معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۳۰- ۰۸:۰۰

اخبار اقتصادی ساحل عاج، کامرون و گابن

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج، کامرون و گابن در هفته چهارم فروردین ماه 1403، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر می‌باشد:

ساحل عاج

حضور ساحل عاج بعنوان میهمان افتخاری در نمایشگاه بین المللی کشاورزی آمریکا

مطبوعات ساحل عاج از شرکت ساحل عاج بعنوان میهمان افتخاری نمایشگاه بین المللی کشاورزی آمریکا که قرار است از تاریخ 29 لغایت 31 می در واشنگتن برگزار شود، خبر داده اند.

 

گابن

سفر رئیس جمهوری انتقالی گابن به ساحل عاج

ژنرال بریس انگما، رئیس جمهور انتقالی گابن که در راس هیاتی بلندپایه به ساحل عاج سفر کرده است، روز پنجشنبه 11 آوریل 2024 با آقای الحسن واتارا رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات، دو طرف در خصوص تقویت روابط و همکاری دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند. آقای واتارا در سخنانی از آغاز گفتگوی فراگیر ملی گابن استقبال و بر آمادگی کشورش ساحل عاج جهت راهنمایی و انتقال تجربیات با گابن در زمینه صلح و همبستگی تاکید ورزید. ایشان همچنین بر گسترش و ارتقا مبادلات اقتصادی و تجاری در بخش های کشاورزی، معدن و انرژی بین دو کشور تاکید نمود. رئیس جمهور انتقالی گابن نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از گفتگوی فراگیر ملی در حال اجرا در کشورش، از همراهی آقای واتارا با روند انتقالی در گابن ابراز خرسندی نمود و خواستار حمایت رئیس جمهور واتارا جهت لغو تحریم های اتحادیه آفریقا علیه گابن شد.

 

کامرون

افتتاح قریب الوقوع نمایندگی بانک توسعه آفریقا در کامرون

بانک توسعه آفریقا با صدور بیانیه ای در روز جمعه 12 آوریل از افتتاح نمایندگی این بانک در کامرون در ماه ژوئیه سال جاری خبر داد. گفتنی است این افتتاح پنج سال پس از امضای توافقنامه میان کامرون و بانک توسعه آفریقا صورت خواهد گرفت و این نمایندگی کشورهای کامرون، کنگو، گابن، گینه استوایی، آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و چاد را پوشش خواهد داد.

 

سائوتومه و پرنسیپ

امضای موافقتنامه همکاری میان سائوتومه و برزیل

سفیر برزیل روز پنجشنبه مورخ 11 آوریل با وزیر خارجه سائوتومه و پرنسیپ دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات توافقنامه مرحله سوم پروژه آموزشی برای مدیران دولتی کشور سائوتومه بین دو طرف امضا شد. وزیر امور خارجه سائوتومه ضمن تشکر از دولت برزیل ابراز امیدواری نمود انتقال تجربیات برزیل بتواند موجبات بهبود بخش مدیریت دولتی در کشورش را فراهم سازد.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما