معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اکوادور

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و تجاری اکوادور در هفته دوم آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

توافق تجارت آزاد نیوزیلند و اتحادیه اروپا

نیوزیلند و اتحادیه اروپا پس از سال ها مذاکره سخت، به قرارداد تجارت آزاد دست یافتند که در صورت اجرا دسترسی به یکی از بزرگترین و پرسودترین بازارهای جهان را برای اقتصاد نیوزیلند باز می‌کند.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته اول دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم آبان ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی نیوزیلند

گزیده اخبار اقتصادی نیوزیلند در هفته اول آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم مهر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم شهریور ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته آخر تیر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

ابهام در اجرایی شدن توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و مرکوسور

متعاقب بیست سال مذاکره، بالاخره در پایان ماه ژوئن 2019 توافقنامه مشارکت استراتژیک میان مرکوسور و اتحادیه اروپا (توافق تجارت آزاد) به امضاء رسید. امضاء این توافق منجر به ایجاد شور و شوق و امیدواری فراوانی در میان کشورهای عضو مرکوسور گردید. چرا که اجرایی شدن این توافق به معنای ورود تسهیل شده محصولات تولیدی مرکوسور (عمدتاً مواد غذایی) به بازار بزرگ اتحادیه اروپا بود. با این حال امیدها برای اجرایی شدن این توافق با گذر زمان کمتر گردید. چرا که در مرحله اول نیاز به تصویب این توافق از سوی همه پارلمان کشورهای عضو مرکوسور و اتحادیه اروپا بود. موضوعی که در همان ژوئن سال 2019 و در خوشبینانه ترین حالت نیازمند دو سال زمان بود. در ادامه نیز تحولاتی رخ داد که نشان از پیچیده بودن روند اجرایی این توافقتنامه بود.