاهش دهند.

کشت فراسرزمینی آلمان

زمین‌های کشاورزی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک کالای کمیاب در سراسر جهان هستند. عواملی که در این امر نقش دارند شامل موارد ذیل می‌شود: • تقاضای بیشتر برای مواد غذایی به دلیل رشد جمعیت • افزایش استفاده از زمین‌های کشاورزی برای کشت گیاهان برای تولید زیست سوخت • تغییر رژیم غذایی: افزایش مصرف تنقلاتی مانند قهوه و شکلات یا فست فود، نیاز به فضای بیشتری از زمین‌های زراعتی دارد. • افزایش تقاضا برای پروتئین‌ها و روغن‌های حیوانی به زمین بیشتری نسبت به یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی نیاز دارد.

اطلاعات حوزه کشاورزی در خصوص کشت فرا سرزمینی در سنگال

اطلاعات کلی مربوط به حوزه کشاورزی در خصوص کشت فرا سرزمینی و دیگر فعالیت های کشاورزی و دامداری در کشور سنگال به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

کشت فراسرزمینی آلمان

زمین‌های کشاورزی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک کالای کمیاب در سراسر جهان هستند. عواملی که در این امر نقش دارند شامل موارد ذیل می‌شود:

اطلاعات مربوط به کشت فراسرزمینی در کنیا

مطلب پیش رو به ارائه اطلاعاتی در زمینه کشت فراسرزمینی در کنیا نظیر نوع مالکیت اراضی، اجاره نامه زمین، بانک های کنیا، و محصولات کشاورزی عمده کنیا می‌پردازد.