معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۴

اخبار اقتصادی ایتالیا

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفتۀ چهارم دی ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نقشۀ راه رقابت‌پذیری اروپا

ماریو دراگی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که مسئولیت تهیه گزارشی در مورد رقابت‌پذیری اروپا را بر عهده داشته است، در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با کمیسرهای این اتحادیه دیدار کرد تا نتیجه بررسی و گزارش خود را در مورد رقابت‌پذیری در اتحادیه اروپا ارائه نماید. وی در این گزارش با اشاره به وضعیت ضعیف اقتصادی اتحادیه اروپا در مورد نیاز به تهیه نقشه راه گسترده و مفصلی که به وضوح اولویت‌ها و نحوه اجرای آن مشخص شده باشد، تاکید نمود. شایان ذکر است که ماریو دراگی از سپتامبر سال گذشته به درخواست رئیس کمیسیون اروپا، در حال تهیه گزارشی در مورد رقابت‌پذیری اتحادیه اروپا می‌باشد. این گزارش و راهکارهای پیش‌بینی‌شده در آن بدون شک به عنوان سندی برای تصمیمات پارلمان جدید اتحادیه اروپا برای دوره 5 ساله 2024 تا 2029 جهت تدوین سیاست‌های صنعتی اروپا و جستجوی راه‌حل‌های دقیق و جاه‌طلبانه برای مشکلات اقتصادی و صنعتی این اتحادیه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

https://www.quotidiano.ilsole24ore.com/sfoglio/aviator.php?newspaper=S24&issue=20240113&edition=SOLE&startpage=1&displaypages=2

همکاری بخش خصوصی ایتالیا و دولت عراق در بخش بهداشت و درمان

پلی‌کلینیک سن دوناتو میلان که یکی از سه بیمارستان گروه هلدینگ سرمایه‌گذاری ایتالیایی GKSD است، با وزارت بهداشت عراق قرارداد همکاری امضاء نمود. این قرارداد توسط وزیر بهداشت عراق، صالح الحسناوی و کامل غریبی، معاون گروه سن‌دوناتو و رئیس هلدینگ سرمایه‌گذاری GKSD، متخصص در زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان امضا گردید. موضوع این قرارداد که ارزش آن 40 میلیون دلار اعلام گردیده، واگذاری مدیریت یکی از بیمارستان‌های تخصصی وابسته به دانشگاه شهر نجف (499 تختخوابی) به مالکیت وزارت بهداشت کشور عراق، برای مدت سه سال عنوان شده است که از نظر بزرگی شبیه به بیمارستان سن‌دوناتو شهر میلان می‌باشد.

در همین رابطه هلدینگ سرمایه‌گذاری ایتالیایی GKSD، تعداد 21 نفر از مدیران بخش اداری و پزشکان کلینیک سن‌دوناتو (میلان) را انتخاب کرده که به طور متناوب با بیمارستان نجف در ارتباط خواهند بود و زمینه آموزش و حمایت از متخصصان عراقی و همچنین ارزیابی خدمات ارائه شده در زمینه‌های بالینی و فنی-اداری را فراهم خواهند نمود. در این همکاری توسعه بخش تکنولوژی‌های رایانه‌ای بسیار حائز اهمیت است که توسط گروه سن‌دوناتو (GSD) با بهره‌گیری از پروژه در حال اجرای «پزشکی از راه دور» پشتیبانی خواهد گردید.

https://www.quotidiano.ilsole24ore.com/sfoglio/aviator.php?newspaper=S24&issue=20240113&edition=SOLE&startpage=1&displaypages=2

توسعه آزمایش‌های بالینی با استفاده از هوش مصنوعی در اروپا

با استفاده از هوش مصنوعی آزمایشات جدیدی انجام می‌شود که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت انسان داشته باشد. یکی از آزمایشات بالینی که مورد توجه قرار گرفته است، آزمایشی است که در آن از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی خطر مرگ در بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند، استفاده می‌شود. این آزمایش در چندین بیمارستان در حال انجام است و می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بیمارانی را که نیاز به مراقبت‌های فوری دارند را شناسایی کنند. آزمایش بالینی دیگر، تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه با استفاده از هوش مصنوعی است. این آزمایش در چند بیمارستان در حال انجام است و می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بیماران را در مراحل اولیه تشخیص دهند، که درمان در آن زمان موثرتر خواهد بود.

