معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۰/۱۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۸

پیش بینی انجمن صندوق های سرمایه گذاری قبرس از رشد صندوق های سرمایه گذاری در سال 2024

انجمن صندوق های سرمایه گذاری قبرس گزارشی از پیش بینی خود در خصوص رشد صندوق های سرمایه‌گذاری در سال 2024 ارائه نمود.

انجمن صندوق های سرمایه گذاری قبرس (CIFA) با انتشار بیانیه مطبوعاتی چشم انداز خوش بینانه ای را برای سال 2024 به اشتراک گذاشت که براساس آن با وجود مواجهه با چالش ها و عدم قطعیت های غالب، سال مطلوب دیگری برای بخش صندوق های سرمایه گذاری در قبرس پیش بینی شده است.

در بیانیه یاد شده آمده است: در سال 2023، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قبرس ملزم به نشان دادن انعطاف‌پذیری و تقویت پویایی رشد اقتصاد قبرس شدند، هدفی که آنها به طور اساسی به آن دست یافتند.

سرمایه گذاری آنها ( صندوق های سرمایه گذاری ) در قبرس نزدیک به 3 میلیارد یورو بود و همزمان فرصت های شغلی جدید، پردرآمد و بسیار تخصصی را ایجاد کرد. علاوه بر این، نقاط عطف مهمی مانند میزبانی از سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی IIFA ( 23 تا 25 اکتبر 2023)، برای اولین بار در قبرس، ظهور این کشور به‌ عنوان قطب اصلی اروپایی برای صندوق های سرمایه گذاری و مدیران بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

این توسعه باعث ایجاد یک اکوسیستم تجاری تازه شده است که به تنوع بخشیدن به چارچوب اقتصادی کشور کمک می‌کند. در حال حاضر، بیش از 250 سازمان سرمایه گذاری جمعیِ دارای مجوز فعالیت، دارایی‌های بیش از 10 میلیارد یورویی را مدیریت کرده و نقش مهمی در ایجاد مستقیم و غیرمستقیم شغل برای هزاران نفر دارند.

سیفا می‌گوید این بخش به شدت تحت تأثیر تحولات جهانی است، بنابراین پیش بینی می‌کند که سال 2024، باردیگر چالش های مهمی را برای صندوق های سرمایه گذاری ایجاد کند. با این وجود تاکید می‌شود که قبرس انعطاف پذیری و سازگاری قابل توجهی را به عنوان مقصد ( مناسب سرمایه گذاری ) نشان داده است که تا حدی زیادی متاثر از رویکرد سازنده ای است که به طور مداوم توسط نهادهایی مانند وزارت دارایی، مجلس نمایندگان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و سرمایه گذاری قبرس اتخاذ شده است.

سیفا اطمینان دارد که این موضع فعالانه در سال جدید ادامه خواهد داشت و تأثیر مثبت صندوق های سرمایه گذاری بر اقتصاد قبرس را بیشتر خواهد کرد.

در میان شرایط چالش برانگیز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثابت کرده‌اند که ستونی حیاتی برای اقتصاد قبرس هستند. آنها باعث ایجاد موقعیت های شغلی تخصصی جدید، حمایت قابل توجه از بخش های کلیدی با سرمایه و کمک به تنوع و نوسازی مدل اقتصادی کشور شده اند. ما قویاً معتقدیم که در سال 2024، نقش سازمان‌های سرمایه گذاری جمعی و همه متخصصان این بخش، برای رفاه اقتصادی و اجتماعی در قبرس، مؤثر خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما