معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته سوم دی‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

پیش بینی انجمن صندوق های سرمایه گذاری قبرس از رشد صندوق های سرمایه گذاری در سال 2024

انجمن صندوق های سرمایه گذاری قبرس گزارشی از پیش بینی خود در خصوص رشد صندوق های سرمایه‌گذاری در سال 2024 ارائه نمود.

تلاش یونان برای جذب 62 میلیارد یورو از صندوق های اروپایی تا 2030

دولت یونان با چالش جذب 62 میلیارد یورو از صندوق بازیابی اروپا و صندوق های ساختاری وسرمایه گذاری اروپا (ESIFs) تا سال 2030 مواجه است.

درخواست کمک مالی یونان از اتحادیه اروپا

آقای میچوتاکیس نخست وزیر یونان درخواست کمک از اتحادیه اروپا برای مقابله با عواقب سیل مخرب اخیر در این کشور را به استرازبورگ ارایه داده است. به گفته سخنگوی کمیسیون اروپا، نخست وزیر یونان طی نامه ای به خانم فون در لاین خواستار کمک مالی و هرگونه کمک گردید.

برنامه صندوق های توسعه ای مشترک با قرقیزستان

ایجاد صندوق های مشترک توسعه ای در قرقیزستان توسط کشورهای مختلف یکی از راه کارهای افزایش سطح مبادلات اقتصادی با این کشور می‌باشد. هم اکنون کشورهای ازبکستان، روسیه، مجارستان، امارات و آذربایجان با این کشور صندوق توسعه مشترک تاسیس نموده اند و رایزنی‌ها با ترکیه نیز برای ایجاد صندوق مشترک در حال انجام است. بدین منظور به فعالیت و اخبار این صندوق ها طی ماه‌های گذشته در قرقیزستان اشاره می‌گردد:

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته دوم فروردین ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

معرفی صندوق مستقل سرمایه گذاری‌های استراتژیک

در سال 2012 و با توجه به کمبود سرمایه گذاری مستقیم خارجی، ضعف بخش خصوصی و نیاز به سرمایه گذاری ساختاری در سنگال راه اندازی صندوق مستقل سرمایه گذاری‌های استراتژیک در دستور کار قرار گرفت.

کاهش 5 درصدی میزان دارایی صندوقهای سرمایه‌گذاری لوکزامبورگ در سال‌جاری میلادی

براساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری لوکزامبورگ، میزان دارایی‌ و سرمایه این صندوق‌ها در سپتامبر 2022 میلادی با کاهش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 5.038 تریلیون یورو رسیده است.

تاسیس صندوق سرمایه گذاری در اندونزی با هدف ایجاد تحرک در اقتصاد

دولت اندونزی در حال آماده سازی بودجه 75 تریلیون روپیه ای ( 5.1 میلیارد دلاری ) برای تاسیس صندوق سرمایه گذاری با هدف ایجاد تحرک در اقتصاد کشور می‌باشد که در اثر شیوع کووید -19 از ماه قبل وارد رکود شده است. گفته می‌شود منابع این صندوق قرار است در پروژه‌های مختلف از جمله در بخش هایی مانند زیرساخت ها، بهداشت و درمان، انرژی و منابع معدنی، گردشگری و فن آوری سرمایه گذاری شود.