در زمینه داروهای جدید نیز چندین آزمایش بالینی در حال انجام است که داروهای جدیدی را برای درمان بیماری‌های مختلف، از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و روان‌پزشکی آزمایش می‌کنند. داروهای جدید از جمله برای درمان سرطان ریه و نیز درمان بیماری‌های قلبی ارائه می‌شود که می‌تواند به کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند. در زمینه واکسن‌ها نیز چندین آزمایش بالینی در حال انجام است که واکسن‌های جدیدی را برای بیماری‌های مختلف، از جمله HIV و مالاریا، آزمایش می‌کنند. نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت انسان داشته باشد. اگر این آزمایش‌ها موفق شوند، می‌توانند منجر به توسعه درمان‌های جدید و موثرتر برای بیماری‌های مختلف شوند.

https://www.ilsole24ore.com/art/dall-intelligenza-artificiale-staminali-11-sperimentazioni-cliniche-monitorare-2024-AFPATICC

حمایت منطقه سیسیل از اشتغال پایدار

مجلس منطقه‌ای سیسیل، بودجه 50 میلیون یورویی برای حمایت از استخدام‌های دائمی در این منطقه را تصویب کرد. این بودجه برای سه سال آینده، از 2024 تا 2026 در دسترس خواهد بود. بر اساس مصوبه جدید، کارفرمایان می‌توانند برای هر استخدام دائمی، تا 30 هزار یورو از این بودجه دریافت کنند که این مبلغ، برای استخدام زنان، افراد بیکار بالای 50 سال و افراد دارای معلولیت، تا 40 هزار یورو افزایش می‌یابد. البته این قانون شامل الزاماتی برای کارفرمایان نیز می‌شود و کارفرمایانی که پس از دریافت این بودجه، اقدام به تعطیلی کارخانه یا انتقال آن به خارج از سیسیل کنند، باید این بودجه را بازپرداخت کنند. استاندار منطقه سیسیل و وزارت اقتصاد منطقه‌ای از تصویب این قانون استقبال کردند؛ استاندار منطقه سیسیل گفت که این قانون «شرط لازم برای انجام سرمایه‌گذاری در جزیره» است و وزارت اقتصاد منطقه‌ای نیز گفت که این قانون «تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی سیسیل در ماه‌های آینده خواهد داشت».

https://www.ilsole24ore.com/art/la-sicilia-vara-incentivi-nuove-assunzioni-dote-50-milioni-l-anno-AFwQ7cCC

اختصاص 140 میلیون یورو برای توسعه اقتصادی منطقه لاتزیو

منطقه لاتزیو ایتالیا استراتژی خود را برای برنامه‌ای که توسط صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا (FESR) در دوره 2021 تا 2027 تأمین مالی می‌شود، ارائه کرد. هدف این برنامه حمایت و ترویج توسعه مناطق شهری متوسط (فرسنوینو، لاتینا، ریتی و ویتربو) و شهر رم است. این برنامه 140 میلیون یورو را برای سرمایه‌گذاری در 52 پروژه توسعه شهری اختصاص می‌دهد تا با اقداماتی از جمله تحول دیجیتال، نوسازی شهری، ترویج گردشگری، گذار انرژی و حمل‌ونقل پایدار به توسعه اقتصادی این منطقه کمک کند. رابرتا آنجلیلی، معاون استاندار و وزیر توسعه اقتصادی منطقه لاتزیو گفت: «این یک تامین ملموس برای بازسازی فضاها و ساختمان‌های عمومی است که به حمایت از توسعه خدمات دیجیتالی ادارات نیز کمک می‌کند. فعالیت‌های سازنده و حمایتی که در این ماه‌ها با کمک شهرداری‌ها انجام شده است، اکنون با اجرای این پروژه‌ها و عینیت بخشیدن به آنچه در سیاست‌های همبستگی پیش‌بینی شده است، ادامه می‌یابد».

https://www.ilsole24ore.com/art/regione-lazio-fondi-europei-140-milioni-euro-52-progetti-sviluppo-urbano-AFZnKR1B

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما