معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۲۵- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۹۵۶

اخبار اقتصادی ژاپن( هفته سوم خرداد 1399)

مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور ژاپن در هفته سوم خرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است به شرح ذیل می‌باشد:

افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی ANA به تایلند و اندونزی

شرکت هواپیمایی All Nippon Airways  در تاریخ 20 خرداد اعلام نمود که پروازهای رفت و برگشت این شرکت از فرودگاه‌  " هانه دا  " به بانکوک آغاز و پرواز به جاکارتا از ماه جولای افزایش خواهد یافت.

براساس اعلام سخنگوی این شرکت پروازهای ANA به بانکوک شامل 7 پرواز هفتگی خواهد بود. یک منابع نزدیک به پالایشگاه‌های این کشور نیز اعلام نمود که امیدوار است افزایش پرواز شرکت های هوایی منجر به افزایش درخواست سوخت هواپیما از ماه جولای گردد، با این حال افزایش پروازها نیاز به واردات جدیدی را ایجاد نخواهد کرد.

حمله سایبری به شرکت خودروسازی هوندا

شرکت خودرو سازی هوندا اعلام نموده است که فعالیت های این شرکت به دلیل حمله سایبری در چندین کشور متوقف گردیده است. با این حال تاثیرات کلی این حمله مهار گردیده است. هوندا اعلام نموده که افشای اطلاعات از این شرکت صورت نگرفته اما به دنبال به حداقل رساندن آثار این حمله و بازگرداندن شرکت به ظرفیت قبلی خود در حوزه‌های تولید، فروش و گسترش فعالیتها هستند.

 قرارداد تجارت آزاد میان توکیو و لندن

گفتگوهای ژاپن و انگلیس برای تنظیم قرارداد تجارت آزاد بر اساس قرارداد اتحادیه اروپا و ژاپن آغاز گردیده است.  دو طرف توافق نمودند زمینه‌های جدیدی از جمله تجارت دیجیتال و الکترونیک و حمایت از شرکت های کوچک انگلیسی نیز در این قرارداد مورد توجه قرار گیرد. طی سال 2019 تجارت دو کشور بالغ بر 30 میلیارد پوند بوده و 9500 شرکت انگلیسی و 2 میلیون و چهارصد هزار نفر در انگلیس در تجارت دو کشور فعالیت نموده اند.

حمایت بانک های محلی ژاپن از شرکت های ژاپنی برای حضور در منطقه آسیا

بانک های محلی از شرکت های تجاری کوچک برای حضور در بازارهای کشورهای ویتنام، چین و سایر کشورها حمایت خواهند نمود.

گروه مالی یاماگوچی و میچینی کو بانک برای تاسیس دفتر در روسیه، ویتنام و چین در طی سال جاری مالی اقدام خواهند نمود. همچنین طی 5 سال آینده در 20 کشور اقدام به افتتاح دفتر خواهند نمود.  

درخواست استرداد دو آمریکایی مظنون به فراری دادن کارلوس گوسن

دادستان ژاپن از مقامات آمریکایی درخواست استرداد دو آمریکایی به دلیل همکاری برای فراری دادن کارلوس گوسن مدیر اجرایی سابق نیسان به لبنان، نموده است. مایکل تیلور و پیتر تیلور ماه گذشته در شهر هاروارد ایالت ماساچوست بازداشت شده اند. دادستان اعلام نمود که از گوسن خواسته شده بود تا زمان دادگاه در شهر توکیو و در منزل شخصی خود اقامت داشت باشد. قرارداد استرداد میان ژاپن و لبنان وجود ندارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما